Turha tavara jakoon...minne?

Muutossa jää taas turhaa tavaraa jota ei uuteen kämppään oteta.

Ennen olen laittanut jonnekin annetaan- palstalle ilmoituksen ja antanu tarpeettomat tavarat "se joka ensin ehtii"- periaatteella.

Joka kerta sitten tavarat on menny ainakin päällisin puolin sen näkösille ihmisille että heillä olis kyllä varaa tavaransa ostaakin (kysellään eka kuvia ja naarmut syynätään tarkasti ja sitten heitetään tavara uuden Volvoon perään ja kaasutellaan pois)

Joo, ihan samahan se on että kuka ne tavarat vie kun en kuitenkaan niitä itse tarvi. Mutta tällä kertaa tarpeettomana olis esim. 32 tuuman telkkari ja mikro, jotka toivoisin pääsevän sellaseen kotiin jossa olis oikeasti tarvetta!

Minne näitä vois tarjota? Vai pitäskö vaatia hakijalta sivun pituista selvitystä taloudellista tilanteesta liitteineen :D
 
No siis SPR:n Kontti ottaisi ilomielin vastaan tuollaiset tavarat. Mä olen kanssa vienyt mikroa, vedenkeitintä jne. sinne ja aina ottavat iloisena vastaan lahjoitettua tavaraa. Ja ainakin tietää, että minne menee ja se ostaa, joka tarvitsee.
 
Kierrätyskeskus on yksi vaihtoehto, mutta ainakin täällä osaavat hinnoitella tuotteet sen verran korkeaksi että esim. opiskelijoilla tekee tiukkaa sieltä ostaa just jotain elektroniikkaa.

Ja mietin sitäkin että kun toi tv on kuvaputkimallia, niin ottavatkohan enää edes semmosia vastaan. Täytyy soitella sinne kun ehtii, ainakin se on positiivista että tulevat hakemaan tavarat eikä tartte itse alkaa niitä kuljettelemaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaaMahtavaa:
luulis, että kaikki kuntien/kaupunkien alaiset laitokset ottaisivat ko. tavaroita mielellään vastaan (vanhustentalot, lastenkodit, perhekodit tms.).
hankintamäärärahat on vähissä!
Jotakin lastenkotia tms. olenkin miettinyt mutta en ole vielä saanut aikaiseksi ottaa selvää onko täällä jossain sellaisia...kaikista kivointa olis viedä ainakin toi telkkari just tollaseen paikkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mulju:
Muutossa jää taas turhaa tavaraa jota ei uuteen kämppään oteta.

Ennen olen laittanut jonnekin annetaan- palstalle ilmoituksen ja antanu tarpeettomat tavarat "se joka ensin ehtii"- periaatteella.

Joka kerta sitten tavarat on menny ainakin päällisin puolin sen näkösille ihmisille että heillä olis kyllä varaa tavaransa ostaakin (kysellään eka kuvia ja naarmut syynätään tarkasti ja sitten heitetään tavara uuden Volvoon perään ja kaasutellaan pois)

Joo, ihan samahan se on että kuka ne tavarat vie kun en kuitenkaan niitä itse tarvi. Mutta tällä kertaa tarpeettomana olis esim. 32 tuuman telkkari ja mikro, jotka toivoisin pääsevän sellaseen kotiin jossa olis oikeasti tarvetta!

Minne näitä vois tarjota? Vai pitäskö vaatia hakijalta sivun pituista selvitystä taloudellista tilanteesta liitteineen :D
Hyvä asenne sinulla, minusta!

Itsekin annan mielelläni pois, mutta ikävää on se, että paikalle kiirehtää hienoilla volvoillaan, ne joilla on parhaimmat mahdollisuudet tulla hakemaan. Todellisilla tarvitsijoilla, niillä, joita asiat parhaiten ja suurimmin ilahduttaisi, ei ole yleensä mahdollisuuksia karauttaa nopsaan reippaina apajille. Eivät näin pääse hakemaan tarpeeseensa, kun muut hakevat yltäkylläisyyteensä ja tavaranahneuttaan vain uutta ähkyä tavoitellen.
 
http://www.oulunensijaturvakoti.fi/materiaalit/tuetoimintaa.html

Harmi kun en ole ennen tuota tajunnut että tuollaisissa paikoissa varmasti on ihmisiä jotka oikeasti lahjoituksia tarvitsevat.

Mutta tuonne siis ainakin telkkari ja mikro...poika saa tehdä leluilleen myöskin inventaariota jospa jotain käyttökelpoista niistäkin saataisiin tuonne lahjoitettua!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mulju:
http://www.oulunensijaturvakoti.fi/materiaalit/tuetoimintaa.html

Harmi kun en ole ennen tuota tajunnut että tuollaisissa paikoissa varmasti on ihmisiä jotka oikeasti lahjoituksia tarvitsevat.

Mutta tuonne siis ainakin telkkari ja mikro...poika saa tehdä leluilleen myöskin inventaariota jospa jotain käyttökelpoista niistäkin saataisiin tuonne lahjoitettua!
Tuo kohde kuulostaa hyvältä. Ja hienoa että lahojitat tavaraa sitä oikeasti tarvitseville.

Itse en veisi tuonne SPR:n Konttiin mitään. Pari kertaa olen tampereella käynyt siellä myymälässä, ja mielestäni se oli suhteettoman kallis paikka. Tavara ei mitään priimaa ole, mutta hinnat ovat kohtuuttoman kalliita, esim kulunut ja likainen sohva maksoi 250-350e, ja vanhat jo parhaat päivät nähneet vaatteet olivat yläkanttiin hinnoiteltu. Sieltä ei ainakaan minulla juurikaan ollut mielenkiintoa ostaa mitään, mieluummin kiertelen tavallisia kirppiksiä.
 
hemuli
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Tässä kerrostalossa on pari kertaa näkyny tavaraa ulko-oven vieressä "saa ottaa"-paperilla varustettuna. Ja ne on menny. Ite vein sinne sitterin ja ei menny kauaa, kun oli jo joku ottanu. :D
Meillä on täällä samanlainen systeemi :) hyvin toimii eikä tarvi raahata tavaraa kauas :) just eilen vein kamaa tonne ulko-oven viereen ja heti oli hävinny :)
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Tässä kerrostalossa on pari kertaa näkyny tavaraa ulko-oven vieressä "saa ottaa"-paperilla varustettuna. Ja ne on menny. Ite vein sinne sitterin ja ei menny kauaa, kun oli jo joku ottanu. :D
Ja tunnin päästä oli sama sitteri jo huutiksessa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Tässä kerrostalossa on pari kertaa näkyny tavaraa ulko-oven vieressä "saa ottaa"-paperilla varustettuna. Ja ne on menny. Ite vein sinne sitterin ja ei menny kauaa, kun oli jo joku ottanu. :D
Ja tunnin päästä oli sama sitteri jo huutiksessa!
Ei haittais, kunhan on täältä pois. :D En mie jaksanu alkaa sitä kaupata.
 

Yhteistyössä