Turhista Yösyötöistä irti?

Heippa kaikki mammat:)
Minul olisi tämmöinen visainen kysymys ja kaipaisin vastauksia.
Minulla on kohta 5kk ikäinen poika ja heräilee edelleen 2h välein syömään(90ml /kerta).
Poika on syönyt jo reilu kk kiinteitä ja tänä päivänä päivittäisiä aterioita on aamupuuro,2 lämmintä ruokaa(kasvisosetta) ja iltapuuro,välipalaa unien mukaa ja maitoa joka ruualla ja välillä pelkästää. Maitoa saattaa mennä kerrallaa 120ml mut vähintää 90ml. Olen lisännyt päiväannosta siinä toivossa et jäisi yösyötöt vähemälle,koska kuulin että yöllä vauvat tankkaa maidon jos ei päivisin sitä juo tarpeeks vaikkakin syö soseita mikä pitäisi pitää masun täys aika pitkää.
Öisin olen kokeillut myös sitä et vähennän määrän 60ml jotta näen onko pojalla vaan tapa vai oikeasti nälkä. Heräili samalla tavalla kuin 90ml yökerroissa.Kerran myös kokeillut antaa "vettä mikä maistuu maidolle"- ei juonut eikä myöskään juo pelkkää vettä.
Olenko liian hätäinen poistamaan yösyötöt vai kannattaako oottaa et poika 6kk:/?
KOkemuksia?Neuvoja?
Mistä sne tietää onko poika oikeasti nälkäinen vai onko vaan tottumuksesta ruvennyt syömään öisin vaik ei nälkä...
En haluaisi kummiskaa poikaa nälässä pitää:/ vaikka ei se mahollista olisi kun on sosetta hyvin mukana...

Terveisin epätoivoinen mamma:)
 
Moi. Meillä tyttö on 6,5kk ja yösyötöt jäi pikkusen ennen puolvuotispäivää. Meillä tyttö oli sillon vielä tississä joten luulen että se oli loppuajasta vain tapa. Sitte testasin parina yönä että tytön herätessä nostin viereen mut en antanutkaa tissiä vaa rauhottelin muuten ja se toimi, tyttö nukahti tyytyväisenä ja nukku aamuun asti. Nyt viime yönä oli eka yö ku ei heränny ollenkaa :) Ja tyttö on ollu korvikkeella nyt viikon.
 
Kiitos vastauksesta:)
Mieki oon koklannut jos en antas pulloa vaan tutin ja rauhottanut mut ei,huutaa niin kauaa ja niin kovaa et pakko antaa pullo.Epäilen et meilki aika lailla tapa mut ajattelin kans oottaa tonne puolvuotiaaks et jollei taahu muutosta ni se on "pakotettava" irti huattamalla tms...:/
Meil ollaa unohettu tissiruokinta jo muutama vk sit ku ei tullu tarpeeks ja lopult jätkä rupes sit pistää hanttii ni lopetin kokonaa et täys pulloruokinnalla ollaan.
 
Moi VanillaNinja, kiva kuulla susta (teistä) edes jotain. :)

Mulla on myös sama "ongelma". Oma pikku ketaleeni haluaa mussuttaa tissiä vähintään kahden tunnin välein vieläkin näin 7kk iässä. Ollaan koetettu vaikka mitä ja mikään ei tunnu tehoavan. Sylissäpito ja selän silittely ovat ehkä olleet tehokkaimmat mutta eivät nuokaan keinot toimi kuin muutamia kertoja yössä. ENkä minä raaski toista huudattaa. Tyttäreni syö 5 kertaa päivässä ruoan joten en usko millään että nälkäänsä kiljuu unissaan. Ja todellakin hän itkee unissaan tissin perään.

Tsemii!
 
Mun tytär on vasta nyt lopettanu yösyönnit (ikää viikon päästä 1v), pitkään mentiin sillä yhellä syöntikerralla yö. :) Eli ei kannata vielä ton noin nuorella vauvalla pitää mitään kiirettä yö syöttöjen lopettamisessa, ne lopettaa sen itekseen jossain vaiheessa :)
 
Esikoiseni heräili kanssa 2tunnin välein varmaan 8-9kk asti kunnes pidin ihan unikoulun sitten. En niinkään itseni takia, mutta pojan että sai nukkua yönsä rauhassa :) Nyt taas vauva talossa ja nukkuin eka yönsä läpi jo 2kk iässä. Nyt 4kk ja heräilee sen 1-2kertaa yössä. Eli minun kokemuksella voin sanoa että ihan on yksilöstä kiinni ei niinkään mistään kepulikonsteista. Ymmärrän että väsyttää ja paljon jaksamista! Se ei kestä loputtomiin. Oletko kokeillut pienentää maitomäärää? Voisit asteittain pudottaa sitä vaikka 20ml eka ja sit katsoa jos taas muutaman päivän päästä voisi pudottaa määrää. Kyllä vauvasi kertoo sinulle jos jokin tuntuu pahalta :)
 
Meillä poika nukkui n. 12-14 h putkeen, kunnes yks kaks rupesi heräilemään kerran kaks yössä. Vaipan vaihtoa, tuttia elä monesti tarjoan ja jos,ei auta ni tilkka maitoa. Kohta poika on 5kk ikäinen. Kerkesin jo ajatella, että onpa helppoa kun noin pitkiä yö unia nukkuu... Unohdin koputtaa puuta... ;)
 

Yhteistyössä