Turkki ja Alanya

Onko kukaan lähössä 7.4 Alanyaan lasten kanssa ja hotelli Blue Star Flower Garden? Olemme lähössä jo tokan kerran samaan kohteeseen ja hotelliin. Viimeksi oltiin melk.tasan kolme vuotta sitten. Voin lämpimästi suositella kaikille, jotka miettivät lasten kanssa ko. kohdetta ja hotellia.
Sää vähän huolestuttaa kun viileetä tuntuu vielä siellä olevan. Viimeksi kolme vuotta sitten sää oli jo 25 astetta. Nyt näyttää kymmenen astetta vähemmän!!!!! :(
 
Hei! Ollaan kans lähdössä Alanyaan, mutta 12.5. Matka on Tjäreborgin ja hotellina Green Garden. Meillä tyttö 3v lähtee mukaan. Itse olen käynyt kerran Espanjassa ja mies ei ole ikinä ollut missään. Ja pikkusen jännittää!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 20:23 ellukka kirjoitti:
Kikka3 laitatko sit kun palaat ilmoista tietoa ja onko lähellä isoa markettia?Lähdemme samaan hotelliin 28.4. :flower:
No,tänään on sitten palattu Alanyasta ja tässä juttuja sulle sieltä. Lähellä hotellia on Midi Tansas, joka on hyvä ruoka-ja elintarvike kauppa. Matkaa olisiko noin 200m. J aika edullinen. kleopatra-rannan päässä on Mirgros-marketti. Mutta Hoteliltanne kannatta otta taksi. nehän eivät sileä maksa paljon mitään. hotellin vieressä on moskeija, josta kuuluu ensimmäinen ruokouskutsu aamulla kello puoli viis. Aina se minut herätti. Joten jos olette herkkä unisia niin kannatta varmasti ne korvatulpat laittaa. Mutta se ei kestä kuin 2-3 min. Ja muutenkin ne kutsut tulee kuulumaan 5 kertaa päiväss. Retki kohteita on tuo Kale-linnake ja Punainen Torni( Red Towner). Hotelli on siisti ja ihan kiva. Illan viettoja toki on. Kuten Turkkilainen Ilta. Jota Hotellin työntekijät kauppaavat teille varmasti. Siis lippua sinne. Se on ihan kiva. Saa syödä turkkillaisia ruokia koko rahan edestä ja näkee paikallisia esityksiä. Mutta jos saatte huoneen altaan puolelle, niin voin sanoa että näistä ilaanvietoista kuuluu tosi kova meteli huoneeseen. Altaita on kaksi. Nyt oli alkamassa vasta turisti kausi,joten kun te menette on se jo alkanut ja myyjät ovat tosi tungettelevaisia turisteja kohtaa. Kaupoissa myydään paljon " Aitoja" tavaroita, kuten laukkuja,paitoja ymm. tinkikää kovasti!!! Älkää missään nimessä maksako alkuperäistä summaa. Lähtekää jopa pois niin johan hinta puolittuu kummasti. Rahaa ei kannata vaihtaa täällä vaan Alanya on täynnä vaihtopisteitä joissa saa paljon paremman kurssin. Tietysti jonkun pienen summan voi vaihtaa, koska lentonne on yöllä ja matkaa hotellille on noin pari tuntia. Olette perillä n. 02. Hyvää matkaa!!
 
Niin ja ollaanhan me muutaman kerran oltu Turkissa Alanyassakin,mutta eri suunnalla kun nyt tämä hotelli.Minusta myyjien kanssa on kiva tinkiä ,välillä ne suuttuu ja huutelee perään mutta ei se meitä haittaa.Kävittekö muuten markkinoilla? Viimeksi niissä myyttiin vain hedelmiä,pistaaseja ,aika vähän vaatteita.Olin aika pettynyt,toivottavasti nyt paremmat.
 
Sorry PILKUNNUSSIJAT!!!! päivämäärä oli väärä. Tokihan reissu oli viikon mittainen. Miten olettekin noin h.... tarkkoja. Sää oli ekapäivänä hieman pilvinen ja satoi vettä. Mutta loppuviikko paistoi aurinko pilvettömältä taivaalta ja oli lämmintä.
 
Helou! onkos kukaan ollu Turkissa Blue Star Club Dem -hotellissa.Matkaa olen varailemassa mutta haluaisin kuulla mielipiteitä kyseisestä hotellista.Onkos joka huoneessa, hotellihuoneessa ja huoneistossa mikro ja jääkääppi? Esitteestä ei oikein saanu selvää. Entäs onko kauppoja lähellä? Ruokakauppaa ja sen sellaista.. Ja ylipäätään kokemuksia kyseisestä hotellista.. :heart:
 
Sama suunta syksyllä!
Tosin vähän "oudompi" firma, Nazarin matka ja Planet Pegasoksen Pegasos Club on kohde.

Onko kellää kokemuksia?

Tuntuu hinta/laatu-suhde olevan netistä saadun tiedon/keskustelujen mukaan kohdallaa. Aika luxusta, all inclusive ja hintakaan ei paha.

Käykää vaikka katsomassa www.nazar.fi. Mulle oli ihan outo. Sattui vain onneksi ärkkäriltä esite silmään kun siitä vierestä nappasin Deturin esitteen.
 
Se on hieno lomakohde. Itse olen ollut siellä n. 15 vuotta sitten ja ei muuta kuin pelkkää positiivista sanomista. Kannattaa käydä punaisessa Tornissa ja siellä on myös hieno linna, mikä oli hieno hotelli ja siellä oli hieno illan vietto.
Suosittelen myös retkeä Taurus vuoristoon ja bussilla kannattaa käydä
Alanyassa. Ei kannata ottaa seuraretkeä vaan mennä ihan omin päin.
Hienot ostos mahdollisuudet ja upeat nähtävyydet.
Jos olette pidempään lomalla niin kannattaa tehdä retki myös pohjois-kyprokselle.
Itse olen myös siellä käynyt.
Jos kiinnostaa niin voin antaa lisävinkkejä matkakohteista, koska olen jonkin verran maata reissannut. Laita meiliä yksityisviestillä.

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: B) :attn:
 
Vera-84
Nyt tulee vähän myöhään joillekin nämä tiedot, mutta huhtikuussa Alanyassa oli todella kylmää. Oli pakko nukkua huopa päällä. Sää oli sellaista Suomen syksysäätä. Pitkähihainen piti olla päällä. Suosittelen menoa sinne toukokuussa, milloin ei ole niin kuuma kuin keskikesällä. Nyt onkin sitten alanyassa jo kuumempaa. Kesällä monet matkanjärjestäjät ja paikalliset järjestävät veneretkiä, missä on kiva viettää päivä. Myös vesipuistoihin saa lippuja tietyiltä suomalaisilta matkanjärjestäjiltä, eli siis oppailta. Antalyaan kannattaa tehdä päivänretki. Siellä mm.delfinaario. Cappadokiaan erilaisia kivimuodostelmia katsomaan kannattaa ehdottomasti lähteä, muttei pienten lasten kanssa. Siellä kävellään paljon, ja mennään mm. maan alle rakennettuun kaupunkiin. Jos hotelli sijaitsee kauempana keskustasta, voi käyttää dolmusbussia. Konaklista esim. 2 ytl Alanyan keskustaaan. Hinnat ei mitään suuria. Taksit ovat hieman tyyriita. Paljon muutakin olisi kerrottavaa, mutta eiköhän teille asiat selviä kun kyselette oppailta.
 

Yhteistyössä