Turkulaisia odottajia?

Heippa piippu ja tervetuloa joukkoon. Lisäilen sut listalle. Mikä sulla tarkka LA on?

Neuvolassa käyty ja onneks oma täti oli tullu lomalta takas. Selvis kaikkii pikku asioita, mitä tää sijainen ei viitsinyt mulle kertoo lainkaan. Esim. ennen juhannusta otetussa virtsanäytteessä oli ollu hieman verta ja leukosyytit(?) kohollaan, ne oli edelliselläkin kerralla, tosin asialle ei sen enempää mitään tehdä mut olis nyt voinu kertoa ja JO viime kerralla olis pitäny se hemoglobiini ottaa, mikä otettiin sitte tänään. Huomenna voi sitte soittaa tuloksesta.

Lääkärineuvola oli siis tällä kertaa ja lääkärinä oli sellanen mun ikäinen tyttö, ihan mukava ja huomattavasti parempi ku se kesällä aiemmin ollut pilipalilääkärityttö, tosin ei tääkään ihan kaikkeen osannu oikeen vastausta antaa.. Otettiin sitte alapäästä näyte, ku oli kokkareista valkovuotoa ja hiivaa vaan epäili, mutta otettiin näyte silti, hyvä niin.

Painoa oli tullu 320g/vko
Verenpaine 117/71
Vauvan syke 155
Sf-mitta 25

Oli toi sf-mittaki alkanu pikkasen tasoittumaan, nyt on keski- ja yläkäyrän välissä, ku tähän asti ollu yli yläkäyrän.. Vaavi on edelleen perätilassa ja ku lääkäri paineli kohtua niin vauva oli tossa navan kohdilla poikittain selkä edellä, sellanen "pötkö" siinä =)

TYKSissä alkaa nyt sellanen vastasyntyneiden vauvojen seulontatutkimus, seulotaan tiettyjä harvinaisia vakavia synnynnäisiä tauteja. Ihan vapaaehtoinen, mutta toki osallistun. Eli väh. 48h ikäiseltä otetaan verinäyte ja tutkitaan Synnynnäinen kilpirauhasen vajaatoiminta, synnynnäinen lisämunuaishyperplasia eli lisämunuaisten liikakasvu ja fenylketonuria eli PKU, joka on suomalaisten keskuudessa todella varvinaineen 1:10000

Hain mun ihanat Brion turkoosit Happytki tänään. Ai että ku ne on ihanat =) =) =) Kelpaa Nipsun niissä matkustaa :heart:

lispetti pääsitkö tänään neuvolaan? Ihme toimintaa kyllä.

Mut nyt lähden taas kokeilee ulkoilua.

Sanna ja Nipsu 27+1 :heart:
 
Niin laitoin tolleen ympäripyöreesti ton la:n ekaan viestiin, joten tarkkaan se on 18.10. Katotaan sitten tuleeko ennen koska maha on niiiiiin valtaisa jo nyt (jos siitä voi jotain ennustaa) :LOL: Kiitos listalle lisäämisestä!!!
 
Sanna78, mielenkiinnosta kyselen; Mitä meinaa jos noi leukkarit on koholla? Hiivaa tai jotain muuta tulehdusta...?

Voi tsiisus, lispetti, mitä touhua :eek:! Mä olisin jo hermostunut...

Tietääkö täältä muuten moni tulevan vaavin sukupuolen...? Mä olisin halunnut tietää, mutta vauva ei halunnut näyttää! :kieh: höh. Se jäänee siis salaisuudeksi synnärille saakka.

*muoks* :wave: piippu
 
Snoopy, sama juttu tuon sukupuolen kanssa - olisihan tuo kiinnostanut tietää, mutta ei vauva ollut sen suhteen yhteistyöhaluinen silloin tokassa ultrassa. Nyt mitä lähemmäksi h-hetki on tullut, sen vähemmän sillä tuntuu olevan merkitystä. Aiemmin ajattelin että poika on varmaan tulossa, nyt on se olo vaihtunut tyttöoloksi... Oletteko muuten kuulleet sellaisesta, että vyöhyketerapeutti voi katsoa odottajan korvasta kohdun heijasteen kohdalta, kumpaa sukupuolta vauva edustaa? Varmuus on ilmeisesti noin 90 prosentin luokkaa. Itselleni korvamerkki ennakoi poikaa, mutta onhan tuo 10 prosenttia aika korkea luku sekin (vaan eipä ole satavarma se ultrakaan). Merkki korvassa on nähtävissä noin kolme ensimmäistä raskauskuukautta, sen jälkeen se häviää.

Täällä siis yhtenä kappaleena yhäkin (40+2) eikä tunnu kovin synnytteliäältä olo. Odottelen limatulpan irtoamista, vesien menoon en "usko"... sukurasituksen perusteella lähinnä.
 
Hyvä kysymys Snoopy, en tiedä eikä kukaan kerro eikä asialle tehdä mitään.. Ja hiivaa se lääkäri nyt epäili ton valkovuodon takia, mut ennen siis ei ole tollasta valkovuotoo ollu ja sillon oli ne leukosyytit kohollaan.. Mulla nyt on muutenki jotku arvot kohollaan, kun endometrioosi on nostanut niitä, mut en tiedä, jäi taas kerran tää leukosyyttiasia epäselväks. Kaikki muut systeemit oli negatiivista.

Meillä ei vauva rakenneultrassa halunnu sukupuoltaan näyttää, piti jalat tiukasti yhdessä ja vähän pyllisteli =) , mut 4D-ultrassa näytti ja kuulemma niin selvä tyttö ku olla ja voi :heart:

Mä en taas pysty olee ku puol tuntii auringossa ja heti tulee huono olo. Noh, ens kesänä sitte uudelleen ollaan auringossa ilman mahaa, nyt jo innolla odottaa marraskuuta että sais jo vauvan kotiin :heart: :heart: :heart:
 
Ja viimeinen neuvola oli tänään. Täti ihaili mun kärsivällisyyttä, odottelu ei ole vaikuttanut edes verenpaineisiin. Kovasti oli sitä mieltä, että mun kannattaa pyytää kalvojen puhkaisua keskiviikkona ja sillä lähtis synnytys käyntiin. Odottelulinjalle en kyllä suostu!!

Mä annoin myös luvan tuohon Sanna-78:n kertomaan tutkimukseen. Ja samalla annoin palautetta sokeriarvotutkimuksesta, joka oli lapsen kengissä esikoinen syntymän aikoihin.

Kyllä sunkin aika tulee, Pinkeärouva.
 
vika neuvola oli tänään.. neuvolatäti laitteli tyksiin lähetettä, yliaikaisuuskontrolliin ja sinne sit maanantaina ja neuvolatädin mukaan viim. keskiviikkona käynistelevät, jos ei kaveri halua omin keinoin tulla.. (41+1) sunnuntaina ois siskon pojan ristiäiset ja tietysti sillon tulee... :LOL: mutta sais jo tulla, alkaa sukulaiset jo käydä kärsimättömiksi..
täällä sukupuoli on tiedossa.. tokassa ultrassa ei kaveri halunnu näyttää kumpi on, mutta sit ku jouduttiin viel uudestaan (mahalaukku näky kaverilla pienenä ja lääkäri/hoitaja halus sen nähä kunnolla) ni sit selvis, et kumpi on tulossa. :heart:
nyt sit vaan odotellaan...
 
meidän koira jonka piti synnyttää eilen, vietiin tänään sitten lääkäriin.. kaikki pennut kuolleet kohtuun ja kohtukin poistettiin... miksei mikään voi mennä nappiin? oottakaa vaan ni munkin masuasukille käy jotain. :'( :'(
stana!!!!!!
 
Voi liirah :hug: :hug: :hug: Älä puhu tollasia, ajattelet nyt vaan positiivisesti, vaikka ei varmaan helppoa olekaan, kun koirallesi noin kävi. Olen pahoillani koirasi vuoksi :hug:

Ruska76 ja MaMi07 koittakaahan jaksaa, pian teillä on sit jo vauvat sylissä :heart:
 
:) Uusi Turkulainen odottaja ilmoittautuu palstoille ! Aika alussa vasta mennään rv 12+2 - esikoista odotellessa.. Tänään oli niskapoimu-ultra ja kaikki oli masussa hyvin ! Kovasti jo odotellaan pikkuista meidän kotiin... :heart:
 
Eilen pääsin sitten neuvolaan ja sain ne kelan laputkin mukaani. Tarkoitus oli mitata kohdun pohjan korkeus mutta se tais unohtua, koska missään välissä ei mittanauha vilahtanut eikä mun neuvolakorttiin ole merkitty vieläkään mitään niiden käyrien kohdalle.
Lisäksi sain kuulla ne alkuraskauden verikokeiden tulokset nyt 10 vko:a myöhemmin, kaikki oli kunnossa. Veriryhmäksi mulle kaupattiin B+, jota mä sitten silmät ymmyrkäisinä kummastelin kun olin ihan vakuuttunut että se on A-. Aikansa hän tarjosi mulle tuota B+, mutta mun oli niin vaikea uskoa asiaa, että tarkasti sitten lopulta niistä papereista nimen.. Eikä se ollut mun, vaan jonkun toisen kenen sukunimi alkoi samalla kirjaimella.. No, onneksi sekin sitten selvisi ennenkuin tuo virheellinen veriryhmä oltaisiin lisätty mun tietoihini. Mun omaa veriryhmää ei oltu vielä selvitetty, tai ainakaan tuloksia ei oltu laitettu eteenpäin. En sitten tiedä, että kestääkö sen selvittäminen oikeasti näin kauan vai onko mun paperit jossain "hyvässä tallessa".
Seuraava aika syyskuun 21. ja silloin näen lääkärin JA ENNENKAIKKEA: kyllä se vakituinen hoitsu on silloin tullut takaisin!
 
lispetti Siis ihan käsittämätöntä touhua. ONNEKS se teen oma täti tulee takas, mulla olis varmaan jo hermot mennyt.

Eikä siinä veriryhmän selvittämisessä kauaa mee. Multa otettiin ekalla kerralla ne näytteet ja 4 vkon päästä ku menin niin oli tulokset tullu. Mä nyt kans kyl tiesin oman veriryhmäni, mut pitää kuulemma silti ottaa se näyte ja lähettää tutkittavaks. Ihan kuin vaan... Löysin ton veriryhmä lapun, siis tuloksen ja siinä lukee, et näyte otettu 26.4.07 ja valmis 30.4.07 ja Punaiselta ristiltä tulee toi lappu, että johan on kumma jos sun vastaus ei ole vielä valmis.

Noh, jos kaikki asiat alkais luistaa paremmin ku se oma vakkaritäti tulee takas. Jaksamista :hug:

Mulla tuli eilen illalla mieleen, et onks mitään synnytysvalmennusta tai sairaalaan tutustumista kun ei taaskaan mitään sanottu ja mulla menossa nyt 27+2?! Täytyy kysästä vissiin ku soitan tossa 12 aikaa hemoglobiini arvosta neuvolaan.

Sanna ja Nipsu 27+2
 
Mulla on otettu nuo kaikki verinäytteet silloin toukokuun loppupuolella elikkä taitaa olla hukassa mun paperit. Prkl.
Väsyttää kaameasti mutta kait sitä pitää alkaa valmistautumaan töihin.. Ensi viikolla pelkkää aamuvuoroa.. Saas nähdä miltä aamuherätys tuntuu klo 04.30..
 
Sun paperit on sit vissiin hukassa lispetti tai sit se täti ei vaan osaa lukee tai jotai.

Mulla oli hemoglobiini 118 niin pitää alkaa rautaa vetää.. Enpä sitte kysyny mistään synnytysvalmennuksista yms kun oli niin tylyn kuulonen täti puhelimessa, sitte ku se vihdoinki vastas ku 15 min eka soitin.

Eli kertokaahan Onko Turussa synnytysvalmennusta/sairaalaan tutustumista ja jos niin koska teillä ollut/on?
 
Sanna -78: pakko kommentoida: meille on nimittäin kanssa tulossa turkoosit Briot, en oo vaan vielä voinu niitä hakea, varattuna on, mut ekana tarttee purkaa loput muuttolaatikot, että on tilaa vaunuille... :)

Muuten täällä tämän hetken vointi ihan ok, ens viikolla taas neuvolakäynti, ni katotaan taas toi hemoglobiini, on kyllä ollu ihan ok. Onneks noi helteet loppu ja tuli viileät yöt tilalle, ni saa nukuttuakin.

Mulle antoi synnytysvalmennuksesta laput, syyskuun 19. eka kerta ja sit seuraava 26.9, sinne sitten olis tarkoitus mennä. Sairaalaan tutustumisesta sanottiin, että viikolla 34 normaalisti käydään siellä.
 
Mussukka79 No ni, turkoosit Briot on vaan niin ihanat et ei ihme että olet samat valinnu =) =) =) En oo kauheesti noita Happyjä nähny liikenteessä, vissiin yhdet ja ne oli ne vaaleenvihreet.. Tarttis kans ens vkolla toi makkari laittaa uuteen järjestykseen, ku ne laminaatit on vihdoinki laitttu niin mahtuu noi vaunutki paremmin tänne. Nyt ne on vaan tuolla makkarissa kaappien edessä ku ei muuallekaan mahdu.. Tuleeks teille compact runko? Menee kyl melko pieneks mut ei ollu mikään kauheen kevyt kantaa, ku sisälle raahasin, tosin ei voinu oikeen tukea vartalolla niitä ku maha on tiellä et kaippa niitä on erilainen nostella/kantaa ilman mahaa..

Mä meen neuvolaan seuraavaks 12.9 että joskos sitte sais kans synnytysvalmennus laput ja muuta sellasta infoa. En mä kyl edes tiedä aionko osallistua mihinkään valmennukseen mut olis nyt kiva siittäki asiasta jotai tietää..

Iski taas yhtäkkii huono olo. Ajoin autolla ja oli pakko ajaa kotiin. Vedin tossa alkuhätään tomaatin mut kaippa pitäs sitte syödä kunnolla jotai vaikka ei siittä kauaa musta ole ku aamupalan vedin, en tie mikä taas on. Toivottavasti ei nyt ainakaan ala oksennus lentää enää, yöks.
 
Heippa, tuosta synnytysvalmennuksesta Sanna kyseli - omassa neuvolassa oli mulla tuossa heinäkuun eka viikolla eli mitäköhän niitä viikkoja silloin olikaan kun nyt on yli 40... tyksissä käytiin tutustumassa rv:lla 36 (ryhmätapaaminen), hieman aiemminkin olisi sinne jo otettu kai mutta ei miehelle sopinut. Sinne tyksiin varataan itse aika, neuvolasta sain ohjeet. Ei sulla kai noiden viikkojen puolesta mitään kiirettä sinne vielä ole. Neuvolassa oli aika paljon puhetta synnytyksen käynnistymisestä, kivunlievityksestä ja imetyksestä ynnä muusta raskauden jälkeisestä. Kyllä mulle ainakin se tieto kelpasi vaikka periaatteessa samat asiat on kyllä tietoon saatavissa muualtakin. Tyksissä oli ihan kiva käydä katsomassa paikkoja, kivunlievityksesta sielläkin puhuttiin. Nähtiin myös yksi vastasyntynyt vauva sinisen valon alla... menin hetkellisesti sekaisin siitä.

Nyt on siivottu kämppä ja lupaavia supisteluja odottelen. Varmaan turhaan taas...

On muuten maailman omaperäisin kommentti odottajalle tuo "ootsä varma että niitä ei oo kaks"... no onhan tuo maha iso mutta kun se on ihan tuossa edessä ja mulla ei ole mittaa kuin hätäset 160 cm niin on se aika näyttävä. Mutta silti. Keksisivät jotain muuta jo...
 
pinkeärouva kiitos valaisusta ja juu ei mulla mikään kiire synnyttämään ole. Tuli vaan sellanen olo, et pitää kysyä, ku viimeks neuvolassa oli sijainen ja oli sitte paljon juttuja jättäny kertomatta. Toi oma täti on kyl mukava, paitsi puhelimessa.. Ja jaksamista sulle :hug:

Kukaan ei oo tullu mulle vielä sanoo mahasta mitään. Ehkä oon niin tiukan näköinen niille, jotka alkaa tuijottaa, niin ei uskalla sanoo mitään :LOL: Mut toi on kyl tosi typerää toi "ootsä varma ettei niitä oo kahta". Kaikilla on erimallinen kroppa ja maha kasvaa vaan toisilla isommaks vaikka oliski ihan normi kokoinen vauva tulossa ja yks. Mun siskolla oli ainaki ihan valtava maha ekasta ja joutu käynnistykseen, en muista millä vkolla, ku oli liian vähän lapsivettä ja vauva oli joku 2800g kokoinen. Ja se maha oli ISO.. Ja mulla ja siskolla tota pituutta kans sen 160cm.

Nyt olis kaikki osat valmiina vauvan paitaa varten. Tarvis alkaa yhdistelee..

Oon tosi väsynyt ollu taas tänään, alan sitä rautaa nyt syömään joskos se vähän auttas olotilaan..

Mut nyt suihkuun ku tuli tuolla ulkona istuttuu niin tuli hiki..

Sanna ja Nipsu 27+2
 
Meillä laskeittu aika 31.3 ja rv 8+1. hulluna toivottua pienokaista odotelllaan. Miksi on vain sellainen epätodellinen olo? Mieheni vouhkaa kokoajan ja itse tekis mieli jarrutella. Käytiin viimeviikolla jo alkuraskauden ultrassa, pienokainen oikeassa paikassa ja vahvat sydänääet kuuluivat. Miksi tämäkään ei todista tätä ihanaa asiaa todeksi 100% ? kaikki jolla vähääkään samanlaisia tuntemuksia? Muuten olo ollut hyvä, tietenkin ellottaa ja maha turvoksissa, myös havaittavissa ns. menkkakipuja vatsassa. väsynyt joo ja hengästyy helpommin muka =)) Mutta ihana tälläinen palsta jossa pääsee toisten juttuja lukemaan.
Niin tosiaan oon 26v, esikoista siis odotellaan ja raisiossa asustellaan. teitääkseni synnäri on tyks
 

Yhteistyössä