Turkulaisia odottajia?

Liirah:kö se oli ku kyseli miten kaverit suhtautuu? Mulla yks kaveri on ainakin niin outo ollu tätä raskautta kohtaan,vaikka tietää kaikki mun leikkaukset ja lapsettomuudet jne. Muiden kavereidensa raskauksista ja lapsista puhuu kyllä mut mä en ilm. sais olla raskaana. Tuskinpa se mun vika on jos hänellä ei elämä ole menny suunnitelmien mukaan, kellä nyt olis.. Mut muuten on muut kaverit ollu innoissaan ja onnellisia mun puolesta kun tietävät tän 7v. lapsettomuuden jne.

funny Mä ostin ekan bodyn np-ultran jälkeen ja nyt lisää pikkuvaatteita rakenneultran jälkeen. Kauheesti en nyt viitsi edes ostella, kun saan siskolta niin paljon vaatteita ja pitäs ne eka käydä läpi ja kattoo sitte mitä ostaa.

Jotain muutakin piti kommentoida, mut mitä, kas siinä pulma :LOL: :LOL: joku lievä dementia iski päälle...

Tänään töissä luin Vauva-lehteä ja siel oli vaunuvertailuja ja yhdellä äipällä oli käytössä noi Brion:n Happyt ja ainoon miinuksen se anto siittä alla olevasta korista vai miks sitä nyt kutsutaan kun oli kuulemma toisesta päästä teipeillä kiinni niin aukes helpolla vaikka ei edes sallittua painoa ollu siellä kyydissä. Muuten oli kuulemma näppärät vaunut.

Yleensä mä odotan kesää innolla, mut nyt mä vaan odotan marraskuuta ku kuuta nousevaa =)

Pakko mennä syömään jotai, kauhee nälkä :wave:

Sanna ja Nipsu 21+2
 
Meillä ei olla hätäilty noiden vauvanvaatteiden tai muidenkaan varusteiden kanssa - äitiyspakkauksen lisäksi olen hommannut yhden potkupuvun kun halvalla sain. Senkin vasta viime viikolla, vaikka 35. viikolla jo porskuttelen. Ei tunnu ollenkaan siltä että vauva olisi ihan pian tulossa vaikka onhan tuo maha melkoinen näky jo. Pääsen (joudun?) vielä ultraan parin viikon kuluttua, mahtaisiko sen jälkeen jo osata ostaa vaaleanpunaisia tai vaaleansinisiä pikku kamppeita? Tähän saakka sukupuoli pysynyt arvoituksena...
 
Me ei olla nyt vielä mitään hankittu tulokkaalle, kun jotenkin edelleen epätodellinen olo... :whistle: Esikolle ostin jotain pientä heti testin näyttäessä plussaa, ja toisen kanssa oltiin suunniteltu jo vaikka mitä (olin hommannut esikolle sisaruspakkaukseen meille tulee vauva- kirjan ja jotain muutakin) ja sitten se meni kesken. Ehkä siksi en ole varsinaisesti vauvalle mitään hommannut... Tosin meillä aika paljon kaikkea on, niin siksikin oon ehkä malttanut... ;)

Tekeekö joku pakkausta isälle/sisarukselle/sisaruksille? Mä olen nyt kerännyt miehelle ja esikolle kaikkea pientä... Miehelle on mm. DVD, iskä-avaimenperä, Baby Blues sarjakuvapokkari ja oisko vielä jotain muuta... Iskä paidan tms. ajattelin vielä hommata, ja jotain pientä jos keksin... Tytölle mulla on askartelupakketi, se meille tulee vauva- kirja, isosisko t-paita ja vetoketju koru. Vielä ajattelin ostaa pienen vauvanuken ja pienet sateenvarjorattaat tytölle. Vauvalle pakkaukseen menee sellainen lapsuusajan kirja ja jonkun vaatteen ajattelin katsoa tai tehdä. Ja "pakkaus" on sitten palju, joka sekin sitten on vauvalle... Nyt tavarat on mun vanhemmilla, ja he lupasivat sitten käydä ostamassa ammeen kun on vähemmän aikaa siihen että mies hakee tavarat sieltä. Sovittiin, että kun meillä ei mihinkään mahdu, niin vien tavaraa sitten sinne säilytykseen niin ei sitten mies vahingossakaan niitä näe. Tosin tuo tietää että olen jotain keräämässä heille, mutta ei sitä, mitä siellä sitten on. :) Saa sitten hakea sen anoppilasta kun vauva on syntynyt. :)

Me meinataan sukupuoli ultrassa kysyä, jos sen vaan näkee. Kuitenkaan ei sitä kerrota, ja päätettiin kuitenkin olla sillä mielellä ettei se ihan varma kuitenkaan ole... Hommataan niitä poikavaatteita sitten jos poika syntyy, tytölle onkin jo valmiina. :)

Tervetuloa uusille. :)
 
aah, onko teillä muilla levottomat jalat? tää on IHAN KAMALAA! raskaus vasta viikolla 9+5 ja jalat tekis vaikka koko yön ympyrää. eilen otin sitten panadolin joka autto todella paljon ja nukahdin suht äkkiä.

meillä on tänään tuttavien häät littoisissa. ääh, ei kiinnosta, ihmiset kun on sellaisia joiden kanssa mulla ei oo mitään puhumista. jee, kohta alkaa william ja mary! ihme sarjoihin mäkin jään koukkuun. :D
 
Sellasta on pitänyt kysyä, että montako lääkärineuvolaa Turussa on, enkä tarkoita nyt ultrakäyntejä, vaan ihan lääkärineuvoloita? Mulla ei meinaan ole ollu viel yhtään ja menossa 21+3.

Entäs monta kertaa teillä on otettu hemoglobiini? Mulla vain ekalla neuvolakäynnillä..

Väsyttää |O |O |O |O |O

Sanna ja Nipsu 21+3
 
Sanna-78, meikäläisellä on nyt siis rv 17+1, ja kerran olen ollut neuvolassa lääkärin tarkastettavana. Oliskohan se ollut rv 11 tienoilla.. En nyt osaa varmaksi sanoa. Lääkärikäynti oli huomattavasti nopeampi kuin terkkarikäynnit, hoitaja teki ensin kaiken sen minkä voi (katsoi pissanäytteen, mittasi painon ja verenpaineen jne..) ja lääkäri taas teki sisätutkimuksen, jossa tunnusteli kohdun kokoa ja pohjan korkeutta, ja katsoi että kohdunsuu on kunnossa. Seuraavasta lääkärikäynnistä ei ole vielä puhuttu, veikkaan että se on rakenneultran jälkeen jossain vaiheessa. Aika erikoista jos et ole vielä lääkärille päässyt näyttäytymään, oliskos ne voineet unohtaa?
Verikokeet on mullakin otettu vain kerran, (ja jouduin vielä mennä antamaan näytteet keskustan terveysasemalle jostain käsittämättömästä syystä ) väsymys on tajuton ja silmänaluset kuin pandakarhulla.. Hain luontaistuotekaupasta yhtä nestemäistä rauta- ,b- ja c-vitamiinivalmistetta, ei pistä mahaa sekaisin ja on serkkua auttanut raskausten aikana kovasti. Pari viikkoa olen nyt sitä ottanut ja pientä parannusta olen ollut huomaavinani.
 
Lispetti Mulla lääkäri teki pikaisen sisätutkimuksen np-ultran yhteydessä. Totes vaan että kun olen kerran IVF:llä raskaaks tullu ja käyny TYKSissä varhaisultrassa rv 7+1 niin ei nyt sen kummempia tutkimuksia tee. Eikä TYKSissä edes siellä varhaisultrassa nyt mitään sen kummempia tutkimuksia tehty, katto et oikee munasarja edelleen turvoksissa ja sitä pitää seurata ja et muuten kaikki ok, mut aika pikanen käynti seki oli. En tie sit onks tää syy miks ei kunnon lääkärineuvolaa ole ollu, mut aion ens vkolla kysyy ku meen terveydenhoitajalle et eiks ole mitään lääkärikäyntejä sitte vai mitä häh..

Sit olin tossa oikeen munasarjan takia ultrassa 17+5 ja sillon kans pikanen sisätutkimus, kun alko ruskehtava vuoto ja sitä oikeeta munasarjaa ei edes katottu eikä kukaan aio sillekään asialle mitään tehdä, kauheen kiva..

Kävin sit yksityisellä lääkärissä, joka totes et mulla suppilomainen kohdunsuu mut eipä sekään sen enempää.. Mitä hemmettiä toiki sitte tarkoittaa toi suppilomainen kohdunsuu?! Kun kuitenkin kiinni oli..

Onneks ei tullu sitä vuotoa ku muutaman pvän eikä ole mitään kipuja ollu ja töissä olen saanu tehdä kevyempiä hommia et siinä mielessä ei mitään "hätää" ole vaikka en varsinaisessa lääkärineuvolassa ole ollutkaan... Ja nyt meen sit rv 28 istukan takia ultraan, ku se on alhaalla takaseinässä ja kohdunsuun päällä. Ja yksityiselle meen 4D ultraan rv 25... Vauvalla on kaikki ollu hyvin onneks ja on itelläkin ollu ihan hyvä olo, mut kummastuttaa nyt silti toi miks mulla ei ole noita lääkärineuvoloita, kun mut ekalla terveydenhoitaja käynnillä laitettiin riskiraskaus ryhmään IVF:n ja lapsettomuuden vuoksi, en nyt sitäkään oikeen ymmärrä..

Tosin en kyllä lääkärille menekään tonne neuvolaan jos siellä on joku hemmetin harjoittelija niinku oli vko sen vuodon jälkeen ku käskettiin mennä lääkäriin. Ei se tyttö tienny mistään mitään ja siks sen jälk. meninki yksityiselle.

Sellanen tillitys näin la-yönä :LOL: :LOL: :LOL:

Sanna ja Nipsu 21+3
 
Ehkäpä ne sitten näki kaiken tarvittavan noista ultraäänistä, minä pääsin ekaan ultraan vasta pari vko:a sen lääkärintarkastuksen jälkeen. Ei se lääkärintarkastus kestänyt mulla kuin 5 minuuttia, ja siinä ajassa ehdin riisuutua ja pukeutua. Että nopeeta toimintaa! Ei siellä sit taida paljon katottavaakaan olla. Tai no, kopeloitavaa. :ashamed:
 
ensisynnyttäjällä normaalisti kolme, uudelleensynnyttäj'llä yksi viikolla 36 tai jotain Turussa tällä hetkellä systeemi on toi, säästetään siis niistä uudelleensynnyttäjien kerroista. Mutta riskiraskaudet vaatii erikoisseurantaa joissa tarpeen mukaan tietty enemmän

Hemoglobiinista

viikkoja 15+3 mulla ja on katottu neuvolan puolesta kerran ja kouluterkalla ammattikorkeessa kerran, ens viikolla taas katotaan. tää siks et mua väsyttää ja Hb oli viimeksi 120 eli on voinu laskea. Ja viime raskaudessa mulla oli paha rauskaudenaikainen anemia, Hb pahimmillaan 81, niin nyt seurataan enemmän. Koko viime talvena raskautta suunniteltaessa söin rautalisää..
 
Moi vaan kaikille!:wave:
Ilmoittaudun tänne Turkulaisena "uunituoreena" odottajana :heart:
Viikkoja on huimat 4+4 ja LA menee sinne varmaan 20.3.2008 paikkeille. Minut saa lisätä ekalle sivulle... olen 26v ja esikoinen kyseessä =)
Kirjoittelemisiin!
 
Sanna-78: Mulla nyt 18+6, kerran ollu nlalääkäri ja kaksi kertaa on vielä tulossa, jos mitään tavallisuudesta poikkeavaa ei tule. Ja hb otettu samaan aikaan kuin ne hivit sun muut, eli 12+ viikoilla. Niin, ja mulla toinen raskaus (joka päässyt näin pitkälle... :whistle: ) ja kuitenkin on tuo kolme lääkäriä. Eka piti olla ennen rv 14, katsottiin ettei oo tulehduksia ym. Muista ei vielä ole tietoa koska on, muuta kuin et rv 22 jälkeen...
 
PrincessOfAcco Kiitos tiedosta. Mä olen ensisynnyttäjä ja siks olen vähän ihmetelly tätä toimintaa, mut eiköhän se selviä, ku ens to menen neuvolaan.

Ja Sessan81 trevetuloa. Lisäsin sut listalle.

Ihan tyhmää,ku ulkona sataa. Pitää siis siivota tänään. Onhan sekin nyt pakko joskus tehdä toi siivous niin sadepvä siihen varmaan paras mahdollinen on.

Iski aamulla joku ihme nuha ja vähän särkee päätäkin, mut kaippa tääki tästä ohi menee. Tosin mulla nyt on heinäallergia eikä siihen mitään lääkitystä näin raskaana että seki voi vaikuttaa.

Sanna ja Nipsu 21+4
 
Kysyn joo, siel on joku hemmetin sijainen kyllä.. Luulis nyt vaan kattovan munki tilaa vähän paremmin, ku esim. papa ollu normaali ekan kerran 6 vuoteen viime syksynä ja muutenkin ollu kaikkii tulehduksia, mut ei heitä sit ilm. kiinnosta.. Mua nyt vitutttaa muutenki toi neuvolatoiminta, ku joudun tuolla V***N Varissuolla käymään, vaikka ei siellä edes asuta.
 
Nyt ollaan palattu viikon mökkireissulta vepsästä ja ihanaa oli!! =) Tuli kunnolla rentouduttua ja pääsi irtautumaan kaupungin stressistä!

Mulle sanottiin neuvolassa et ensisynnyttäjillä on 2 lääkäritarkastusta ja synnytystapa arviointi ja uudelleen synnyttäjillä 1lääkäritarkastus ja synnytystapa arviointi.

Huomenna päästään hakemaan hoitopöytä kotiin oli saapunu oz:iin. Pääsee laittamaan vaatteet sinne ja sitten tarttee enään kaupasta ostaa vaippapaketti tulokasta varten....sairaalakassi tarttis kanssa pakata! =)

Meidän maha-asukilla on ruvennu tulemaan hikka joka päivä eilen oli kaksi kertaa ja yleensä aina silloin tulee, kun itse menee nukkumaan1 :LOL:
 
Sulla alkaa amalia07 sit olee jännät paikat pian ja muilla heinä-elokuun mammoilla :) Niin ja kiva että teen reissu meni hyvin... Millasen hoitopöydän hommasitte muuten?

Vielä jankkaan tosta lääkäristä, kun mulle EI ole edes sanottu mitään että olis edes lääkäriä koskaan.. Mutta selvitän asian torstaina sitte.

Ajattelin tossa hetken päästä tehdä elämäni ensimmäistä kertaa pannukakkua =) Joo joo, olen 29v. mut en oo mikään kokkailija koskaan ollu. Nyt olen kyl yrittäny tehdä ruokaa ja jos kokeilis tota pannukakun tekoakin sitte, osaa sitte Nipsulle tehdä ku hän on sen ikäinen että sellasta syö =) =) =)

Arvatkaapa vaan että olenko siivonnu?! No en, mut ihan kohta aloitan :LOL:

Pitäis tyvivärikin laittaa, kun ei töissä koskaan kerkee enkä jaksa ikinä työpvän jälkeen jäädä, saa sen iteki laitettuu ja voi sitte vaikutusajalla vaikka siivota tai jotai =)

Että kaippa se on mentävä jotai tekee jos meinaa aikaseks jotai saada tänään.

:wave:
 
Heinäkuu

Ninniliina..............18.7........38v.................toinen
aiaifi.....................25.7.........32v................esikoinen
Möykky74.............27.7........32v................esikoinen



Tossa vielä lista, jolla LA tässä lähiaikoina, jännäillään :hug:
 
Täälläkin olisi yksi turkulainen esikoisen odottaja. Olen 21-vuotias ja asustelen tossa länsinummen läheisyydessä, avomieheni kanssa. Nyt ois menossa 35+4 eli laskettu aika ois 15.8, viimeisen ultran mukaan kylläkin vasta 18.8, mutta 15pvän mukaan mennään..
olisi kiva saada uusia tuttavuuksia.. :)
 
voi ihmistä väsyttää!!! millon tää loppuu? :$
eilen oli ne häät ja mies sitten halus hillua siellä aina kahteen saakka. mä sitten siinä silmät ristissä, että joko mentäis. ja meidän yks kaveri (mun miehen bestman) yritti jotain naista iskee eikä ois millään lähteny ja suuttu sitten mulle kun sanoin et jokotai. kun raukka tuli meidän kyydil, ja nainenkin jäi saamatta!!! :LOL:

hei ihaanaa, mulla on neuvola tiistaina ja ultra keskiviikkona. sanna mä ainakin meinaan vaatia ne lääkärikäynnit. vaikka kuinka oltais oltu hoidoissa tyksissä ni eihän se mitään merkkaa. eihän? tarttee kysästä sitä tossa tiistaina kun mennään. mihis kaikkeen sitä pitää varautua ekalla neuvolakäynnillä? mennään tohon mäntymäen neuvolaan, on tossa pääterveyskeskuksessa, muita kun käy siellä? tästä ollaan varmaan puhuttu aikasemminkin, mut kun mun muisti on ihan kamalan huono nykyään. mistäköhän sekin johtuu? väsymyksestä vai siitä et pikku hiljaa tulen hulluksi???
 

Yhteistyössä