Turkulaisia odottajia?

liirah Siis mulle toi Heikki oli np-ultrassa ihan asiallinen ja selitti kaiken kunnolla.. Se toinen kerta ennen juhannusta oli ihan syvältä.. Ehkä vaikutti myös se, että se oli jäämässä lomalle, mut silti melkoinen moka lääkäriltä ultrata väärä munasarja. Älä ota mitään paineita siittä, kyllä se asiansa osaa... Tulee siittä käytöksestä vaan mieleen se yks TYKSin lapsettomuuslääkäri, onneks en sitäkään nähny ku kerran..

Kävin sitte Kelaan viemässä tänään paperit. Sai sitte odottaan joku 45min vaikka mua ennen ei ollu ku 3 ihmistä. Sillä yhdellä naisella vähän kesti siellä.. Nyt pitäs sitte enää kirjanpitäjää pyytää laskee puolen vuoden tulot ja sit on kaikki paperit sinnekin menny.. Ja äippäpakkauksen lupas tänään laittaa eteenpäin, että vissiin parin vkon päästä sitte saa sen. Pääsee tutkii
=)

Tervetuloa pikkumyy42 En lisää sua nyt listalle vielä... Mulla toi lapsen isä oli sillon 3v. sitte suurinpiirtein vkon päästä ku oltiin tavattu niin valmis tekee mun kanssa lapsen, kun tiesi mun tilanteen,että ei ole helppoa ja sit tosiaan IVF:llä alkunsa sai tämä vauva.

Snoopy Mulla varattiin ekalla neuvolakäynnillä joka oli 10+0 niin np-ultra aika ja se oli sitte 12+1 ja sitte varattiin rakenneultra-aika kun kävin neuvolassa 14+2 ja ultra oli 20+0.

Porissa ku oltiin kaverin kanssa Jazzeilla niin yhden mun toisen kaverin kaveri kysy multa että olenko juonu mitään raskausaikana, johon totesin että en. Sitte se kysy että tekeekö edes mieli, ku kaikki muut joi, ja siihen vastasin että ei. Sitte tää tyttö totes mulle vittumaisella äänensävyllä, et: "Olet säki kunnollinen äiti". Olin siinä vaan sitte että just, en sanonu mitään.. Miks pitäsi juoda tai tehdä mieli. Mä olen 7v. tätä lasta odottanut ja monta sataa euroa maksanut eikä tosiaan tuota ongelmia olla ilman viinaa. Mitä ihmeellistä siinä sitte on jos on raskaana eikä halua juoda!?!?!?!?! Olen mä ennenkin ollu joskus jossai vaiheessa jonku vuoden verran juomatta yhtään mitään, ei vaan tehny mieli. Silti kävin baarissa jne, mut miks aina pitäis juoda, sitä en tajua. Ehkä tämä ihminen ei osaa sitte olla ja pitää hauskaa ilman viinaa..

2vkoa vielä ja sitte alkais loma, on sitä odotettukin..

Jospa menis laittaa huomisen eväät valmiiks... Onkos joku heinäkuun listasta jo muuten jakautunut? Olis kiva tietää.

Sanna ja Nipsu 22+5
 
sanna okei, mun mies sai sen yhden lapsettomuuslääkärinkin hiukan sulamaan, siis jos sitä naista tarkotat? et jos mies sitten sais tonkin hiukka paremmalle tuulelle. :D

joo, mä en kans jaksa tajuta tota et jollei juo ni ei juo, oli raskaana tai ei! ja mä en kans oo juonu lainkaan raskausaikana, ei oo nyt pahemmin enää ees tehny mieli ja vaikka kuinka tekis mieli ni en silti jois, tätä lasta kun on tekemällä tehty. juahnnuksena teki hiukan mieli sirkkua, mut tää on vaan 9 kuukautta, jollei tätä aikaa pysty olee ilman ni.. no oikeastaan jokainenhan täällä elää omalla tavallaan ja toi on vaan mun mielipide. yks kaveri vaan joi, vaikkei ois juonukkaa kun 2-3 siideriä viikossa alkuraskauden, niin silti joi. tosin lapsi sai alkunsa noin kuukauden tapailun jälkeen, oisko sillä ollu jotain tekemistä?

tänään tuli henkka&maukan kuvasto ja tilasin kamalasti kaikkia kivoja äitiysvaatteita, ihan kun jotain rahaakin ois, kun ne häätkin on tulossa ja ne nielee rahaa enemmän kuin uskallan edes arvata!!! :LOL:
koht lähen hakee miestä töistä kun se vie pyöräsä johki. ja sit nukkuu, aah... :D
 
Moikka taas ja TERVETULOA UUSILLE :flower:

Alkuraskauden ultrasta: Käytiin miehen kanssa ennen "raskaantumista" kerran väestöliitossa, oli ihan mukava lääkäri. Koska se on kiinni vissin nyt niin tilasin alkuraskauden ultraan ajan gynekologikeskuksesta (olen aiemmin joskus käyny siellä ja ihan mukava paikka)... Nyt mua kuitenkin huolestuttaa ultran kannattavuus vielä tässä vaiheessa... Mulla tänään oman laskun mukaan RV 5+6, yks lääkäri suositteli että ultraan RV 6-7... miks se sitten on jo tänään? Joo, koska ne siellä ajanvarauksessa sano et on hyvä ajankohta vaikka itse sanoin et voin kyllä mieluummin tulla kun on RV 7+0 mut se sitt sano et jos nyt kuitenkin varattais tähän aikaisemmin?????.... en ymmärrä mut toivon todellakin et jotain näkyy ja kuuluu, muuten rahat menee ihan taivaan tuuliin... tai miten sitä nyt sanotaan... ja sitt huolestuu hirveesti jos ei mitään kunnolla näy eikä kuulu edes... jännittää ihan hirveesti...

Tulen kertomaan sitten illalla miten meni ja mitä kuulu... toivottavasti siellä sykkii ainakin yksi pieni :heart: tai :heart: :heart: :)
 
Moikka taas,
Nyt tulin justiinsa neuvolasta taas takaisin töihin ja kävi ilmi, että mulla oli jääny kokonaan väliin n. rv 21 käynti siellä, ei ollu neuvolatäti varannu aikaa ja tää sijainen vähän ihmetteli, ku kyselin sen sf-mitan perään, et mikäs meininki oikein on?? No, nyt mitattiin ja rv 25 sf-mitta 22 cm eli oikein mallikelpoisesti, sydänäänet kuulu taas selvästi ja kovin tasaisesti, vaik ei sillä kuuntelulla enää niin väliä, ku mies kuulee itekin vatsan läpi ne nyt et saa sillä sellainen pikatsekkauksen :)

Mut oli tosi mukava sijainen ja antoi kaikki kelapaperit ja muut mahdolliset lippulappuset mukaan, sairaalaan tutustumisesta ja synnytysvalmennuksesta jne. Nyt vaan täyttelemään ja sit odottamaan äitiyspakkauksen tuloa! =)
 
Heikistä vielä :whistle:

Mulle tuli vielä yks juttu mulle mieleen siitä. Se oli joskus ennen täällä turussa jollain yksityisellä, johon mun äidillä oli aika, ja kun äiti (näkyvästi jo raskaana) oli mennyt sinne, oli sille joku mies iskenyt silmää hississä. Sitten ku äiti sai luvan mennä lääkärin huoneeseen, niin se oli Heikki siellä huoneessa lääkärintakki päällä, SIIS SAMA JOKA JUST OLI HISSISSÄ TAVALLISISSA VAATTEISSA ISKENYT SILMÄÄ!! Ja oli kuin ei olis huomannutkaan että äiti oli se sama jolle sen oli tehnyt :| :whistle:

liirah: älä kuitenkaan ota turhia paineita, kyllä se heikki on kylmän asiallinen ja varmaan hommansa yleensä osaa, mutta mun kemiat ei varmaan vaan sen kanssa oikeen synkkaa tai jotain... :snotty:
 
okei, nyt iski paniikki, kai siltä Heikiltä saa ne ultrakuvat? yleensähän niitä on kolme saanut tossa niskapoimussa? ja MÄ HALUUN NE!!! :D
taas on tullu töitä tehtyä, vielä kaks päivää ja sitten pääsee vapaalle, aah, ihanaa.
mulla on muuten maha ruvennut tuolta alhaalta sattumaan, jotenkin hassusti nipistää. pitäis varmaan soittaa neuvolaan heti huomenna ja kysyä asiasta. vai voisko tää johtua siitä että kohtu nousee ylöspäin?
oireitakaan mulla ei enää just oo, paitsi aamuyön pahoinvointi.
miks tän kaiken pitää pelottaa näin vietävästi? ja tietokin lisää tuskaa, ei olis ikinä pitänyt alottaa tän alan opiskeluja. :headwall: :LOL:
 
Ultrassa käytiin... oli mukava käynti. Nähtiin papunen ja sydän äänet oli positiiviset joten hyvältä näyttää. Mahdollisesti siellä on kaks dyykkarii mut sen näkee sitten ku kolmen viikon päästä mennään vielä uudestaan... mut kyl se oli ihanan herkkä hetki, vähän epätodellinen mut silti... siellä se pieni :heart: sykki =)
 
Pikainen vastaus näin aamulla eli liirah kyllä sä saaat ultrakuvat ja kyllä se Heikki hommansa osaa vaikka onki sellanen "kylmän" oloinen. Eli älä stressaa sitä.

Ja Sessan81 onnea hyvistä ultrakuulumisista..

Nyt pitää mennä meikkaa jne että kehtaa töihin lähtee :LOL:

Sanna ja Nipsu 23+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
Se piti vielä kirjoittaa että Heikki on ainakakin nykyään Medisonarissa lääkärinä että ehkä siellä PrincessOfAccon äiti on hänen vastaanotollaan ollu.
voi olla... en oo ihan varma ku tästä (silmäniskusta) on aikaa jo kuutisen vuotta...

JA HEIKILTÄ SAA KYLLÄ ULTRAKUVAT :D
 
kaikkea sitä jaksaa ihmetellä, saanko ultrakuvat jne.. :LOL:
tänään oltiin taas ultrassa, maha alkoi sattua kamalasti ja verta vuotamaan. kuitenkin kaikki oli hyvin, murunen on täydessä touhussa. :D ja maanantaina on sitten se heikin np- ultra. ja muuten nyt tyksissä oli MAAILMAN IHANIN lääkäri. jos oisin mies ni varmaan rakastuisin siihen saman tien. :LOL: osas valita sanansa oikein ja anto meidän rauhassa katsoa vauvaa ja kerto kaiken missä mikäkin on jne. ja muisti meidät ekalta lapsettomuuskäynniltä, siis siitä kun mies oli mukana ja vasta mietittiin vaihtoehtoja jne. no okei, sekin voi vaikuttaa et meil on sama etunimi ja se on aika harvinainen. :D tai sit mä oon vaan niin muistettava persoona, ja lääkäri aivan ihana!!! :D

mä ajattelin syödä hetken aikaa painonvartioiden pisteillä, kun oli nyt jo tullu 1 1/2 kiloa, 11 viikossa! painoindeksi on muutenkin 28, niin ei kamalasti painoa sais tulla. okei, ehkä turha nyt siitä on päätä puhki miettiä, mut kuitenkin.. naisia ollaan ja eikös ulkonäkö oo aina tärkeetä? B)
 
Eli tänään oltiin mieheni kanssa Medisonarissa varhaisultrassa. Kaikki on hyvin, ja ollaan molemmat helpottuneita =)

Sikiön sydän sykki, se oli 1 cm:n pituinen ja vastasi seitsemää viikkoa.
Nyt uskon tämän raskauden todeksi, ja odotus alkakoon tästä =) =)

funny + masuasukki 7+0 :heart:
 
liirah Hyvä että kaikki vuodosta huolimatta hyvin :hug:

Ja funnylle onnea hyvistä ultrakuulumisista.

Mua vaan väsyttää |O Johtunee siittä, et työmotivaatio ihan nollissa, kun viel olis 7 työpvää ja sit alkaa LOMA, ihanaa =) Ei vaan jaksas enää yhtään olla töissä..

Onks porukka käyny DBTL:ssä? Tänään on vissiin ainoo nätti keli koko DBTL:n aikana, ainaki jossai säätiedotuksessa luvattiin lopuvkoks sadetta :(

Näin sitte viime yönä unta et tää mun vauva synty ja olin hänelle ostanu pinkit Brion Happyt :LOL: Ja oli siis tyttö siinä unessa eli pakko olla tyttö, ei ole muuta vaihtoehtoa :LOL:

Pitäis nimiä keksiä siihen sairaalaa varten olevaan lappuun, kun se pitää ens kerralla palauttaa..

Tuli tänään Kelasta paperit että äippäpakkaus tulee parin vkon sisällä, kiva kiva, pääsee sitä penkomaan.

Täällä välillä oikeen sattuu, ku vauva möyrii mahassa, ku hän yrittää tulla nahasta läpi, mut muuten ihan ok olotila..

Jospa menis syömään, kauhee nälkä :wave:

Sanna ja Nipsu 23+1
 
Sssalla Sain ne Kelan laput viime to neuvolassa, kun oli 22+1. Oli siis tullu jo se 154pvää täyteen. Ja maanantaina kävin kiikuttaa ne paperit Kelaan ja huomenna laittaa kirjanpitäjä palkkatiedot menee.. Ja ma ku kysyin, että kauan menee äitiyspakkauksessa niin se täti sano että hän laittaa sen hakemuksen samantien eteenpäin..

Huomiseks luvattiin sadetta niin voi olla aika hiljasta mun lähteminen DBTL:ään ja pitäs klo 18 asti olla töissäkin huomenna :(

Tarttis varmaan nukkuun mennä. Tosin tossa nukuin sellaset 30min päikkärit, kun ihan vaan hetkeks laitoin silmät kiinni :LOL: Tosin nukuin viime yönä tosi huonosti, joo joo, seli seli =)

Öitä kaikille :wave:

Sanna ja Nipsu 23+1
 
mulla on nyt viikkoja 11+4 riippuu minkä mukaan laskee. ja mun maha on ku ois viidennellä kuulla! yritä tätä nyt sit salailla hetkeäkään enää. :LOL: yritän laittaa profiiliin kuvan mahasta, toi on tosi ISO!!!
 
Liirah: mulla tuli alussa heti kanssa jo iso maha ja kaikki kyseli koko ajan et ootteko ihan varmoja ettei kaksosia oo tulossa.. :LOL: Tuntuu, että kasvaa vieläki!!! ja vko:ja jo 38+5.

Yöt on menny melkeen valvoessa ja veto ihan koko ajan pois. Tänä aamulla mies luuli et synnytän jo ku huusin aamulla kuuden aikaan ku mua olis tapettu ku pohej rupes kramppaamaan!!! Sattuu vieläkin...naapurit varmaan tykkäs aamuherätyksestä!! :LOL:

Pikku neiti mahassa voi mainiosti ja jaksaa hikkailla aina sen jälkeen,kun äiti on syöny ja iltaisin. Välillä tuntuu ettei mee ollenkaan ohi! Nyt sais ruveta syntymään jo!! Olo on aika tuskaine, Turvotus ihan järkyttävä ja kunnolla ei pääse edes kävelemään ja sohvalta ylös nousu on kauheaa! :headwall:

Kaikin tavoin ollaan yritetty ite edes auttaa synnytystä...suursiivous tehty monta kertaa, saunottu on ja seksiä harrastettu, mutta kyllä neiti ite päättää,koska on valmis tähän maailmaan tulemaan! :heart:
 
En ole ehtinyt koneelle kun mies on lomalla ja olemme olleet koko ajan liesussa ;) Tänään illalla lähdemme Ruotsiin, siellä on huomenna vanhan ystäväni häät. Esikoiselle tulee ensimmäinen ulkomaanmatka :heart:

En ehdi lukea kaikkia viestejänne läpi, olette olleet niin ahkeria! Sen verran huomasin että Heikki S.Virtanen tuntuu jakavan mielipiteitä. Esikoista odottaessani asuimme Turussa ja Heikki teki np-ultran sekä Mehiläisessä alkuraskauden ultrauksen. Mies on asialinjalla, mutta tietää asiansa ja mulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa. Ei siinä mun mielestä tarvitse lörpötellä mitään sen ihmeellisempaää, olin ihan tyytyväinen saamaani palveluun. Heitti muutaman omalaatuisen vitsinmurjaisun, miehellä on ehkä hieman erilainen huumoritaju kun mulla :LOL:

Oma olo: liikkeitä en tunne, tosin istukka on tuossa edessä. Pahin uupumus alkaa helpottamaan, väsymystä on kuitenkin vielä. Päänsärkyä on ollut useampana päivänä, en oikein osaa sanoa onko lihasperäistä vai raskaudesta johtuvaa. Maha on ISO, tuntuu että olen jo yli puolen välin sen koosta johtuen, vaikka menossa "vasta" rv 16.

Nyt täytyy mennä pakkailemaan loppuja että ehditään laivalle!

Mukavaa kesänjatkoa ja odotusta teille jokaiselle!
 
Me oltiin dbtl:ssä eilen kävelemässä hiukan kuuden maissa illalla ton miehen ja kaksvuotiaan tytön kanssa. Istuttiin jonku aikaa jokilaivassa juomassa spritea ja tyttö sai jätskin, mutta ei kovin kauaa viivytty. Yllättävän vähän myyntikojuja ja ihmisiä verrattuna edellisiin vuosiin. kelit varmaan verottaa vaikka oli hyvä ilma eilen. Tänään kierreltiin tytön kanssa kaupungilla muuten vaan.. Kurkkasin viime hetken alet, mutta ei löytynyt mitään =)
 
Hei, onko teillä tietoa onko Turun lähistöllä tai Turussa jumppaa mikä olisi tarkoitettu raskaana oleville? Haluaisin jotain liikuntaa vielä harrastaa muutakin kun kävelyä kun kohta taas tulee pimeet illat ja sateet ni ei viitsi ulkonakaan kävellä niin paljon.
 
Peppi07: Turun naisvoimistelijoilla on ainakin jumppaa mikä on tarkoitetttu raskaana oleville naisille. Kannattaa kysellä sieltä tarkemmin, kun alkavat syksyllä taas. Meillä oli ainakin neuvolan seinällä lappu siitä,mutta en muista missä päin turkua se on.

=)
 
Moi Peppi07 Lisäänkö sut listalle?

Meil on kans neuvolan seinillä noita jumppalappuja, mut eipä ole tullu pahemmin katottuu etä missä ja koska, mut noilla Naisvoimistelijoilla varmasti on kyl jumppia raskaanaoleville.

Vko olis viel töitä ja sitte alkaa loma, jee =)

En sit enää mee Juliaan kattoo leffaa,oli niin tuskanen kokemus eilen. Käytiin kattoo The Simpsoms movie ja oli ihan p***a. Ja sit mun edessä istu joku jätkä jonka edessä istu viel pidempi tyyppi ja mä jouduin jossai ihme asennossa istuu ja välistä kattoo. Ja sit meinas happi loppuu, ei vissiin minkäännäköistä ilmastontia kyseisessä paikassa ja vauva alko potkii.. Kyl vaan toi Kino on parempi paikka, mut siel meni vasta niin myöhään toi leffa, et ajateltiin et mennään tonne.

Jokohan heinäkuun listalta ollaan oltu synnärillä.. Noh, ehkä se selviää aikanaan. Olis vaan kiva kuulla synnytyskertomuksia ja sellasta, mut on sitä varmaan muutakin tekemistä, ku lapsi on syntyny, ku roikkuu netissä.

Jospa menis keittää aamukahvia niin vois ajatuksin luistaa paremmin =)

Sanna ja Nipsu 23+4
 
Meillä oli la 27.7 ja täällä vielä ollaan..... Välillä kyllä aika raskasta on, mutta ensi viikolla ti menen tyksiin ja sit todennäköisesti käynnistellään, jos ei sitä ennen lähde itsellään käyntiin.
Kun olen lueskellut noita heinämassujen kirjoituksia, niin muistaakseni muut turkulaiset heinäkuun odottajat ovat jo "poksahdelleet".

Eilen oltiin miehen kanssa Mikko Kuustosta kuuntelemassa tuomiokirkossa, ja tuli mieleen, että oispa ollut mieliin painuvaa, jos lapsivedet ois menny siellä..... No vaavi kyllä ei kauheasti protestoinut musiikkia. Tosiaan kauheasti ei oo ollu suppareita, joten odotetaan tuota tiistaita sitten.
Hyviä vointeja kaikille
Möykky74 rv 40+2
 

Yhteistyössä