turun jonot..

osaako joku sanoa millaiset jonot turkuun tutkimuksiin kunnallisella puolella?
ollaan ooteltu jo jotain kirjettä sieltä päin, mutta mun lähete oli hävinnyt ja aika sit tietty siirty taas eteenpäin. kukaan ei vain osannut sanoa mulle että kuinka kauas aika meni..
 
missu
noin 3 kuukautta meni kun tuli kutsu ensikäynnille. kai se on vähän tapauskohtaistakin miten paljon joutuu jonottamaan sen jälkeen. ja riippuu myös jatkotoimenpiteistä mitä pitää tehdä sekä sun iästäkin. ja tietty siitä montako ihmistä kulloinkin on jonossa klinikalle. vuoden alussa luulis olevan eniten ruuhkaa kun IVF-ihmiset haluaa saada lääkekaton täyteen.
 
Meillä eka aika TYKS;n lapsettomuuspkl:lle oli 3kk lähetteen tekemisestä vuonna 2005. Toi 3kk on aika yleinen.
Mutta eka käynnin jälkeen kaikki eteni sujuvasti: seuraavat pkl-ajat, TSSG, ultrat, IVF jne. ilman jonotuksia.
Jos johonkin erityiseen toimenpiteeseen esim.laparoskopiaan joutuisi, niissä on normaalit jonot.
 
Samoin täällä, ekalle käynnille taisi olla jopa 4 kk:n odotusaika. sen jälkeen odotin yli ½ vuotta laparoscopiaan pääsyä, mutta sen jälkeen kyllä asiat rullasivat (tai olisivat rullanneet) ilman sen suurempia odotteluja.
 
Meillä meni kyllä reilut 4kk, mutta siinä oli kesä välissä kun sotki hieman. Sitten kun päästiin käyntiin syksyllä-06 niin on kyllä mennyt ihan hyvin eteenpäin. Se aika mitä pkl-aikojen väillä on ollut, ainakin alussa, oli ihan hyvää miettimis- ja valmistautumisaikaa. Ainakin meille.
 
Millasia kokemuksia teillä on ollut TYKSin lääkäreistä/hoitajista? Mulla ainaki hvviä nyt kun olen lapsettomuuspuolella.

Mun hoidettiin ennen syöpä- ja endopuolella Naistentautien polilla noiden mun kaikkien muiden vaivojen takia ja kohtelu oli suurimmaks osaks melko huonoa ja tylyä , mut nää lapsettomuuspuolen ihmiset on ihan eri luokkkaa, todella mukavia ja kaikkeen "tyhmäänkin" kysymykseen on saanu vastauksen.
 
Elisa
Kaks kertaa olen vasta ollut tuolla, mutta vastailen silti ;)
Ekalla kerralla nais lääkäri joka oli mielestäni tyly ja kyseli samoja asioita moneen kertaan. Hoitaja oli oikein mukava ja kertoili hoidoista.
Toisella kertaa oli mies lääkäri joka oli mielestäni todella mukava ja no sanoisinko että rento ja jutteli mukavia. Myös hoitaja oli tälläkin kertaa tosi mukava! Parempi mieli tuli viimeisestä käynnistä!!! Olisi kyllä mukavaa, jos olisi sama lääkäri kun menee, mutta hyvä näinkin!!

:) :)
 
Joo mulla oli kans mieslääkäri nyt kun kävin ke ku sain vähän sivuoireita Procren-pistoksesta ja tämä mies oli kyl tosi mukava ja rento ja luultavasti se on mulla huomennakin kun menen ekaan ultraan, ainakin se sano että nähdään sitte maanataina =)

Olishan se mukava jos joka kerta olis sama lääkäri..
 
PASsiin
Moi,

Mulla lähetetteestä ekaan käyntiin menee noin 3kk. Millonka kesätauko mahtaa olla? Meillä suunnitteluaika huhtikuun alussa, alkioita yhteen PASsiin. Jos PASsista negaa, taitaa uusi IVF olla ajankohtainen kesän kynnyksellä ja kesätauko:(
 
TYKSin hoitajat on aivan ihania :D

Noita lääkäreitähän on kolme. Yksi mies ja kaksi naista. Se toinen nainen on kieltämäti hiukan tylymmän oloine ja töksäyttelee. Mutta mie aina toivon, että hää olis miulla. Mulla kun on hirmu siro ja mutkainen kohdunkaula, jonne on vaikea saada instrumentteja. Kaikki muut tuntuu vaan runnovan, mut tää nainen osaa tosi nätisti asettaa ne. Alkion siirrotkin sujuu paljon mukavammin ja kivuttomammin, kun hän on laittamassa.

Ja toi tylyys on aika suhteellista, mulla ainakin muuttu mielipide, kun edellisessä ICSIssä jouduin jäämään yöksi sairaalaan hyperi-riskin vuoksi. Hän kävi pari kertaa katsomassa ja selittämässä asioita. Kotiutumispäivänä hänen ei edes olisi tarvinnut tulla tervehtimään, mutta tuli silti. Oli aidosti huolissaan voinnistani yms.

Hää taitaa vaan olla vähän jähmeämpi luonteeltaan. Mukavia kaikki lääkärit on silti. Ei pahaa sanottavaa.
 
Minulla myös vain hyvää sanottavaa henkilökunnasta ja saamastani hoidosta.
Ainoastaan ruuhkaiset soittoajat joskus harmittaa, mutta ainahan voi jättää soittopyynnön jos ei ehdi linjoilla keikkua...
Kesätauko on ollut ainakin kahtena edellisenä vuonna muistaakseni juhannuksesta heinäkuun loppuun.
 
Elisa
Voi että kun en muista tota lomaaikaa, viimeks just sanottiin, kun täytyy hoitoja lykätä!! :(
Kahdeksan viikkoa ainakin netissä luki, soitan tänään sinne jokatapauksessa niin tarkistan asian!!!
 
Mulla oli maanataina taas se sama mies lääkäri ja vissiin se on nyt koko hoidon ajan, kun sano taas et nähdään ens vkolla =) .. Eri hoitaja oli,vähän hiljanen mut ihan mukava..

Onkos kukaan teistä aiemmin ollu hoidossa tuolla Naistentautien polilla? Siks en osaa vastata tohon kuin pitkät jonot tms. kun olen siellä "hillunu" viimiset 4 vuotta eri puolilla ja heti leikkauken jälkeen pääsin jälitarkastuksen yhteydessä lapsettomuuspuolelle eli n. 3vkoa leikkauksen jälkeen.. Kai se riippuu mistä lapsettomuus johtuu ja iästä yms... Mulle siellä hoetaan että olen nuori mutta tässä asiassa tunnen olevani kyl vanha, täytän vkon päästä 29v.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 12:16 Sanna-78 kirjoitti:
Mulla oli maanataina taas se sama mies lääkäri ja vissiin se on nyt koko hoidon ajan, kun sano taas et nähdään ens vkolla =) .. Eri hoitaja oli,vähän hiljanen mut ihan mukava..

Onkos kukaan teistä aiemmin ollu hoidossa tuolla Naistentautien polilla? Siks en osaa vastata tohon kuin pitkät jonot tms. kun olen siellä "hillunu" viimiset 4 vuotta eri puolilla ja heti leikkauken jälkeen pääsin jälitarkastuksen yhteydessä lapsettomuuspuolelle eli n. 3vkoa leikkauksen jälkeen.. Kai se riippuu mistä lapsettomuus johtuu ja iästä yms... Mulle siellä hoetaan että olen nuori mutta tässä asiassa tunnen olevani kyl vanha, täytän vkon päästä 29v.
Iästä tuli mieleen...
Mulle sanottiin v. 2005 lapsettomuuspuolella että et tuosta enää nuorene ja että kun ikää tulee niin raskaaksitulo vaan vaikenee... Tuolloin pohdittiin IVF:n siirtymistä ja olin hiukan nihkeä suostumaan rankkoihin hoitoihin silloin. Pelotti, ja oli jotenkin niin lopullisen "virallista" siis se ettei pysty saamaan lapsia ilman rankkoja hoitoja jos niilläkään... Olin kai jotenkin kieltänyt lapsettomuusasian todellista tilannetta.
Silloin aloin miettimään todenteolla asiaa. Mutta tuon kommentin jälkeen päätimme lähteä IVF-prosessiin. Kiitos tuon realistisen kommentin nyt ollaan tässä. Realiteettiterapiasta voi olla joskus apua.

No, viime syksyn PAS-siirrossa mulle sanoi hoitava lääkäri että mulla on hyvä mahdollisuus tulla raskaaksi koska olen niin nuori...
Olin 25 kun hakeuduin lapsettomuushoitoihin ja tänävuonna menee sitten 30v rikki! Vaikkei silloin ajatellutkaan että tässä näin kauan menisi... Mutta monethan alkaa vasta harkitsemaan lasten hankintaa tässä iässä. Siinä mielessä olen todella onnellinen että hakeuduin hoitoihin jo silloin vuosia sitten ja että uskalsin ryhtyä rankempiin hoitoihin.
 

Yhteistyössä