Turun Moisio asuinalueena?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Minkälainen Moisio on asuinpaikkana? Lapsiperhe ollaan ja muuttoa suunnitellaan.. Miten esim. palvelut/bussit jne.? Entä alue yleisesti, onko lapsiperheelle mukava paikka asua? Kiitos jo etukäteen vastauksista.
 
Me ollaan asuttu täällä reilu 3 vuotta. Todella rauhallista aluetta, varmaankin jossainpäin Moisiota saattaa olla "vilkastakin". Palveluita ei juurikaan ole, pieni kyläkauppa (josta saa vaikka mitä ) ja huoltoasema. Bussit kulkee ihan hyvin. Ala-aste on täällä ja päiväkoti, joka on todella täynnä :/ . Meilläkin kaksi lapsista toisessa päiväkodissa n. 6km:n päässä.
Mun mielestä kuitenkin täysin suosittelemisen arvoinen asuinpaikka =)
Kaupunkiin, Myllyyn ym. ajaa alta vartissa, eli hyvät yhteydet :)
 
ap
vähän hankala kyllä tuo päiväkotiasia, jos ei paikkaa saa.. Kun meillä ei ole autoakaan käytössä.. Saiskohan sitten esim. johonkin Turun keskustan päiväkotiin, niin olis helpompi kuljettaa kun työpaikka/opiskelut keskustassa päin.. Menis sitten samaa matkaa.. Vai antavatkohan aina päiväkotipaikan jostain läheltä omaa asuinaluetta.. Meinaan kuusi kilometriäkin päiväkotimatkaa on pitkä, jos pitää eri bussilla mennä sinne ja sieltä sitten vielä keskustaan...
 
Kovasti kehuttu ja kritisoitu. Kehuttu rauhallisuutensa vuoksi, kritisoitu palveluiden puutteen ja "kaukana olemisen" takia. Ei mun mielestä ollenkaan huono vaihtoehto, mutta tuo päiväkotiasia on kyllä paha...

Ap; kyllä mun ystävällä, joka asui Yli-Maariassa, oli lapset keskustan lähellä päiväkodissa. Perusteluna juuri se, että se pk oli äidin työmatkan varrella ja lähellä isän työpaikkaa.
 
turkulainen
Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Jos ei ole autoa käytössä niin en kyllä muuttaisi Moisioon, muuten ei moitittavaa =)
Näin mäkin vastaisin. On se sen verran puskassa, että oma auto on must. Jos käytte keskustassa töissä, valitkaa joku paikka, jossa on pysäkki lähellä ja bussit kulkee tiheästi. Käsittääkseni päiväkotipaikoista on monella alueella pulaa, kannattaa siis sekin asia selvittää etukäteen.
 

Yhteistyössä