Turun seudun odottajat loppuvuonna 2008

Alkuperäinen kirjoittaja Fistik:
Noniin nyt on adressi tehty ja se löytyy osoitteesta http://www.adressit.com/tyks_synnytysosasto
Loistavaa! Laitoinpa sitten heti 'mainoksia' aiheesta Odotusaika-, Synnytys-, Monikkoperheet- ja Mitä nyt? -palstoille.

Näytti olevan jo viisi allekirjoitusta, siitä se lähtee. Sit kaikki vaan omiin pinkkoihin vielä tietoa jakoon, niin saadaan sieltä kaikki kiinnostuneet allekirjoittamaan. Lisäksi jos joku kuuluu johonkin paikallisten kerhoon vai mitä ne nyt oli, niin laitatteko sinne? Mä voin hoitaa huhtikuun pinkan tiedottamisen.

ventti

MUOKS* ja tänne ei todellakaan tarvitse raportoida, onko allekirjoittanut vai ei, jos esim. halua nimeään julki (nyt kun nimiä on vähän niin voi vielä päätellä). Kunhan allekirjoitatte!
 
Hei vaan, hienoa että tuli tuo addressi, ja raportoinpa heti, että allekirjoitin ja tiedotin eteenpäin parhaan kykyni mukaan.

En ollut Ninniliina tullut ollenkaan ajatelleeksi, että henkilökunnan vähäisyys ja kiire tietävät myös synnytyksen käynnistelyjä ja nopeutuksia sekä sitä käyrän ottoa! Viimeksi nimittäin synnytystäni ei nopeutettu (etenin 2 vuorokaudessa peräti siihen viiteen senttiin) juuri siksi, että oli ruuhkaa saleissa. Tiedä sitten... pitkä aikahan se oli kärvistellä supistuksissa (siitä meni vielä puoli vuorokautta syntymiseen) mutta "omaan tahtiini" sain tehdä ja oli erittäin hyvä kokemus kaiken kaikkiaan.
 
Huomenta,

Ja iso kiitos adressin tekemisestä! Minä myös olen käynyt sen allekirjoittamassa ja laitoin sen meidän kuukausipinoon. Toivotaan nyt suurta ryntäystä allekirjoittamaan, jotta saadaan tuotua julki oma mielipiteemme.

Mä katson, josko ehtisin rekkautumaan vauva.fi:n palstalle ja kävisin siellä mainostamassa adressiamme. Vai onko joku jo tehnyt sen?

Mun mielestä oli erittäin hyvä idea ottaa yhteyttä myös lehtiin. Jospa saatais sillä mielipiteemme esiin suuremman yleisön edessä.

Iines ja Sintti 26+2

muoks: Minä kävin jo laittamassa vauva.fi odotus-puolelle tuon saman Ventin laatiman viestin. Toivottavasti poikii paljon allekirjoituksia!
 
KIITOS addressista!! :flower:
Allerkirjoitin ja laitan viestiä eteenpäin.

pinkeärouva mulla ei tosiaan noin pitkästä sessiosta ole kokemusta, mutta synnytyksen nopeuttaminen kalvot puhkasemalla on sellanen asia, että ei kiitos! Ekassa tehtiin kun epiduraali oli pysäyttäny synnytyksen ja sen jälkeen menetin kaiken kontrollin siihen synnytykseen kun supparit tuli jatkuvana aallokkona vaan niin että uus alko just kun edellisestä oli pahin piikki menny. Tokassa annoin luvan ihan lopussa puhkasta kalvot ja tulos oli sama, mut onneks pääsi sitten ponnistamaan. Eli ainakin varmaan kalvoja puhkastais hepposemmin.
 
Tervehdys.

Olen ollut kiireinen. Töitä koulua esikoinen sairaana. Ja oma vointi on mitä on. :ashamed:

Luin kaikki sivut hohhoijaa. No okei jätin 8,9,10,11 lukematta. :ashamed:

Ventti tuolla alussa kyseli mäntymäen ultraajista.
Siel on Heikki jolla kävin ekasta raskaudesta ja hän totesi sen aika töykeästi keskeytyneeksi. Sen jälkeen olen pyytänyt nais ultraajalle kun on np-ultra ollu. Ihan mukava nainen antaa hiukan huonompia ultrakuvia kuin heikki. Mutta molemmat osaavat asiansa.

Rakenne ultra tehdään yleensä ulko oven viereisessä huoneessa. Kaksi naista toinen on vissiin joku harjoittelia aina. Joka etsii ja etsii ja etsii. Sen jälkeen se osaava ultraaja tulee mittaa kaikki uudestaan ja kertoo näkemänsä. Jos menet joskus rakenneultraan virtsarakko melkein tyhjänä saat uuden ajan.

Heikki teki mulle ainakin sen painoarvion ja tarkisti mahtuuko vauva tulemaan.

Tyksissä jos saisin valita kätilön haluan sen miehen. Hän on komea, rauhallinen ja osaava. Aina kannattaa ottaa opiskelijat mukaan toimintaan vaikka ne ei mitään osaa mutta ei ne ikinä opikkaan jos ei näe.

Itse päästän opiskelijat mukaan mutta kahta enempää niitä ei saa olla. :LOL: :LOL: :LOL:

Mitäs vielä niin. En ole itsestäni muistanut tulla kertoilee kaikki oli np.ultrassa hyvin. Riehaisa kaveri.

Itselläni hb alhainen. verenpaine liiankin matala 96/63 pahimmillaan ja aiheuttaa huippausta tosi paljon. Asialle ei tehdä mitään. :LOL:

Sokerirasituksessa olin. Viime raskaudesta sokerit koholla ja nyt laskivat liian alas joten koko ajan täytyy syödä jotain pientä että vauva saa energiaa.

Mut tässä nämä tärkeimmät.

ps. koskas olette ruvennut tuntemaan liikkeitä???

Niisku-Rouva & neiti 9,5kk +pikkupapu 16+6 :heart:
 
Moi!

Addressi allekirjoitettu ja passitettu facebookissa eteenpäin!

Joku muisteli mun nikkiä Syysompuissa 2006 ja siellähän minä olin. Se palsta vaan jäi johonkin uudistuksen jalkoihin vai miten siinä kävi.. Mun syysomppuhan syntyi jo 9.8.06 :heart:

Täällä vointi ihan ookoo. Keskiviikkona seuraava ä-pkl-käynti, ja lapsivesipunktiolla jo uhkailtiin (musta siis aivan turhaa tehdä rv32 kun raskaus on sujunut hyvin. Siinähän vaan todetaan että keuhkot eivät ole kypsät! Samainen gyne (Nanneli-niminen) yritti viimeksi väittää mulla olleen raskausmyrkytyksen viimeksi.. kyllä mä ite muistan kahden vuoden taakse, eikä ollut verenpainetta saatikka proteiinia pissassa. Turvotusta oli vähän, mutta kesä oli kuuma.. Nyt valmistaudun henkisesti TYKSin käyntiin että osaisin pitää puoleni paremmin kuin viime raskaudessa..

MinniG 31+0
 
MinniG: Minähän se muistelin sun nikkiä sieltä Syysompuista :) . Siellä siis olin minäkin. Jännä juttu, että siellä äitipolilla täytyy osata pitää puolensa. Samaa harjoittelen minäkin, kun jo nyt valmistaudun seuraavaan käyntiin, joka on 29.12 :ashamed: .

Omassa olotilassa on ihmeesti ollut muutoksia. Keskiraskauden seesteisyys tulikin vasta nyt, kun ollaan miltei viimeisellä kolmanneksella :eek: . Ainoa mikä kiusaa, on nivuskivut kävellessä. Auts mut tekee kipeää! Ja jos näette kaupungilla ei niin viimeisillään olevan odottajan, joka kävelee heiluen puolelta toiselle kuin pingviini niin :wave: minähän se olen ;) .

Iines ja Sintti 26+3
 
sen mies kätilön nimi on kari-matti kaarniharju. on saattanut maailmaan meitin pikkukakkosen ja on kyl tosi rauhallinen ja tsemppaava ja tietää tuntemukset ilmeistä tosi tarkkaan.... vaikka onkin mies. ekaa kertaa kun tuli saliin ja oli supistus päällä ni hyvä etten räkässy että sä oot mies :D :D :D :D kivuitaan kun kaikki ei heti tunnu mukavalla. oli kyllä loistava työssään. miehelle kiusallisempi paikka kuulemma oli kun näki vieraan miehen sörkkivän sinne :) =) :) =)

juups lääkäri neuvola käyty ja kaikki ok paineet 108/64, sykkeet 160, ja eka sokerirasitus tarttis varata hjoulun tienoille eli viikkoon 15. jos en kovin väärin laskenut niin tasan olis jouluaattona :LOL: :LOL: :LOL: tekisköhän ne mulle silloin sen....

tinni ja ryyni 12+6
 
Heipsan Niisku-Rouva, mukava kuulla sustakin, vaikka olo ei sulla ilmeisestikään ole mitä loistavin. :hug:

Mä oon saanut ultrassa olla ilman opiskelijoita, ekassa oli tosiaan Heikki asialla ja nyt rakenneultrassa joku nainen, oliskos sukunimi ollut Tunturi? Ja sit käytiin viel Heikillä samantien tarkistamassa joku juttu mitä se nainen luuli nähneensä. :) Kaik oli kyl sit ihan kunnossa. Neuvolalääkärissä olikin sit porukkaa mukana ku pipoa, yks opiskelija harjoitteli ja neljäköhän niitä sit istui siellä sivummalla. Ja viimeks oli ihan neuvolakäynnillä kätilöopiskelija mukana. Että kyllä näitä riittää!

Iines, mulla on vasen lonkka hiukan romuna, kivalta tuntuu jos oon jonakin päivänä hieman enemmän paikallani niin sit sattuu... esim. tänään sain aamulla linkuttaa bussille. Ja Viuhdista on kehittymässä kunnon taklaaja, piti pikkuinen mua yöllä hereillä kokovartalotaklauksilla poikittain keskelle mahaa aina kun meinasin nukahtaa. Ja nyt päivällä ollaankin sit ihan rauhallisesti ja hiukan vaan koputellaan. :p

Eli liikkeet on voimistuneet tosi paljon tässä ehkä viikon sisällä, flunssan jälkeen on ollut ihan mojovia muljaisuja. Sitä ennen liikkeet aloivat tuntua ehkä viikolla 18+ sillai, että selkeästi ne tunnistin liikkeiksi. Tosin silloin niitä oli vain sivuilla (istukka edessä ) lähinnä vasemmalla alhaalla, ja vain kun syömisen jälkeen oli ihan paikallaan makuullaan. Nyt tuntuu jo edessäkin, ainakin nämä megataklaukset, ja istuessa ym.

Niin, mun piti eilen siellä fysioterapeutin tapaamisessa mainostaa adressia, mutta oon ollut sunnuntai-illasta asti päänsäryn kourissa ja meni koko homma hiukan sumussa, eli enpä sit muistanut koko asiaa siellä :ashamed: Täytyy varmaan käydä joku kerta laittamassa neuvolan seinälle lappu tai jotain.

ventti + viuhti the taklaaja 22+1
 
Kävin taas hiukan nostelemassa noita 'mainoksia', KIITOS muuten Iines kun kävit vauva.fi:ssä asiaamme edistämässä! Ja toinen KIITOS Fistik ahkerasta nostamisesta!

Ja kaikille muillekin allekirjoittaneille ja mainostaneille, äsken oli 136 nimeä kasassa! :flower:
 
Moi vähään aikaan!

En ole tänne tullutkaan vielä kertomaan vauva uutisia. Eli meille syntyi täyden kympin poika 21.11. Viikkoja oli silloin kasassa 38+3. Painoa oli kertynyt 3340g ja pituutta 49cm.

Nyt on sitten kotona pitänyt kiirettä noitten poikien kanssa. Meillä kun on ennestään kaksvuotias vipeltäjä, joka tosin on ollu onnessaan, kun isi on kanssa ollut kotona. Ens perjantaina nyt sit alkaa arki, kun mies palaa töihin isyyslomalta. Saa sit nähdä kuinka tämän mamman käy, kun yksin pitäisi päivästä selvitä.

Aika huolestuttavalta kuulostaa TYKSin tilanne synnyttämään menijöiden suhteen. Molemmilla kerroilla kun olen synnyttämässä ollut niin ollu vähän ruuhkaa. Itse olen kyl ollu ihan tyytyväinen palveluun vaikka kätilöä ei paljon näkynyt salissa. Itse jotenkin tykkäsin siitä kun sai olla ihan rauhassa miehen kanssa ja tarvittaessa kutsuttiin vaan kätilö paikalle. Eka synnytyksessä viel elokuussa 2006 joutusin ekaksi osastolle vaikka vedet oli tullu ja säännöllisiä supistuksiakin tuli, kohdunsuu oli jopa auennut. Syynä se että kaikki synnytyssalit oli täynnä! Tällä kertaa pääsin heti saliin ja siellä "viidyinkin" vajaa kaksituntia kun poika näki eke kerran päivän valon. Sitä vaan ajattelin, että kun siellä jo muutenkin on välillä ruuhkaa niin mitä se ens vuonna sitten on?!

Nyt vähän siivoomaan ennenkuin pojat herää päiväunilta.

Orvokki ja Miro viikko ja neljä päivää
 
Orvokille ONNITTELUT! :flower: :flower: :flower:

Inkaliina, hyvä idea! Toivottavasti ottavat idean vastaan.

Kivasti on nimiäkin, 168kpl, adressissa.

Nälkä, maha kipee, väsy ja työt odottaa, joten nyt jää lyhyeksi...

v+v 22+2
 
Orvokki80 Onnittelut pojasta ja ihanaa vauva-arkea sinne! :flower:

outison tervetuloa :)

Adressista Yleltä otettiin tänään yhteyttä ja he olisivat kiinnostuneet tekemään juttua Turun radioon/olemaan mukana adressin luovutuksessa! :) Sieltä kyseltiin adressin luovutuspäivää, eli pistetäänkö raja johonkin tiettyyn päivään tai tiettyyn allekirjoitusten määrään? Mä en osannut heille siihen vielä vastata, kun vastahan tuo adressi laitettiin ja nimiä on tähän asti tullut päivittäin niin tasaiseen tahtiin, että itse olin ainakin ajatellut, että jatkaisi nimien keräämistä niin kauan kunnes allekirjoitusten määrä alkaa hiipumaan... Eli kysyisinkin nyt teiltä mielipiteitä asiaan :attn: Ja siitä luovutuksesta...Olisiko se järkevintä käydä henkilökohtaisesti luovuttamassa sairaalan johdolle (mikäli se onnistutaan järjestämään) vai miten kannattaisi toimia? Olisko täällä vapaaehtoisia lähtemään mun mukaan kun se päivä koittaa? :D

Fistik ja PikkuPrinssi 35+6
 

Yhteistyössä