Turun seudun odottajat loppuvuosi 2013

Vau miten paljon tekstiä tänne on ilmaantunut sitten viime katsomani, ja uusia kirjoittajia roppakaupalla. Hyvä hyvä! Olen jämähtänyt tuonne Fb:n puolelle niin, etten täällä ole viime viikkoina paljon käynyt, mutta todella mukavaa siis, että ketju kasvaa. Turun seudultahan löytyy näköjään tosin paljon odottajia, yleensä minusta on tuntunut, että paikkakuntaketjuihin ei paljon väkeä tule. Vaikka onhan Turku iso paikka.

Maanantaina on tulossa rakenneultra ja sitä tässä alan vähitellen jo jännätä. Pikkuisen potkut tuntuvat kuitenkin jo päivittäin, ja mieskin on ne tuntenut, joten kyllä siellä jotain tapahtuu. Kun vaan paikat pysyisi kiinni… Synnyin itse keskosena syöksysynnytyksellä ja jotenkin pelkään, ettei kävisi samoin.

Pääsääntöisesti kuitenkin luottavaisin mielin eteenpäin.

Asun noin minuutin automatkan (jos juuttuu liikennevaloihin) päässä TYKS:istä, joten se taitaa kaikissa tapauksissa viedä voiton Salosta, vaikka olisi millaiset ruuhkat päällä. Täytyy vain toivoa, että olisi hiljainen päivä, kun itse menee synnyttämään, niin jossain välissä näkisi henkilökuntaakin :)

Chestel 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
en ookkaan täällä varmaan vielä kertonut torstaisia np-ultra kuulumisia :) eli ultrassa kaikki oli hyvin, vauva vastas viikkoja 12+2 ollen 57mm ja niskaturvotus tasan 1. torstaina piti siis olla 12+0, mut vauveli olikin ottanu kasvuspurtin :) laskettua aikaa ei nyt muutettu siitä mitä neuvolassa aikanaan laskettiin, eli mun LA:n voi muuttaa 29.11, tänään on sen mukaan 13+1.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88 ja Na-dene
Jännittää tämän päivän ultra..iik! Ollaan menossa yksityiselle, en voi odottaa seuraavaan "viralliseen" ultraan joka on kuitenkin vasta juhannuksen jälkeen. Sen verran neuroottinen olen, että kyllä ennen sitä täytyy tietää, että rusinoilla on kaikki kunnossa. Liikkeitä en ole vielä tuntenut, tai no kutittelua ympäri vatsanseutua mutta sellaisia kunnon mätkäisyjä ei ollenkaan :) Olen ajatellut omassa mielessäni, että näin kaksosia odotellessa liikkeet tuntuisivat aiemmin ja selkeämmin kun ei siellä niin hirmusti tilaa ole kahden olla.

Kesalka 17+0 *poksahtelee*
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Heips,

Toivottavasti Elise1 on jo päässyt tosi toimiin. Ja Hoikalle myös tsemppiä!

Olin viikko sitten äippäneuvolassa ensimmäistä kertaa. Hurjaa, että käynnissä meni taas tuo 1,5 H, vaikka olen uudelleen synnyttäjä(ja äpneuvola on sama) Onneksi esikoinen oli hoidossa tuon ajan. Runsaan viikon päästä olisi minulla vuorossa nt-ultra. Melko pieniä Nt-lukemia olettekin useat saaneet. Hieno juttu!
Ihanaa on nyt ollut se, että kahtena yönä ei ole tullut aamuyön pahoinvointia....jospa se pahoinvointi menisi jo ohi ja alkaisi oikein eufoorinen ihana odotusaika :)

Mahtaisikohan kesalka teillä näkyä jo sukupuolet. Meinaatteko kysyä?

Kirjoittelen ultran jälkeen lisää kuulumisia. Hyviä vointeja kaikille!
-Joulunuttu 10+5
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Heippa Oho!

Mun puolesta sinä olet oikein tervetullut mukaan, onhan meillä jo jollakulla laskettu aika pompsahtanut juuri tuohon tammikuun alkuun :D.

Mutta noin niin kuin jatkosta sanoisin, että luulen, että ensi vuoden alulle kannattaa jo jonkun pykätä oma ketjunsa pystyyn. :) Täällähän melkein taitaa jo ensimmäisten äitiyslomat loppua tuolla vuoden lopulla/ensi vuoden alussa, niin ei oikein helmi-maaliskuun odottajat esimerkiksi enää saa kauheasti vertaistukea täältä, kun alkavat ensimmäiset palailla töihin, kun he olisivat vielä raskaana..

Itse olin tällaisella paikkakuntapalstalla kun asuin Pirkanmaalla esikoista odottaessa, ja siellä oli vuodenvaihteen odottajat suurinpiirtein marraskuun lopulta helmikuulle ja kevätvauvat helmikuulta huhtikuulle. Ja ne olivat aika sopivia, minä tosin siis kuuluin molempiin, kun olin itse juuri helmikuun puolivälin odottaja, niin marraskuiset olivat niin kovasti edellä, ja toisaalta itse kaipasin vertaistukea jo, kun ei huhtivauvoista ollut tietoakaan.. Ja niissä siis oli n.3 kuukauden odottajat molemmissa. Meillä kun on jo 7 kuukauden odottajat, niin luulen tosiaan, että ensi vuodelle kannattaa jo perustaa oma. Itse ajattelin alunperin jotain syys-marraskuuta, mutta tämä on tästä vähän paisunut, kun Turun seudulla ei ole ketjuja näköjään ollut.. ;) Ja toisaalta, aika vähän ihmisiä siihen olisi sitten tullutkin.

Mutta tosiaan Oho, sinä olet niin lähellä vuodenvaihdetta, että saat toki hypätä mukaan, jos haluat! Ainakin minun puolestani!

Nimia :D
 
Ultrakuulumisia, kaksi viikkoja vastaavaa ja kaikin puolin täydellisesti kehittynyttä, erittäin aktiivista :) pikkupoikaa siellä masussa oli. Pojat ottivat välillä nyrkkeilymatsia keskenään, kasvot vastakkain olivat pikkuiset ihanuudet.

Nyt kun on taas kaiken todettu olevan niinkuin pitää, on mieli hetkeksi rauhoittunut.

Kesalka ja pojat 17+1
 
Elise1 / 27v / 1. /24.5.
Hoika / 41v / 4. / 11.6.
Tuisku 83 / 30v / 2. / 27.6.
Tuul1a / 26 / 1. / 26.7.
Epa_88 / 24v / 2. / 30.7.
Kemai / 26v / 3. / 5.8.
Victoria78 / 34? / 2.+3. / 13.8.
Briseis / 34v / 2. / 13.8.
Rusinantte / 25v / 1. / 19.8.
Halla- / 22v / 1. / 21.8.
Paalia / 18v / 1. / 24.8.
viimatar / 32 / 3. / 26.8.
Metuva / 31v / 1. / 8.9. Piikkiö
DaenerysStormborn / 29v / 1. / ?.9.
Micaela / 27v / 1. / 20.9.
AnnMaria/40 v/1. lapsi/26.9.
Nimia / 32v / 2. / 29.9.
Syksynlapset / ? / 2. / ? / ympäryskunta
Chestel / 30v / 1. / 7.10.
Iltsu / 21v / 1. / 8.10. /ympäryskunta
Laala / 28v / 2. / 15.10.
Tyttö1982 / ? / 2. / 20.10. / ympäryskunta
Maisa80 / 33v / 4. / 31.10. Kaarina
zubzub / 29v / 1. / 31.10.
Kesalka / 37v / 1.+2. / 4.11.
Ms. Moneypenny / 35v / 2. / 5.11. / ympäryskunta
Siiri35 / 35 / 3. /17.11.
Lumimyrsky / 27v / 2. / 25.11.
Marianne / 27v / 2. / 27.11. / ympäryskunta
Torvelo 1 / ? / 4. / 30.11./ Lieto
Minnie85 / 27v / 3. / 3.12. / ympäryskunta
Na-dene / 27v / 1. / 4.12.
jen_ni / 26v / 3. / 4.12.
Tiksander / 31.v / 1. / 10.12.
joulunuttu / 30v / 2. / 18.12. / ympäryskunta
Jasmii / 23v / 2. / 25.12.
Barbamama35 / ikä 38 / 4. lapsi / 29.12.2013
 
On ollut niin kiireitä, etten ole edes kännykällä ehtinyt lueskella. Ja nyt pää on tyhjä, että mitä piti kommentoida. Kiva kun täällä on paljon porukkaa. Paikkakunta kohtaisiin ketjuihin ei yleensä löydy (aktiivista) porukkaa. Ja toisaalta paikkakuntaisia ketjuja tuntuu olevan vaikea löytää.

Oho, voithan jatkaa keskustelua täällä meidän kanssa ja kun/jos 2014 porukkaa alkaa kertyä enemmän niin voitte lopulta perustaa oman ryhmän? Mulla on kokemusta sellaisesta porukasta, jossa ekan ja vikan vauvan väli on 4kk. Viimeisellä odottajalla oli loppuvaiheessa vissiin vähän orpo-olo, kun osalla oli jo vauvat ennen kun hän jäi edes äitiyslomalle, mutta nopeastihan tuo 4kk ero lopulta tasoittuu.

Ja jos ryhmästä enemmistöstä siltä tuntuu, niin voidaanhan meidät "kesävauvat" siirtää myös johonkin omaan pinoon. Mieluusti tietysti tässä valmiiksi isossa ja aktiivisessa porukassa jatkaisi.

Jasmii, tuskin sun tarvitsee pelätä ruuhkaa TYKSissä joulun aikaan, ruuhkakuukaudet taitaa osua vähän muualle. Meillä siis jouluvauva ja mulla oli huone ekaa yötä lukuunottomatta ihan yksin käytössä. Hoitajilla oli hyvin aikaa kaikille. Mutta toivottavasti Salo on vielä olemassa jouluna ja pääsette sinne, jos sinne haluat.

Elisellä on jännittävät ajat käsillä. Oletko menossa TYKSiin? Kerroppa ensikäden kuulumiset niistä uusista tiloista.

Hoikalle tsemppiä supistusten kanssa.

Nimia, meillä kokemusta vain Mullintiestä lapsen kanssa. Meillä on ollut siellä aina hyvä palvelu, mutta kaverille osui joku lapsivihaaja. Eli siellä pitänee muistaa varmistaa, että saa sen nuoremman hygienistin eikä sitä vanhempaa. Itse olen ennen ollut Kirkkotien asiakas eikä ole sieltä kyllä huonoja kokemuksia.
 
Ajattelin tulla tänne vain poksumaan kun ei nyt oikein muuta ole sanottavana. Loma on alkanut hieman alakuloisissa tunnelmissa. Minun piti vahtia siskontyttöä loppuviikko, mutta hän sairastuikin taas ja joutui lastenosastolle sairaalaan antibiottitippaan. Raukka sairastaa aina todella rajusti ja nuo sairaalakäynnit ovat heille jo tuttuja. Kauheaa kuunneltavaa kun 2,5v itkee äidille että mennään sairaalaan kun siellä tulee parempi olo. : /

Viikonloppuna juhlimme veljeni valmistujaisia ja ne ovatkin sitten viimeiset juhlat tänä keväänä/kesänä. Johan näitä on ollutkin 2 häät, hautajaiset ja 2 valmistujaiset. Tietenkin kaikki juhlat ovat tänä keväänä kun mikään mekko ei kunnolla mahdu päälle ja jaksaminenkin on mitä on. Mutta kaikista on tähän mennessä selvitty kunnialla.

Tuul1a ja Mötkö 32+1
 
Tällä viikolla voinut tosi hyvin ja virkeyttä on riittänyt. Jos ei oteta huomioon et supistukset vain kovenee, mut ne kestää vain sen tietyn ajan. Neuvolassa sitä ihmettelin kun ei tunnu mitenkään siltä et reilun viikon päästä meil vois olla vauva. No se tulee kun on tullakseen, mitä sitä mitenkään odottamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Barbamama35
Nimia, huomasin sellasen jutun tosta listasta että mun nimimerkki kirjotetaan pienellä eikä isolla ;)

Tänne ei mitään sen ihmeempiä kuulu, ainoastaan ihan hirvittävä väsymys on iskeny. Ja silti illalla menee pari-kolme tuntia että saa unta, mutta päivällä sitten nukuttaakin kunnolla. Parin viikon päästä on lääkärineuvola niin tarttee pyytää mittaamaan hB...

Täällä kanssa viikonloppuna tiedossa valmistujaiset ja pitäis ajella 3 tuntia autossa per suunta niitä varten. Onneksi porukoitten mökki on siinä lähellä niin ollaan siellä sitten koko viikonloppu niin saa yhden lepopäivän noihin automatkojen väliin. Ja mikä ihaninta, autossa on ilmastointi :D

Tänään pitäis mennä kolmanteen perhevalmennukseen, nyt aiheena muistaakseni on mm. imetys, viikon päästä onkin sitten viiminen kerta ja paikalla jokin vasta vauvautunut perhe :heart: Mitähöhän siitäkin sitten tulee kun paikalla on neljä raskaana olevaa naista ja ihana pieni vastasyntynyt? :)

Mutta jos nyt koittais mennä vaikka hetkeksi tonne pihalle virkistäytymään :)

metuva ja Pallo 25+3

PS. Olipa taas omanapaista tekstiä... :ashamed:
 
Tämän päivän neuvolakuulumisia:
Rv 30+6 ( neuvolalääkäri 27+0)
Paino +500g (yht. 7,3kg)
Turvotus + (+)
RR 113/71 (133/73)
Pissa puhdas (puhdas)
Sf-mitta 31 (25)
Vauvan <3 +130 (+150), liikkeet ++
Tarjonta PT (RT)
Närästykseen: lääkäri määrää reseptin huomenna.
SOKERIRASITUS : Kaikki arvot viiterajojen sisällä :) Ei jatko seurantaa siis esim. ultraa, kotimittauksia voi suorittaa edelleen esim. 1pv/1krt/vko
Lääkärikäynti Rv 36

Epa
 
  • Tykkää
Reactions: Barbamama35
Briseis, kiitoksia, Mullintie meilläkin olisi lähimpänä.. Pitääkin kysellä vielä tarkemmin.

Ja juu, mäkin oikein etsin monelta eri foorumilta, olisko turkulaisten ketjua, mutta ei ollut missään! Joku ikivanha löytyi vissiin joltain foorumilta, missä vauvat oli jo syntyneet yms.. Mutta kyllä tälle sitten näköjään kuitenkin tilausta oli, kun on näinkin monet tänne tiensä löytäneet :) Ja tosiaan juuri siitä, ettei näitä oikein ole, taitaa johtua sekin, että meitä on niin monelta kuulta :) (Ja siksi jo neuvoinkin, että vuodelle/keväälle 2014 varmaan kannattaa jo perustaa oma, äkkiä sinne rupeaa kertymään porukkaa, kun ihmiset plussailevat..) Mä en usko, että tarvitsee/kannattaa ruveta jakamaan tätä kuitenkaan, kun ihmiset ovat täällä alkaneet jo tutustua :D Uskon, että sitten luontaisesti tosiaan rupeaa ehkä vauvautuneet tapailemaan välillä itsekseen ja vielä odottavat itsekseen. Ja sitten jos löytyy ihan hengenheimolaisia/ihan lähellä asuvia, niin saattaa tulla "yksityistreffejä". Mä luulen, että tälle isommalle foorumille on oma tehtävänsä, ja paikkansa myös, ja välistä on varmaan hauska nähdäkin isommalla porukalla :) Eikä täältä varmasti kaikki nyt kirjautuneet pidemmän päälle edes jatka mukana, niin varmasti ihan hyvän kokoinen porukka! :) Ja kuten Briseis sanoi, niin hiukan isommasta porukasta niitä omia hengenheimolaisiakin löytyy ehkä varmemmin :) Odotus- ja vauvajutut toki yhdistää jonkin verran, mutta tietysti tarvitaan muutakin yhteistä, ennen kuin lähemmäksi ystäväksi tullaan. Eikä kaikkien ole tarkoituskaan kaikkien kanssa ystävystyä, toki kiva, jos kaikki tulevat toimeen ja saaadaan paljon uusia tuttavia ja vertaistukea jokainen.. :)

Vai mitäs olette mieltä?

Ja siis mun puolesta tosiaan vielä np-ultraa odottavat joulukuiset ja muutkin tähän kesä-syksyn odottajat voivat hyvin vielä hypätä porukkaan mukaan. Meillähän on siis 3 laskettua aikaa ihan tässä (joista yksi meni jo), ja loput osuvat välille 25.7.-31.12., eli suurin osa osuu 5kk haarukkaan :) Ensimmäisetkin ovat siis vielä äitiyslomilla kun viimeiset synnyttää, se varmaan jotenkin vielä toimii, vaikka varmasti tosiaan välissä muutamaksi kuukaudeksi jakaantuu jutut vauva- ja odotusjuttuihin..

Nimia 22+5 (21+5)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88 ja Hoika
AnnMaria ja muut vaatteista kyselleet. Tapaamisessa joku sanoi, että Sokoksellakin, Wiklundilla siis, olisi jotain äitiysvaatteita. En ole itse vielä käynyt katsomassa, eli en sen tarkemmin tiedä :)

Jasmii, meillä on 3v3kk esikoinen, ja kerrottiin np-ultran jälkeen hänelle :) Hän mietti hetken, ja totesi osoittaen omaan huoneeseensa "Nuo on mun leluja!" :D Ja kun sanottiin, että juu, niin on, niin hymyili leveästi ja innostui :D Tosin myöhemmin selitettiin, että pikkusisaruksen kasvaessa se ehkä haluaa jotain leluja myös katsella, mutta että ihan aluksi sillä on vain sellaisia "tylsiä" vauvaleluja, joilla tyttö ei enää leiki muutenkaan. Sittemmin kertoi mummulle ja tädille, että hänestä tulee isosisko. Ja nyt jo tietää, että "äiti ei voi kyykkiä, ettei vauva mene kurtulleen", kun mulla vähän tuntuu tukalalta tuo kyykkiminen jo.. :D

Kiva Minnie, että ilmoittelit taas itsestäsi! :) Moni tänne kirjautunut tuntuu jo kokonaan kadonneen..

Koskas Tyttö1982:lla on rakenneultra, vai meniko jo?

Jokos halla on tottunut kotona oloon? Mitenkäs muuten menee?

Minkäsikäiset Kemain lapset siis ovat? Syntyneet vuosina 08 ja 07? Hetken tavasin noita päivämääriä, että olisivat perättäisinä kuukausina syntyneet? :p

Maisa80, meillä tyttö jatkaa päiväkodissa, mutta ei mene joka päivä, eikä varmaankaan ole ihan täyttä päivää. Hän on todella sosiaalinen ja meneväinen ja turhautuisi varmasti kotona. Tosin päiväkodissakin hän on ryhmänsä vanhimpia, mistä hiukan kärsii, kun on monissa asioissa niin näppärä :( Lisäksi haluan ensin nähdä millainen vauva on, ennen kuin teen päivähoitopaikalle mitään muutoksia. Tämä 3v kun oli melkoisen haastava vauvana, ja äippä oli aikasta väsynyt.. Mutta toivotaan että tällä kertaa sujuu hiukan helpommin! :) Ja mielellään kyllä pidän esikoistakin kotona useamman päivän viikossa, niin saadaan mennä kiireettömästi ja omaan tahtiin ja puuhailla yhdessä, käydä puistossa, perhekahvilassa tai ihan olla vaan :) Mutta kuten Briseiskin sanoi, oikea ja toimiva ratkaisu riippuu niin perheestä. Meillä aloitetaan näin, ja katsotaan sitten, mitä tehdään.

Jaaha, nyt täytyy lähteä pesemään pyykkejä ja varata kesäloman Ruotsinreissunen :) Ensi viikolla onkin tytöllä vielä pari päiväkotipäivää ja sitten alkaa loma! Mies kyllä puurtaa vielä useamman viikon. Mutta mukavaa silti päästä puuhailemaan omaan tahtiin. Vaikka tuota temperamenttista 3-vuotiasta saakin välillä viihdyttää ihan tosissaan ja välillä on aikamoista tahtojen taistelua, niin silti, ihanaa päästä puuhailemaan kesätouhuja! :) (ja onneksi kummitäti ja mummukin pian lomailevat, niin saa sitten hetken hermoloman uhmasta jos tarvitsee :))

Mukavaa kesäpäivää odottelijat!! :)

Nimia, joka oikeastaan pitää hieman viileämmistä keleistä, mutta ei viitsi valittaa, kun on vihdoinkin kaunista ja lämmintä ;)
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin voisin jo ilmoittautua mukaan, jos minut vaan vielä joukkoon hyväksytään? Eli 28-vuotias esikoistaan odotteleva vaimo, laskettu aika 13.11.2013. Asuinpaikkana on Turun lähikunta, vaikka Turussa lähes koko ikäni olenkin asustellut.
Rakenneultraa täälläkin kovin odotellaan, kesäkuun loppuun pitäisi malttaa... :O
Vauvoja on minulla lähipiirissä kovin vähän, läheisimmässä kaveriporukassakin vain yksi 1-vuotias, ja äiti on juuri palannut töihin. Eli mammalomaseuraa en ole näillä näkymin saamassa.

Ainiin, nyt siis 16+2
 
On tullut tosi vähän tänne nyt kirjoiteltua.. Koneella ei ole ehtinyt olla oikein ollenkaan ja välillä oon puhelimella pikaiseen käynyt lukemassa muiden kuulumisia. Puhelimella tänne kirjoittaminen tuntuu vain niin työläältä :)

Täällä ollaan voitu ihan hyvin ja pahin väsymys on kivasti väsitymään päin. Toki töiden jälkeen väsyttää useinmiten ja päikkärit maistuu jos niille mahdollisuuden antaa :)

Varasin juuri rakenneultraan ajankin :) Tuntui vaan TYKSn äippäpolin puhelimeen vastannut käyvän kovin hitaalla :D Mutta aika kuitenkin RU 23.7.. Tulevana tiistaina olisi toinen neuvolakäynti ja samassa neuvolalääkäri :) Maha alkaa olla sitä luokkaa, ettei sitä kauheasti enää piilotella. Tosin ei se vielä onneksi ihan silmillekään hyppää, jos vähän löysempää paitaa on päällä.

Tiksander 12+3
 
Moikka,

Ensi viikon tiistaina meillä olisi edessä rakenneultra, jännää. Toivottavasti kaikki olisi hyvin ja nähtäisiin tulevan ihanuuden sukupuolikin :)

Lämpöä riittää, ehkä vähän liikaakin...muuten olen voinut ihan hyvin.

Tyttö1982 19+5
 

Yhteistyössä