turvaistuimista kaukalon jälkeen

tiedän että näitä ketjuja on kaikki keskustelupalstat täynnä mutta en sieltä nyt vaan löytänyt vastauksia mun kysymyksiin joten siksi teen uuden.:)

elikkäs lapsi nyt 5kk. ja talvi tulossa joten kaukaloon ei mahdu enää kauaa paksujen vaatteiden vuoksi. tai muutenkaan kauaa.

jalustaa ei ole joten ei tarvitse olla istuimen mitenkään yhteensopiva kaukalon kanssa.

elikkäs nyt tarvittais istuin jota voi käyttää 5kk ylöspäin sinne neljään vuoteen suunnilleen.

ja mieluiten kai se pitäis olla selkä menosuuntaan, paras ois tietysti sellanen joka käy molemminpäin

miljoonia ei ole varaa maksaa, mutta laadukasta toki etsitään.
ehdotuksia, mielipiteitä eri istuimista.
Britax multitech vaikuttaa mun silmissä tällee netistä selaten parhaalta mutta enpä tiiä kun ei sitä kokemusta ole.
 
ei multitekkiä, liian iso noin pienelle.
Meilä on ollu gracon duoflex xtp ja nt kolmosella on gracon duologic II, molempiin ollaan oltu tyytyväisiä.
Kannattaa kiinnittää huomiota istuimen sisäsyvyyteen, eli onko mitään sivusuojaa jne
 
Mulla on kans fiilis, et multitechki on liian iso. Meidän piti nimittäin aikanaan vaihtaa kaukalo istuimeen pojan ollessa 6kk. Olisin silloin halunnut tuon multitechin, mutta jostain syystä, jota en nyt muista, sitä ei sit meille tullu.

Meillä on tuo gracon cosmic comfort. On ihan hyvä istuin, vie vaan tosi paljon tilaa autossa.
 
"piip"
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=170856&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=3139413&categoryId=10093

Tämä me just ostettiin meidän 5 kk vauvalle, ja ihan hyvä oli mitä kokeiltiin.
 
Ooo
Kyllä kai 5kk nyt kaukaloon mahtuu vielä pitkän aikaa ?? :O
Meillä tuli kaukalon jälkeen (lapsen ollessa n. vuotias) Kiddy molempiin autoihin, toinen on 9-18kg (Infinity Pro), toinen isommalla kilohaarukalla vielä (Comfort Pro). Ovat tosin kasvot menosuuntaan.
 
Ehdotus
Kyllä kai 5kk nyt kaukaloon mahtuu vielä pitkän aikaa ?? :O
Meillä tuli kaukalon jälkeen (lapsen ollessa n. vuotias) Kiddy molempiin autoihin, toinen on 9-18kg (Infinity Pro), toinen isommalla kilohaarukalla vielä (Comfort Pro). Ovat tosin kasvot menosuuntaan.
Eikö tuo Kiddy ole juurikin palkki-istuin? Oon ymmärtänyt, että se on paljon turvallisempi kuin normi kasvot menosuuntaan istuin.
 
"vieras"
Eikö tuo Kiddy ole juurikin palkki-istuin? Oon ymmärtänyt, että se on paljon turvallisempi kuin normi kasvot menosuuntaan istuin.
Just. Kiddy Comfort Pro ja Cybex Pallas on niitä joissa on se etutyyny. Kiddy kai sanoo sitä palkiksi ja Cybex turvatyynyksi. Mutta niiihin 5 kk on vielä liian pieni. Täytyisi olla se hyväksynnän mukainen 9 kg painoa. Sitten ne meneekin todella pitkään kun hyväksyntä on 9-36 kg.
 
"mimmu"
Mulla on kans fiilis, et multitechki on liian iso. Meidän piti nimittäin aikanaan vaihtaa kaukalo istuimeen pojan ollessa 6kk. Olisin silloin halunnut tuon multitechin, mutta jostain syystä, jota en nyt muista, sitä ei sit meille tullu.

Meillä on tuo gracon cosmic comfort. On ihan hyvä istuin, vie vaan tosi paljon tilaa autossa.
Me kävimme kokeilemassa todella monia istuimia, kun lapsi oli 11kk ikäinen. Meillä oli kaukalon myyneen liikkeen kanssa sopimus, että saamme hyvityksen kaukalosta jos vaihdamme vuoden sisällä sen istuimeen, joten rahan takia halusimme vaihtaa. Lapsi vain oli vielä kaukana 9 kg ja muutenkin pienikokoinen. Multiteciin päädytiin, koska siihen lapsen sai tukevasti ja turvallisen näköisesti. Gracoa meille moni mainosti, mutta vauva ei näyttänyt pysyvän siinä yhtään, istuin oli jotenkin aivan liian laakean näköinen. Sama juttu Brion istuimen kanssa. Muutamalla merkillä istuimet olivat liian pystyjä jotta niihin olisi voinut pienen yksivuotiaan laittaa ja tuo palkki-istuin oli pahin kaikista. En laittaisi siihen vieläkään, vaikka lapsella on ikää 2,5 vuotta. Multiteciin ollaan oltu erittäin tyytyväisiä ja voidaan lämpimästi suositella. Siihen saa pienenkin lapsen hyvi n ja tukevasti istumaan. Ainoa miinus on asentamisen työläys, vyöt kun pitää vetää niin monen lenkin läpi, varsinkin kasvot menosuuntaa asentaessa, mutta toisaalta kun istuin on kiinnitetty ei taatusti liiku mihinkään.
 
"vieras"
Mikä teillä nyt on kun ei mahdu ja miten ahtaus näkyy? Sehän ei haittaa jos jalat vähän tulee yli, mutta pään pitää olla just oikealla kohdalla. 5kk on vielä niin pieni että tarttisi kaukaloa. Miten joku turvaistuinpussi tms. jos on toppavaatteista syntynyt ongelma?
 
[QUOTE="vieras";21953644]Mikä teillä nyt on kun ei mahdu ja miten ahtaus näkyy? Sehän ei haittaa jos jalat vähän tulee yli, mutta pään pitää olla just oikealla kohdalla. 5kk on vielä niin pieni että tarttisi kaukaloa. Miten joku turvaistuinpussi tms. jos on toppavaatteista syntynyt ongelma?[/QUOTE]

vyöt ei riitä enää paksujen vaatteiden kanssa
 
no joo
britax hi-way on mun suositus. Sitä ei tosin saa kasvot menosuuntaan mut meillä se on periytynyt isomalta pienemmälle siinä vaiheessa. Tosi hyvä istuin, tukeva kiinnitys ja menee pieneen tilaan mut silti lapselle tilava. Kannattaa tutustua.
 

Yhteistyössä