Turvaistuin 5-pistevöillä sekä selkä että kasvot menosuuntaan? Mikä?

Siis nyt on hakusessa turvaistuin jossa lapsi on 5-pistevöillä kiinni molempiin suuntiin, nyt alkuun selkä menosuuntaan sit myöhemmin kasvot menosuuntaan. Tälläisiä istuimia ei tietääkseni paljon ole. Monessa joutuu sit ottamaan 5-pistevyöt pois kun käännetään kasvot menosuuntaan, mutta sellaista ei nyt haluta.

Gracon Cosmic on ainoa sellainen istuin jonka tiedän ja se vaikuttaa ihan hyvältä. Olen kyllä lukenut niistä Ruotsin testeistä jossa se XTP oli surkea, mutta onko siinä jotein eroa nykyiseen uuteen comfortiin? Ja te kenellä on tämä istuin oletteko tyytyväisiä?

Mutta onko siis olemassa muita vastaavia istuimia? Two-way elite taitaa olla, mutta siinä näytti olevan niin paljon surkeammat sivuttaispääntuet kuin cosmicissa että sen hylkäsin.

Kiitolisena vinkkejä vastaan otetaan ja kokemuksia.
 
meillä on tuo fomfort ja toimii kun unelma.ainakin poika mahtuu siihen hyvin ja viihtyy jne.
ja niissä testituloksissa oli ollut jotain häikkää (?) jos oikein muistan,että istuin oli kiinnitetty väärin tms.?vannomaan en mene mutta näin muistan lukeneeni.

en mä nyt osaa muuta tehdä kun kehua :D
 
HTS be safe izi kombi (muistaakseni noin menee litania :whistle: ) me ollaan oltu tyytyväisiä tuohon, tosi ollu vasta selkämenosuuntaan käytössä. Hyvät sivutuet, mutta silti lapsi näkee kivasti ulos. Siedettävän helppo asentaa autoon, mutta ei tuota alvariinsa rupea autosta toiseen vaihtamaan. Lapsi on helppo laittaa vöihin ja vöitä on helppo säätää.

muoks. meille yrittivät väkisin myydä twoway eliteä, eivätkä meinanneet millään uskoa että halutaan sellanen missä on paremmat sivutuet. Sitä paitsi meidän pirpanalle koko istuin oli tosi leveä :/
 
Niin siinä testissä oli vissiinkin istuin väärin asennettu näin olen kuullut/lukenut. Ja kovasti olen nyt tuohon cosmicciin tykästynyt ja sitä harkinnut. Two-way eliten sivutuet ei minullekaan kelpaa. Täytyy tuota HTS:n istuinta katsoa, millaiset sivutuet siinä on?

Kiitos jo vastanneille.
 
Näistä testeistä on pitkä ketju tuolla vähän alempana. Muita istuimia noilla vaatimuksilla ei juuri ole, koska sellaisa käytetään oikeastaan vain Suomessa enää nykyään. Ruotsissakin on siirrytty paljon niihin istuimiin, joita ei voi kääntää, koska ne ovat valmitajienkin mielestä turvallisempia. Käännettävät istuimet ovat pääosin 90-luvulta ja pienillä Face-lifteillä olevia antiikki-istuimia. Halpoja tosin uudempiin verrattuna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpe:
Britaxilla on muutaman istuin. http://www.britax.fi/multitech08.htm sekä http://www.britax.fi/evolvaultra08.htm
Britax multi-tech kombin voi asentaa selkämenosuuntaan ja se on muuten melkein samanlainen kuin tuo evolva, sitten kun se käännetään toisinpäin. Näkyy siis tuossa ensimmäisessä linkissä :)
 
Meillä on myös tuo Hts be safe combi ja ainakin mun mielestä vyökiinnitteisistä sen kiinnitystekniikka kiristysräikällä on niin tukeva, että parempaa saa hakea, vaikka onkin käännettävä. Myös nenä eteenpäin matkustessa vöiden reititys on hyvin mietitty.
Hinta ei kylläkään ole mikään halpa, mutta tämä oli selkä menosuuntaan-istuimista ainoa, joka sopi autoomme niin, että etupenkille vielä mahtui istumaan. Kannattaa siis ehdottomasti käydä sovittelemassa istuimia autoon.
 

Yhteistyössä