Turvaistuin lapselle, joka ei osaa vielä istua itse?

Auttakaahan taas äitiä pulassa...

Minulla on tuollainen isokokoinen, pian 6kk täyttävä poika, joka istuu "kolmiona", muttei vielä osaa selkä suorassa istua. Kaukalo alkaa olla todella ahdas, ja olemme jouluksi lähdössä Lappiin, joten pitkiä ajomatkoja on luvassa.
Tarvitsisin siis turvaistuimen, joka ei edellytä lapselta istumavarmuutta ja joka sen lisäksi olisi mahd. näppärä ja ennenkaikkea, turvallinen. Hinta ei tässä kohtaa ole este, matkustelemma paljon autolla ja istuimen on oltava hyvä.

 
Meillä oli myös isokokoinen tuo esikoinen, 5kk ikäisenä oli yli 10 kg ja pitutta oli 72cm. Silloin ostettiin Britaxin Secura ja nyt just viime la ostettiin hänelle uusi istuin eli Secura oli hänellä lähes 2 vuotta. Secura siirtyy nyt pikkusiskolle joka on myös iso kokoinen nyt 5kk ja 9kg. Istuin on todella hyvä ja turvallinen noinkin pienelle, tai siis nuorelle :)
 
Kiitos Myrskytuuli!! Tuosta ollaan kuultu hyvää muualtakin, mutta sanoivat, että jää väli ahtaaksi penkin selkänojan ja turvaistuimen sivutörmäyssuojien väliin, ja että on isokokoinen vauva vaikea saada istuimeen...
Muuten vaikuttaa tosi hyvältä, ei vissiin auta muu kuin mennä johonkin lastentarvikeliikkeeseen kokeilemaan tuota =)
 
Meidän poika nyt 95cm ja ikää 2.4 vee ja nyt loppuvaiheessa ennen istuimen vaihtoa oli vähän hankala laittaa istuimeen mutta vain vähän hankala, ei paha ollenkaan. Todella pitkä tuo meidän sälli. Turvallisuus pikkuisille ennen kaikkea! Monet istuimet tuntuivat silloin kun poikamme oli 5kk kovinavoimilta ja turvattomilta, mutta tämä oli loistava ostos. Ja sitä on hyvä säätää, hyvät kallistus mahdollisuudet. Suosittelen todella!
 
meidän poika siirtyi hyvin ahtaasta turvakaukalosta 5kk:n iässä Besafe Izi Combi turvaistuimeen. ei osannut istua itse silloin, eikä osaa vieläkään 6,5 kk:n iässä. hienosti on matkanteko sujunut ja poika viihtyy todella paljon paremmin autossa nyt. tätä istuinta voin suositella, muista ei olekaan omakohtaista kokemusta.
 
Meillä siirryttiin kanssa hetki sitten Britaxin Securaan. Poika tosin jo 8 kk, mutta kanssa aika iso 74 cm ja 10 kg. Ei istu vielä itse ilman tukea.
Ollaan tosi tyytyväisiä securaan. Suojaa hyvin ja on hyvässä asennossa nukkuakkin autossa. Muut istuimet tuntuivat olevan kovin pystyssä asennossa. Myös turvavyösysteemi kätevä käyttää.
Ainot haittupuoli on se, että ei tahdo mahtua takapenkille. Etupenkki niin edessä kuin saa ja selkänoja vielä melko pystyssä. Ford Focus meillä.
 
MInun ymmärtääkseni tuota istumavarmuutta ei monikaan istuin vaadi, ainoastaan se painoraja vaaditaan ja monessa istuimessahan on se istuinkulman kaltevuus. Oman kokemuksen perusteella en ainakaan suosittele Gracoa enkä Brioa. Tuo Secura ja Hts besafe on itsellä harkinnassa seuraavalle lapselle.
 

Yhteistyössä