Turvaistuin turvakaukalon jälkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Multitekkiin en pistäis näin pientä, on avara istuin kumminkin.
Jos tahtoo istuimen mikä menee myöhemmin naama menosuuntaan niiin voin suositella tuota duoflex xtp:tä, meillä tuo 4,5v mahtuu vielä istumaan siinä.
Just eilen käytiin kattelemassa noita istuimia ja tuo britaxin istuin ei vaikuttanu hyvältä...
Päädyttiin ostamaan gracon cosmic comfort s :) Tosi hyvältä vaikuttaa :)
 
Meillä oli ennen käytössä Gracon cosmic comfort, mutta kolarin vuoksi saatiin rahat uuden hankitaan ja ostettiin Maxi-cosin Tobi. En enää halunnut takaisin tuota ensimmäistä, en tykänyt siitä yhtään. Tosi huono ja eihän sen turvallisuuskaan ole yhtä hyvä. Tobiin olen erittäin tyytyväinen. Siinä kaikki toimii paremmin. Tosin ei saa selkä menosuuntaan, mutta siltihän se on turvallisempi kuin tuo Gracon...

Käytännössä olen huomannut seuraavia eroja (kerron perustelut siis, ettei tarvi kenenkään "suuttua" ja nämähän ovat sitten vain minun mielipiteitäni ja kokemuksia)
- MC:n saa paljon tiukemmin penkkiin kiinni
- Kallistus toimii tosi hyvin MC:ssä, GCC:ssa se on mun mielestä vitsi
- MC on huomattavasti paremmiin ja laadukkaammin tehty
- MC:ssä vyöt on tosi hyvät ja eivät mene rullalle ollenkaan; tosin saa vetää tosi lujasti että saa tiukalle. Mutta niissä myös vyöt löystyvät helposti ilman mitään nappeja
- näkee hyvin ulos (MC)
- Lapsi tykkää itsekin istua enemmään MC:ssä
 
Vezmu... Onhan se hiukka tiellä tuo turvavyö siinä, mutta miusta kyllä silti ihan hyvin lapsen saa kyytiin. Ei ainakaan vielä ole tuntunut hankalalta.
Niinkuin zizilisko kertoi, niin ehkä tosiaan jos lapsi pienikokoinen, istuin käy paremmin...siis juuri siinä mielessä, kun kasvot täytyy kääntää menosuuntaan, kun 13 kg tulee täyteen. Mutta eikös monissa näissä molempiin suuntiin käyvissä istuimissa täydy kääntää jo aikaisemmin, eli 9 kilon paikkeilla? Korjatkaa jos oon väärässä :whistle: ...
Meijän poju tosiaan siro ja luulen että aika kauan meillä menee, ennenkuin 13 kg menee rikki. Kyllä miustakii oli älyttömän vaikee miettii, mikä istuin ostetaan ja multi-tech tosiaan oli niin "leveä" meidän pojalle, että se jäi siksi pois laskuista heti alkuunsa...En kyllä ole katunut päivääkään ultimaxin ostoa :)
 
Aku

Käytännössä olen huomannut seuraavia eroja (kerron perustelut siis, ettei tarvi kenenkään "suuttua" ja nämähän ovat sitten vain minun mielipiteitäni ja kokemuksia)
- MC:n saa paljon tiukemmin penkkiin kiinni
- Kallistus toimii tosi hyvin MC:ssä, GCC:ssa se on mun mielestä vitsi
- MC on huomattavasti paremmiin ja laadukkaammin tehty
- MC:ssä vyöt on tosi hyvät ja eivät mene rullalle ollenkaan; tosin saa vetää tosi lujasti että saa tiukalle. Mutta niissä myös vyöt löystyvät helposti ilman mitään nappeja
- näkee hyvin ulos (MC)
- Lapsi tykkää itsekin istua enemmään MC:ssä[/quote]


Yhdyn täysin tähän!Ja sellanen pontti vielä että tossa gracossa se päällinen kun on kiinni rungossa 2 puolisella teipillä niin meidän 2,5v. vanhassa istuimessa se päällinen lähtee rullaantumaan veke kun teipit ei enää pidä
:kieh:

Meillä siis esikoisella tuo graco.Saa nyt mennä siihen asti kunnes siirrytään vyöistuimeen.Tyttö täyttää kohta kolme.Pikkukakkoselle hommattiin maxi cosi ja ollaan tykätty tosi paljon =)
 
Mä en halunnu laittaa vielä näin pientä matkustamaan kasvot menosuuntaan... Ei niskat kestä kolarin sattuessa... Maxi-cosin istuimet hylättiin sen takia.
Suositushan olis että mahollisimman pitkään matkustettas selkä menosuuntaan
 
Aku
Kuten Talvicci sanoikin niin suositushan on että pienet matkustais selkä menosuuntaan ja siihen nähden mun mielestä noita selkä menosuuntaan istuimia on tosi vähän.Ja siis sellaisia jotka olis pärjänneet arvosteluissa muutenkin.Kun sitten taas tuo gracon istuin joka on näin ollen "turvallisempi" niin siinä monta käytännön juttua on ihan päin prinkkalaa :/

Mä otin esikoisen kanssa hirveesti stressiä tosta selkä menosuuntaan jutusta kunnes muutamat mummolan matkat katsoin pientä nukkujaa jonka niskat repsotti ihan miten sattuu,kiitos sen onnettoman kallistuksen säädön joka siis työntää vaan takapuolta ylöspäin ja yläkropan asento pysyy täysin samana.Totesin siis että varmaan yhtä kolariturvallista on matkustaa naama menosuuntaan hyvässä asennossa nukkuen kuin selkä menosuuntaan niska retkottaen.

Mutta juu nuohan on mieleipidekysymyksiä ja niin monia on mielipiteitä kun on käyttäjiäkin =)
 
Meillä on esikoisella (~2,5v) tuo Cosmic Comfort, ja itsekin alkuun harmiteltiin sen pystyä istuma-asentoa eli niskojen retkottamista nukkuessa. Sitten vaan siirrettiin istuinta hieman ulommaksi, jolloin saatiin koko istuinta kallistettua hieman enemmän, ja kylläpä on matka maistunut sen jälkeen. Ja uni :). Vaatii vaan tilavan auton, että etupenkkiläinenkin mahtuu vielä kyytiin - ja kiinnitys pitää sitten olla turvavyöllä eikä isofixillä. Esikoinen oli noin 7kk siirtyessään kaukalosta tuohon.

Nyt kakkoselta (9kk) alkaa kaukalo jäädä pieneksi, ja siirretään hänet tuohon CC:iin. Esikoiselle pitäisikin sitten kekata uusi istuin. Pitänee lukea tätä pinoa uudelleen ajatuksen kanssa läpi, josko tuollaiselle 14kg jytkylle löytyisi vinkkiä täältä.
 

Yhteistyössä