Turvakaukaloon laitettavasta lämpöpussista kysymyksiä kokeneilta :)

Eli joulukuussa ois vauvan tarkoitus syntyä, ja suunnitteilla ois hommata tollainen Pikku Karhu lämpöpussi turvakaukaloon.

Tämmöiset mietteet jäi vaivaamaan kun selasin sivuja:

-Tarviiko vastasyntynytkään muka mitään muuta pussin sisään kuin sisävaatteet, myssyn, lapaset ja kaulurin?

-Tarkeneeko matkat myös paukkupakkasilla tommosella em vaatekerralla? :ashamed: Itse luulisin, että tarvii ainakin kevyttoppapuvun lisäksi? (Tässäkin kyse siis ihan sisältä autoon-autosta sisälle -tyyppisistä matkoista)

-Voiko käyttää em vaatekerralla myös vaunuissa, vai tarviiko sinne(kin) tommoisen kevyttoppiksen lisäksi?

Kertoilkaas lämpöpusseja käyttäneet, miten ootte toimineet, kiitos! :)
 
Meillä oli lämpöpussi ja se oli uskomattoman lämmin. Ainakaan alapäähän ei tarvitse muutakuin puolipotkarit tms. Ehkä sukat kuitenkin. Yläpäässä voisi olla joku takki koska pussi falskaa pikkusen pussinsuulta. LApselle tulee liian kuuma jos siellä alla on jotain toppapukuakin. Hattu tietysti tiukasti päähän. Kypärähattu olisi hyvä.
 
Niin ja vaunuissa pussi on tosi kätevä myös. Meillä jäi toppapuku melkein käyttämättä kun käytin villatakkia pussin kanssa. Ennemmin lapselle tulee pussissa liian kuuma kuin kylmä ;) Paukkupakkasillakin auto on kuitenkin lämmin ja vaunuihin ei paukkupakkasilla saakaan laittaa vauvaa. Auto olis tosiaan hyvä pitää lämpimänä pakkasilla ettei kauaa oo parkissa seisomassa jottei se ole kylmä kun vauuva tulee autoon.
 
Kiitos erka! :) Meillä vauva tulee isoveljensä tapaan olemaan kestopeppu, joten käytössä lämpöiset villahousut, joten luulisi jalkojen pysyvän sopivan lämpöisinä. Tuo takkiasia täytyy painaa mieleen! :) Oliko teillä käytössä kauluria vai riittikö kypärämyssy suojaamaan?
 
Ei ollut kauluria vaan paksu kypärämyssy jossa pitkä kaulaosa. Joskus taisin jonkun oman pienen huivin laittaa vähän niinkuin peitoksi ylävartaloon jos koin ilman sellaiseksi ja minä siis olen varovaisista varovaisin ihminen (ettei lapsi vaan kylmety ;) )
 
Minä olen kans miettinyt tuota kaukaloon laitettavaa lämpöpussia marras/joulukuussa syntyvälle vauvalle..

MUTTA luulen, että tuo Jääkarhupussi on siihen liian paksu ja lämmin. Kun autohan lämpenee kuitenkin suht nopeaa, eikä vauva ole ulkona pakkasessa kaukalossa kuin pieniä hetkiä..
Meillä on se isompi Jääkarhupussi, jossa kuopus nukkui päiväunet aina vaunuissa. Se oli ainakin NIIN paksu ja lämmin, ettei paukkupakkasillakaan tarvinnut kuin sisävaatteet alle..

Kuopukselle "tuunasin" vanhasta äp:n makuupussista lämpöpussin kaukaloon ja siinäkin vauva oli aina aivan hiestä märkä..
 
Minäkin ostin jo huutiksesta Emman lämpöpussin kaukaloon. Ei älyttömän paksulta vaikuta ja mietinkin että pitääköhän sinne alle joku villapuku/fleecehaalari pukea alle. Esikoisen aikaan tympäännyin tuohon toppapuku päällä turvakaukaloon ahtamiseen ja päätin että toiselle hommaan tuon pussin mikäli talvivauva on.
 

Meillä oli viime talvena Joulukuussa syntyneellä pojalla Emman pussukka ja piti kyllä aina lämpimänä! Vaikka minäkin mietin että onkohan tarpeeksi paksu..

Kypärämyssy, tumput ja sukat (äp pakkauksen) oli yleensä lisänä.. Kovemmilla pakkasilla laitoin sit lisäksi pipon ja kevyen takin! Mutta piponkin sai autossa sit ottaa pois.. ja pussin avata!

Ja varsinkin pidemmillä matkoilla meinas tulla kuuma jos oli yhtään enempää kuin body ja potkari!
 
Meillä oli myös viime joulukuussa syntyneellä pojalla käytössä jääkarhun kaukalopussi.
Oli kyllä ihan huippu hyvä! =)

Alla pakkasilla autossa yleensä sisävaatteet,ohut veluuripuku, kypärämyssy,tumput ja villasukat. Meidän poika ei ole mikään kauhean hikoileva tyyppi joten vähän enemmän sai ihan vauvana päällä pitää ihan sisälläkin. Mutta kun auto lämpeni niin avasin pussin ja nappasin kypärämyssyn ja tumput pois ettei tullut kuuma.
 
Meillä oli käytössä Emman pussi ja mikään muu ei harmita kuin että ostin turhan myöhään. Äärettömän hyvä ja lämmin pussi, säästi monet itkut kun ei tarvinnut topata lasta toppapukuun ja kiristää tiukkaan vöihin. Oli mukavaa kun lapsi sai pitää kätensä vapaana siellä pussin sisällä niin sais näpräillä sormiaan tms leluja. Meillä oli päällä lähinnä, puolipotkarit ja body, päässä kypärämyssy tms. Kuitenkin kevyt vaatekerros, lähinnä sisävaatetus. Mulla olis myytävänä erittäin hyväkuntoinen emman pussi jos kiinnostaa! Yksärillä tavoittaa!!!!
 
stipitii
Emman pussia voin suositella pakkaselle. Tytöllä 02/09 käytettiin helmikuun muutamana pakkaspäivänä ja ei ainakaan tarvinnut miettiä sitä että tarkeneeko vauva =) Oli aina lämmin päästä varpaisiin kun tunnustelin.
Lämpöisempään ( n. -5 - +10 käytettiin) säähän onkin sitten Snug as a bug kaukalovaate ehdoton autoilevan vauvan asu =)Sai helposti aukaistua yläosan "paljaaksi" ettei tullut hiki autossa/ kaupassa.
Tämän mahtavan mainospuheen jälkeen on varmaan hyvä sanoa että kumpaakin laatua löytyisi edullisesti yhdet hyvin pidetyt kappaleet
;) :whistle: ;)
 

Yhteistyössä