Turvallinen syöttötuoli pakoon yrittävälle taaperolle?

Kaippa näppärä lapsi pääsee karkuun tuolista kuin tuolista, mutta annan ääneni Trip pTrapille. Kun se muksu siinä tuolissa heiluu, niin ei varmasti tuoli kaadu. Itse olen joutunut pitämään ravintoloissa aina syöttötuolista kiinni, koska muuten tuoli olisi alle aika yksikön kumossa. Paitsi kun on ollut luotettava TrippTrapp. Siihen saa valjaat...

Toki on kalliimpi, mutta onhan elinkaari ihan eri kuin tavallisella syöttötuolilla. Lisäksi kirpparilta saa edullisemmin ja jälleenmyyntiarvoakin voi olla vuosien jälkeen. Kuitenkaan joku 2vee ei yletä tavalliselta tuolilta sitten aikanaan syömään kunnolla, kun syöttisaika on ohi
 
Meillä on lastentarvikkeesta hankittu CAM:n syöttötuoli. Poika yrittää kokoajan kääntyä ympäri tai nousta seisomaan, mutta tuolissa on valjaat valmiina ja tarjottimen saa niin hyvin säädettyä, ettei paljon liikkumatilaa jää, mutta pojalla silti hyvin tilaa istua.

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=470&valikoimaid=8 - tämän tyylinen, tässä vain 2009 malli.
 
Me otettiin vähäaika sitten pois kaari tuosta tuolista kun se tuntu ärsyttävän tota taaperoa. Pari pv meni karkaillessa ja ylös alas kiivetessä, nyt se napottaa siinä kiltisti. Kyläpaikoissakin istuu tavis tuolilla, mutta ravintoloissa on vielä pakko olla syöttötuoli että pysyy rauhallisena eikä vedä kilareita kun ei pääse riekkumaan ruokaa ootellessa ja joka välissä.
 
Juu, mä yhdyn kans tohon Viuvauvoun että mielestäni olen TrippTrapin oikein ohjeista lukenut että kun tuoli on ns. säädetty oikein lapselle niin, sen on mahdotonta päästä nousemaan siitä ite pois.. Eli että istuimen (jossa siis istutaan) ja kaaren väli on riittäävän ahdas (lapsi täytyy oikein asettaa siihen istumaan, ei mene vaan luiskahtamalla) ja toinen seikka just tuo että kuinka että istuinosaa säätää eteen tai taaksepäin.

Luulempa että moni jonka lapsi on päässyt nousemaan istuimesta, nimen omaan siis Tripp trapista on tehnyt sen "virheen" että nuo hienosäädöt olleet liian löysällä joten se on antanut lapselle mahdollisuuden nousta siitä rimpuilemaan ja ylös.

Meillä 5v 3v ja 1v lapset, kaikki istuneet tripp trapissa eikä kukaan ole edes yrittänyt nousta, kun se on jopa mahdotonta! Kahdella vanhemmalla on kaari poistettu n. 2v iässä ja ovat sitten saaneet ruveta kipuamaan istuimeen itse.

Tosiaan, saahan tuon Tripp Trapin laitettua sillee, että lapsi vaan luiskahtaa istuimeen, niinkuin yleisesti muissa perinteisissä mallissa. Mut kun säätää sen sillee "ahtaalle" niin toimii! Toki onhan se vähän kurja, lasta siihen asettaa, mut kaikkeen tottuu !!

Eli Tripp Trapp aivan ehdottomasti !!! =)
 

Yhteistyössä