Turvotusta

Onkos täällä ketään, jolla olisi mukavia kokemuksia raskaudenaikaisesta turvotuksesta. Mitä apukeinoja olette tuon vähentämiseen löytäneet?
Vettä on juotu ja jalkoja lioteltu kylmässä vedessä.

Nämä helteet ovat toki kivoja, mutta eivät ainakaan turvotusta vähennä!
:/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kojo:
Olen kuullut että mansikat vähentäis turvotusta. Olenkin sitten herkutellut hieman pakaste kohmeisilla mansikoilla johon lorautan floran vanilja vispiä hieman päälle. :p
Kiitti vinkistä!

Pitänee kokeilla, ulkomaisissa pakastemarjoissa lienee listeriariski?
Omat on syöty jo ajat sitten.

Kauppaan siis.

 
Juu kesä 2006 on mielessä, odotin silloin vähän yli puolenvälin poikaa. Ja kyllä turvotusta oli, olo oli tukala. Itselläni ei auttanut kuin vesi, ylipäätään kylmä syötävä ja juotava. Sekä ihan pelkkä lepo, ja suihkussa käyminen. Ja vaatteissa suosin joustavia mekkoja, hameita auttaa oloon sekin kummasti.
 

Itselläni sama vaiva onneksi olen loppusuoralla vaavi syntyy sektiolla 8.5. olo on sen mukainen. Kokeilw ananasta ja vesimelonia. Ihan tavallinen vihreä tuore kurkku on ihanaa ja Valion säilöntäaineeton greippi mehu.

Jalat ylös ja pyydä miestä hieromaan Icepoweria sitä saa apteekista. Viilentää ihanasti.
 
itsellä oli raskausajan turvotus ajankohtaista viime kesällä ja mulla auttoi seuraavat konstit
- vesi, sitä kului kolmisen litraa päivässä
- nilkkojen pyörittely, varpaiden heilutus, käsien pyörittely yms. ja kunnon liikunta
- kylmä suihku tai uinti
- jalat ylös ja whist-säärivoidetta jalkoihin mielellään miehen hieromana
- ei sukkia tms. kiristäviä juttuja
- mansikat ja vesimeloni

jaksamisia!!!!
 
Tukisukat on ihan ehdottomat jalkojen turvotukseen! Jalkoja ei pakota oikeestaan ollenkaan, kun vetäsee tukisukat jalkaan heti aamulla ensimmäiseksi ja ottaa pois vasta nukkumaan mennessä. Tietysti helteellä semmosia ei tee mieli pitää, mutta kannattaa kokeilla viileämmillä keleillä.
 

Yhteistyössä