Tutista vieroittaminen!

Mikähän olisin sopiva aika lopettaa lapselta tutin käyttö kokonaan?meillä on 1v ja 1kk ikäinen taapero päivällä ei niin kiinni tutissaan mutta yöllä pakko olla..ja herää kyllä huutamaan yöllä jos tutti tippuu :/
 
näinpä ne neuvolassakin sanoivat et mitä nopeemmin tutin käytön lopettaa sitä helpommalla pääsee oon nyt päivä aikaan yrittänyt pitää ilman tuttia ja ihan hyvinhän toi menee vaik välil etsiikin tuttia nyt ois vaa sit se kynnys et ottaa nukkumaanmenoaikaankin tutin pois suapa nähä miten käy :)
 
Tsemppiä! Muutaman ekan illan ja yön joutuu ehkä huutoa kuuntelemaan, mutta sitten se helpottaa. Meillä on molemmilta pojilta otettu tutti pois vajaa 1-vuotiaana. Esikoinen ei ollut moksiskaan, mutta kuopus (pari viikkoa sitten) huusi iltaisin ja keskellä yötäkin noin viikon verran. Nyt on poika jo rauhoittunut ja yöt nukutaan paremmin kun ei tarvitse öisin tuttia etsiä.
 
kyllähän se on mielessä käynyt et kuinka siin saa nukuttuu jos menee useampikin yö huutaessa mutta kuitenki kun olen kotiäiti enkä viel töissä niin kyl sitä jaksaa,tosin pari ekaa viikkoa lapsen syntymän jälkeen oli painajaista kun piti herätä noin kolme kertaa syöttämää yöllä ja päivälläkin jäi unet vähiin jotenkin sitä vaan jaksaa ja eiköhän myös tälläkin kertaa :)
 
Noppis
Alkuperäinen kirjoittaja soikku85:
tosin pari ekaa viikkoa lapsen syntymän jälkeen oli painajaista kun piti herätä noin kolme kertaa syöttämää yöllä ja päivälläkin jäi unet vähiin jotenkin sitä vaan jaksaa ja eiköhän myös tälläkin kertaa :)
Siis oikeesti onko jonkun lapsi heräillyt noin vähän että vain pari viikkoa piti heräillä 3 kertaa yössä? :eek: Meillä on vielä 1-v iässäkin ollut öitä, jolloin oon herännyt tunnin välein... Viime yö oli ensimmäinen yö 10 kuukauteen kun lapsi nukkui 8 tuntia putkeen. Että kyllä sitä jaksaa, pidemmänkin ajan, näköjään. :LOL:

Mutta siihen tuttiasiaan: onko joku kokeillut sitä tuttien poikki -leikkaamismenetelmää? Meillä tyttö kohta 1 v 1 kk ja harkitsen kans sitä, miten vieroittaisi tutista.
 
Meillä tosiaa n.kuukauden jälkee rupes nukkumaan yönsä hyvin kyllä tosiaan vaik kyl vieläkin sillo saattaa kitistä jos yöllä tutti tippuu muttei muuten..:)olen kuullut aika monelta ton tuttien poikki leikkaamisen ja kuulema tepsii hyvin olen harkinnut sitä jopa itsekin..
 
Mikä juttu tuo tutin leikkaaminen on? Voisin kokeilla sitä, ollaan juuri kokeilemassa tutista vieroittamista.

Moikka Noppis ;) Kristian nukkuin viime yön ekaa kertaa elämässään putkeen, ikää nyt 1v 2vko 4pvä.

Soippa
 
leikkaa vaan saksilla tutista sen kumiosan pois sen jälkee tuskin on tuttia vailla kun huomaa ettei se pysy suussakaan :LOL: huh siinäpä sit miettiminen kuinka vieroittaa et onks se tutin leikkaaminenkaa paras vaihtoehto mut ei kun tuumasta toimeen
 
Kerronpa meidän vieroituskikan ,joka tuli ihan vahingossa. Meillä tutti oli käytössä ,kun yöunille mentiin. Tutti oli tarkoitus jättää pois jo hyvissä ajoin ennen pikkusiskon syntymää, mutta aika kului ja pikkusisko syntyi. Tulimme laitokselta kotiin ja sitten vain todettiin ,että pikkusisko sai nyt tutit. 1v11kk ikäinen taaperomme ihan vähän itkasi ,mutta ymmärsi asian ,kun sitä yhdessä vielä pohdittiin. Noin kolme iltaa kysyi tuttia ja sitten se unohtui kokonaan. Tuon ikäinen ymmärtää jo melko hyvin tälläiset selitykset.
 
meillä typy 1v3kk,tutti on vielä päikyillä ja yöunille mennessä/yöllä(välillä tosin tiputtaa mut sit pitää ettiä se sukkuun takas :heart: ) tuttipullokin on yöllä vielä,oisko ollu n. kk sitte jätin iltamami pullon pois,ku ei juonu paljoa halus tutin sukkuun ni sit päätin et ei sit ku ei kelpaa :D 3:tena iltana ei enää ees kaivannu iltapulloa,se kävi yllättävän helposti.ajattelinki et nyt vko:loppuna vierottas yöpullosta,eiköhän se helposti jää pois "toivoo" :saint: mietinki et laitan nokkamukiin maitoa ja annan siitä yöllä jos tarvii tai sit vettä,onkohan ok..mitä muut mieltä? tutti sit pikkasen myöhemmin pois,vaikka joulupukki vie sen kaverin vauvalle tai eläinlapsille ;) sori meni vähä yli aiheen :ashamed:
 
Meillä poika vierotettiin, kun ikää oli 1v 1vko. Ekana iltana huusi tunnin (käytiin välillä rauhottelemassa kun alko itkemään jo tosissaan), tokana iltana puoli tuntia. Sen jälkeen ei ole enää tuttia kaivannut. Kannattaa tosiaan vierottaa mahd. ajoissa niin pääset vähemmällä.

Niin ja yöllä annoin pojalle vettä nokkapullosta, jos alko huutamaan ja siihen rauoittui todella hyvin jo heti ekana yönä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Noppis:
Alkuperäinen kirjoittaja soikku85:
tosin pari ekaa viikkoa lapsen syntymän jälkeen oli painajaista kun piti herätä noin kolme kertaa syöttämää yöllä ja päivälläkin jäi unet vähiin jotenkin sitä vaan jaksaa ja eiköhän myös tälläkin kertaa :)
Siis oikeesti onko jonkun lapsi heräillyt noin vähän että vain pari viikkoa piti heräillä 3 kertaa yössä? :eek: Meillä on vielä 1-v iässäkin ollut öitä, jolloin oon herännyt tunnin välein... Viime yö oli ensimmäinen yö 10 kuukauteen kun lapsi nukkui 8 tuntia putkeen. Että kyllä sitä jaksaa, pidemmänkin ajan, näköjään. :LOL:

Mutta siihen tuttiasiaan: onko joku kokeillut sitä tuttien poikki -leikkaamismenetelmää? Meillä tyttö kohta 1 v 1 kk ja harkitsen kans sitä, miten vieroittaisi tutista.

Mun on kyllä tähän pakko sanoo, että toi meidän kuopus on oikeesti ihan ihme tapaus 4vrk ikäsestä lähtien herännyt yöllä vaan kerran syömään ( tai no joo muutaman kerran on tarvinut syöttää kahdesti mutta ne kerrat saan yhden käden sormilla laskettua). Kundilla ikää nyt 2kk ja rintamaidolla mennään B)
 
Meillä leikattiin esikoisen tutti 1½v ikäisenä. Vinkiksi voi sanoa, että kannattaa leikata jo aamulla, jotta ehtii lapsi surra pirteänä, eikä huuda sitten illalla niin pahasti. Itse en uskaltanut olla paha äiti, joka leikkaa tutin, vaan tein sen salaa ja esittelin sitten lapselle "rikki menneen" tutin. Hetken itki ja totesi sitten toiveikkaana, että "isi korjaa". Mies sitten totesi iltapäivällä lapselle, ettei osaa sitä korjata ja taas itkettiin hetki. Illalla ei enää tarttenut huutaa ääneen, nyyhkytykset riitti ja seuraavana päivänä ei enää tarttenu tuttia edes näyttää, riitti kun muistutti, että se on rikki...
 

Yhteistyössä