Tutista vieroitus ja hoidon aloitus, miten kannattaisi ajoittaa?

v
Lapsesi on jo sen verran iso, että muistaa tutin kyllä kuukauden päähän, mutta sinuna ottaisin sen nyt ja HETI pois. Ei päivisin lainkaan ja illalla ekana iltana nukahtamisen yhteydessä ja sitten ei enää lainkaan. Jos tytöllä on tutti hoidon aloittaessaan niin veikkaan, että siellä nukahtaessaan se on sellainen turva, että siitä luopuminen on vaikeampaa...tai sitten ei.
 
Meillä poika aloitti hoidossa 1v2kuisena ja silloin tutin kanssa. Kun aattelin että käy hoidon aloitus "helpommin". 1½vuotiaana sitten tutti meni rikki ;) ja se oli tasan yhden päiväunen verran kun nukkui risa tutti kädessä ja helpolla kävi sitten tutista vieroitus. Mutta ei tuo nyt tainnut olla oikeen vastaus kysymykseen. Ehkä kuitenkin se pointii, että meillä ainakin unohtui melkein heti koko tutin olemassaolo!
 
äiti
Meillä poika oli jo melkein kolme kun tutti jätettiin pois. Pari yötä meni vähän huonommin, mutta sitten nukkui jo ihan normaalisti. Muutamana ilta vilä kysyi missa tutti, mutta sanoin vaan ei ole. Leikkasin tutista pään pois ja annoin pojalle. sanoi, tutti on rikki ja minä sanoin vie sitten roskikseen. N. viikossa unohti. Vaihtarina sai kaupassa valita lelun. Meille sanottiin kaks vuotis neuvolassa, ei vielä kiire jos se auttaa lasta nukahtamaan ja totes että hammaslääkäri sanois ihan muuta. Meillä on tosi ihana neuvolan täti! mun mielestä voit yrittää jättää pois ennen hoitoa, jos haluat.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Meillä poika oli jo melkein kolme kun tutti jätettiin pois. Pari yötä meni vähän huonommin, mutta sitten nukkui jo ihan normaalisti. Muutamana ilta vilä kysyi missa tutti, mutta sanoin vaan ei ole. Leikkasin tutista pään pois ja annoin pojalle. sanoi, tutti on rikki ja minä sanoin vie sitten roskikseen. N. viikossa unohti. Vaihtarina sai kaupassa valita lelun. Meille sanottiin kaks vuotis neuvolassa, ei vielä kiire jos se auttaa lasta nukahtamaan ja totes että hammaslääkäri sanois ihan muuta. Meillä on tosi ihana neuvolan täti! mun mielestä voit yrittää jättää pois ennen hoitoa, jos haluat.
Tähän liää'n vielä, että päivätutti jätettiin pois vuoden ikäisenä, käytössä siis vain yöllä ja päiväunilla.
 
6 mamma
Itselläni on 2,4-vuotias tyttö, joka ei ole vauvana syönyt tuttia ollenkaan. Aloitti tutin syönnin pikku veljen syntymän jälkeen vuosi sitten. Tyttö aloitti päiväkodin elokuun alussa toisten sisarusten kanssa ja söi tutti hoitoon mennessä. Tutin vieroitus onnistu hyvin kun päiväkotielämä alkoi. Tyttö unohti tutin itse eikä ole sitä sen koommin kysellyt tutin perään.

Eli siis olen sitä mieltä että tutti suussa hoitoon ja sitten hetken päästä tutilta pois.

lykkyä tykö kyllä tutti unohtuu!!! ;) :)
 
Annu
Minä aloittaisin vieroituksen nyt. Hoidon alkuun mennessä tutti olisi hyvin jo taka-alalla ja nukkuminen helpottanut ilman tuttia.

Meillä poika antoi tuttinsa orava-vauvoille kesälomalla ja sai vastalahjaksi auton. Hyvin meni ja poika muistelee tapahtumaa edelleen ja on onnellinen, että orava-vauvoja ei enää itketä, ku saivat tutin. Poika oli 1v10kk ku tutista luovuttiin.
 

Yhteistyössä