Tutkimukset

Itse olen 39 v, ja aikaisemmasta liitosta on tyttö 13 ja poika 15. Uudella miehelläni ei ole lapsia ja niimpä haaveissa olisi vielä yhteinen vauva. Itseäni ikä pelottaa, josko lapsi ei olekkaan terve. Tiedän kyllä, että nuoret äiditkin voivat saada sairaita lapsia, mutta oletteko käyneet seulonta tutkimuksissa. Niitähän nykyään varmaan saa lähes joka kunnassa? Kertokaa kokemuksia. :flower:
 
Mä olin samanikäinen alkaessani odottaa ainokaistani. Ja kävin istukkabiobsiassa. Toimenpide ei sattunut / tuntunut ollenkaan. Mutta hieman huonovointinen olin kokeen jälkeen, liekö lauennut jännitys sen saanut aikaan.
 
Mina sain vauvan 39 vuotiaana, ja paatin etten kay missaan seulonnoissa. Mietin etta jospa tutkimusten tuloksena onkin etta vauva on sairas, Down syndrooma, tai muuta vammaa - mita mina sitten teen? Aborttia en missaan tapauksessa olisi edes harkinnut, joten paatokseni oli etta vauva pidetaan tuli mita tuli. Eli - miksi kayda kaikenmaailman kokeissa jos niilla tuloksilla ei kuitenkaan ole mitaan valia loppupaatoksen suhteen.


,,,, ja terve taydellinen maailman kaunein pikkutyttonen sielta tuli,,, ja han on nyt 5v,,, =)
 
Spektri
Sain vauvan viime kesänä 39-vuotiaana.

Kävin 12. vkon niskaturvokeultrassa ja rakenneultrassa. En halunnut lapsivesipunktiota, koska en ollut todellakaan varma tekisinkö abortin mikäli lapsi olisi osoittautunut vammaiseksi.

Tuli terve vauveli. Oma äitinikin sai minut 43-vuotiaana.
 
Eihän ne mitkään tutkimukset poissulje satavarmasti, että lapsi olisi aivan varmasti täysin terve. Ite kohta 39v. ja kaksi pientä lasta, enkä ole käyny muissa tutkimuksissa kuin normaaleissa normaaleissa ultrissa.
 
Maarit6
Minulla oli edellisesta avioliitosta lapset 17 15 ja 12v. Nykyisestä 2 1/2v ja 8 kk. olen 40v. Viimeinen raskaus oli hankalaa tuli vaikeaa raskausmyrkytys ja olin muutaman kuukauden sairaalassa .Vuuva syntyi keskosena hätäsectiollla .Edellisen (nyt 2 1/2v ) raskaudessa ei ollut mitään ongelmaa.Veriseuloissa kävin ! Tsemppiä =)
 
Sain nuorimmaisemme 45 vuotiaana. Minkäänlaisin testeihin en lähtenyt ja neuvolassa tuettiin siinä asiassa hienosti. Hyvää huolta kyllä muutenkin pidettiin, kerran kuussa äitipoli ja 4d ultra, ihan vaan ikäni takia. Terve virkeä vintiö ajallaan syntyi. =)
 
äippä vm-65
Sain ainokaiseni 41-vuotiaana, on nyt 6kk, terhakka, "pienisuurimies". Raskausaika oli erittäin vaikea, kaikki muut raskauteen liittyvät "sairaudet" tulivat, paitsi raskausmyrkytys, mutta oireet olivat jo siihenkin. Huom! minulla ylipainoa jo ennestään, sekä sydämessä pientä vikaa. Vauvan syntymää yritettiin aikaistaa, mutta lapsivesipunktio näytti keuhkojen kypsymättömyyttä, joten riskejä eivät uskaltaneet ottaa. Sitten pariviikkoa etuajassa ottivat ulos, kun oma kuntoni meni niin heikoksi. Minulta otettiin joskus viikolla 16, ns. veriseulat, mutta ne antavat vain viitettä vammaisuuteen, niskapoimu-ultra kertoo myös jotain, kuten muutkin ultrat. Tiedän kyllä tapauksia, joissa ei kertonut mikään koe vammaisuudesta ja syntyi downin syndrooma lapsi. Kai se pitää laittaa vain asiat tärkeysjärjestykseen. Onhan siinä myös pieni keskenmenon riski, kun otetaan se lapsivesinäytteestä.
Vaikka oli kuuma kesä ja vaikea raskaus, sekä vielä synnytyksen jälkeen seuraavat 4kk, niin mikään ei vedä vertoja äitiydelle. Vielä ainutlaatuisemmaksi asian tekee, kun minun ei pitänyt saada lapsia ja tämäkään ei ollut hedelmöityshoidolla.
 
miä vaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2007 klo 08:04 Peppari kirjoitti:
Sain toisen lapseni 41v ja kävin lapsivesipunktiossa. Olisin kesketyttänyt raskauden jos sikiö olisi ollut vammainen. Vieläkin olisi lapsi haaveissa, mutta enpä taida enää ehtiä :(
Sain iltatähden alle 40 v. Kävin testeissä, sama ajatus keskeytyksestä kuin Pepparilla.
Terve, mutta paljon sairastava lapsi - on välillä raskasta, ei minulla olisi resursseja jos olisi vielä sairas lapsi, joka sairastaa paljon.

Toista iltatähteä ei ole ollut tarkoitus tehdä, mutta mites kävikään, menkat myöhässä ja raskaustesti näytti plussaa ja olen tavattoman hämmentynyt tilanteesta. Olen jo kivasti sen 40 ylittänyt, lapsille tulisi ikäeroakin hyvän verran. Testeissä aion käydä, katsotaan miten tästä eteenpäin, voihan tää olla joku väärä hälytys, tuntuu todella omituiselta, yritän sopeutua ajatukseen.. toisaalta näin kirpparilla ihania siistejä unisex-lastenvaatteita, ja mielettömän halvalla, josko kävisin jo kaappiin ostamassa... B)
 
Mökömari
Kannattaa varmistaa etukäteen omasta neuvolasta noi testimahdollisuudet, jos testeihin haluaa. Esim. Vantaalla ikänsä puolesta pääsee seuloihin (punktio) vasta 40 v täyttäneet. Jos alle nelikymppisenä haluat testeihin, niin ohjaavat yksityiselle puolelle. Siellä puntio maksaa noin 950 e ja siitä ylöspäin.
 

Minä sain iltatähden 39v en käynyt tutkimuksissa ,raskaus aika meni paremmin,kuin nuorempana.6pv ennen la:ta syntyi ihana terve POIKA edelliset olivat tyttöjä.
Tytötkin halusivat veljen ja iskä sai kalakaverin.Saku on nyt melkein 3v tytöt 17v ja 18v.
 

Yhteistyössä