tutkitaanko keskenmennyt/kaavittu sikiö AINA?

Vilijonkka
Meillä ainakin vauva meni avaukseen ja istukasta otettiin näytteitä. MInäkin jouduin kaiken maailman verikokeisiin, mutta mitään tietoa ei ole,, koska niistä tulokset selviää. Ehkä jää arvoitukseksi, saa nähdä.
Meillä tosin keskenmeno oli tapahtunut 18. viikolla.
 
Cheri
Mun keskenmeno tapahtui 16. viikolla ja käsittääkseni sikiöstä ei otettu mitään näytteitä. Lääkäri sanoi ottavansa istukkanäytteet ja etsivänsä niistä tulehduksen merkkejä, muusta ei ollut puhetta. Verinäytteitä otettiin myös. Mutta kuulemma hyvin harvoin syytä löytyy eli sanoi ettei kannata odottaa mitään. Minustakin olisi kiva jos joku syy löytyisi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2007 klo 21:18 Cheri kirjoitti:
Mun keskenmeno tapahtui 16. viikolla ja käsittääkseni sikiöstä ei otettu mitään näytteitä. Lääkäri sanoi ottavansa istukkanäytteet ja etsivänsä niistä tulehduksen merkkejä, muusta ei ollut puhetta. Verinäytteitä otettiin myös. Mutta kuulemma hyvin harvoin syytä löytyy eli sanoi ettei kannata odottaa mitään. Minustakin olisi kiva jos joku syy löytyisi.
voisikohan siinä olla sitten joku viikkoraja?
en tiedä, mä henk.koht haluaisi jonkun selityksen miksi vauva (sikiö) kuoli. olisi kai helpompi hyväksyä :/
 
Kaavinnan jälkeen sanoivat et menee tutkittavaks ja ilmotellaan sitten mitä löytyy,ja et luultavimmin oli ihan normaali km ilman sen ihmeempää mutta että tutkitaan tollaset tapaukset kuitenkin.En siis tiiä tutkitaanko kaikki, mulla oli keskeytynyt km rv12.
Parin vkon päästä tuli saikulta kirje et "normaali löydös",mitään kummempaa siis ei löytyny...
 
Isla harmaana
Minulla keskeytynyt keskenmeno rv 12 ja kun tehtiin kaavinta minulle sanottiin ettei oteta mitään näytteitä koska harvoin näin alkuraskauden keskenmenolle löytyy syy. Minäkin olisin halunnut tietää miksi näin kävi.. :'(
 
Alalla
Jos ei ole mitään syytä epäillä muuta kuin "normaalia keskenmenoa", eli jos ennen keskenmenoa ei ole löytynyt mitään tavallisuudesta poikkeavaa, niin ei tutkita ennen kuin kyseessä on kolmas (perättäinen) keskenmeno. Viikkorajana voidaan pitää myöskin 12 viikkoa, sen jälkeen vanhemmat voivat erikseen pyytää tutkimuksia, ennen sitä ei välttämättä vielä ole riittävästi tutkittavaa. Ja niin tylsältä kuin se kuulostaakin, niin yleensä syytä ei ole...

t. Itsekin kokenut.
 
keskenmenosta
meillä keskeytynyt km rv 16. en huomannut mistään mitään, ultrassa sattumalta huomattiin. lapsi oli menehtynyt muutamaa päivää aiemmin. eli jotai rv 15+?.
lasta ja istukkaa ei tutkittu kuin päällisin puolin. verikokeita otettiin musta aika paljon, ja vielä ei tuloksia ole kuulunut.
Syytä keskenmenoon ei ole, eikä varmaan löydykään koskaan. :(
Kuulemma useamman keskenmenon jälkeen vasta aletaan tutkimaan tarkemmin syitä.
Noilla viikoilla km on kuulemma harvinaisempi, meille sit sanottiin, että jos tulee vielä toinen km, niin sillon asiaa aletaan tutkimaan.
Mutta yleensä kuulemma vasta 3 km:n jälkeen...
Voi kunpa ei tarvitsisi koskaan enää kokea keskenmenoa.. en ainakaan haluaisi kokea sitä enää nuilla viikoilla, sillä oli aika raskasta "synnyttää" se lapsi... vaikka kyllä se keskenmeno on vaikea kokemus oli viikot mitkä hyvänsä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 20:56 keskenmenosta kirjoitti:
meillä keskeytynyt km rv 16. en huomannut mistään mitään, ultrassa sattumalta huomattiin. lapsi oli menehtynyt muutamaa päivää aiemmin. eli jotai rv 15+?.
lasta ja istukkaa ei tutkittu kuin päällisin puolin. verikokeita otettiin musta aika paljon, ja vielä ei tuloksia ole kuulunut.
Syytä keskenmenoon ei ole, eikä varmaan löydykään koskaan. :(
Kuulemma useamman keskenmenon jälkeen vasta aletaan tutkimaan tarkemmin syitä.
Noilla viikoilla km on kuulemma harvinaisempi, meille sit sanottiin, että jos tulee vielä toinen km, niin sillon asiaa aletaan tutkimaan.
Mutta yleensä kuulemma vasta 3 km:n jälkeen...
Voi kunpa ei tarvitsisi koskaan enää kokea keskenmenoa.. en ainakaan haluaisi kokea sitä enää nuilla viikoilla, sillä oli aika raskasta "synnyttää" se lapsi... vaikka kyllä se keskenmeno on vaikea kokemus oli viikot mitkä hyvänsä...
:hug: :hug: :ashamed:
 

Yhteistyössä