Tuttavapiirinne kamalin pikkulapsen nimi?

  • Viestiketjun aloittaja galtsa
  • Ensimmäinen viesti
Aika hassua, että suomalaiset jaksaa vaivata päätään noin hirveästi sillä, mitä joku nimi (eri tavalla kirjoitettuna ja äännettynä) tarkoittaa jollakin toisella kielellä.

Kovin monessa muussa maassa ei olla näin huonolla itsetunnolla varustettuja. (Ja ihan turha vedota kansainvälisyyteen. Aika harva suomalainen on niin kansainvälinen, että nimi voisi olla todellinen ongelma. Sitä paitsi PerSuthan tekee kaikkensa, ettei mitään kontakteja muihin maihin kohta enää olisi.)
 
Hänelle voi kertoa nimen oikean ääntämisasun. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun anglosaksit ääntävät jonkin sanan päin hemmettiä.
Kuten vaikka jossain isossa konferenssissa jossa Fanni-parka esitellään ja puolet yleisöstä tirskahtaa tahattomaan nauruun. Ei ehkä ole riskin arvoinen :D
Siihen nyt vaan saa maailmalla kulkiessaan tottua että oma nimi lausutaan ns. paikallisella kielellä, omasta nimestäkin kuulee vaikka mitä variaatioita ja aika kärppä saa olla jos jokaiselle kiertää kertomassa että "minun nimeni lausutaan sitten muuten näin" ja olettaa vielä että ihmiset sen muistavat.
 
Aika hassua, että suomalaiset jaksaa vaivata päätään noin hirveästi sillä, mitä joku nimi (eri tavalla kirjoitettuna ja äännettynä) tarkoittaa jollakin toisella kielellä.

Kovin monessa muussa maassa ei olla näin huonolla itsetunnolla varustettuja. (Ja ihan turha vedota kansainvälisyyteen. Aika harva suomalainen on niin kansainvälinen, että nimi voisi olla todellinen ongelma. Sitä paitsi PerSuthan tekee kaikkensa, ettei mitään kontakteja muihin maihin kohta enää olisi.)
Kyse ei nyt ole itsetuntoasiasta. Itse ainakin lähden siitä että lapset tulevat elämään kansainvälisessä maailmassa, kuten itsekin elän, enkä näe erityistä syytä tieten tahtoen paiskata heitä nimellä joka tarkoittaa maailman valtakielellä p*llua.
 
nojaa
Aika hassua, että suomalaiset jaksaa vaivata päätään noin hirveästi sillä, mitä joku nimi (eri tavalla kirjoitettuna ja äännettynä) tarkoittaa jollakin toisella kielellä.

Kovin monessa muussa maassa ei olla näin huonolla itsetunnolla varustettuja. (Ja ihan turha vedota kansainvälisyyteen. Aika harva suomalainen on niin kansainvälinen, että nimi voisi olla todellinen ongelma. Sitä paitsi PerSuthan tekee kaikkensa, ettei mitään kontakteja muihin maihin kohta enää olisi.)
Itse asiassa aika monikin suomalainen on peruspersua huomattavasti kansainvälisempi.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaan, että ainakin Ursula on niin kamala nimi, että pitäis poistaa kalenterista kokonaan.
 
Ihan ot, mitä epämiellyttävää ajattelet että Mary, Annie tai Mike tarkoittavat...?
mary jane on toki nimitys marijuanalle mutta...
No just sitä, että Fanni ei ole sama kuin Fanny. Ja mä tulen kasvattamaan lapseni niin, että niillä ei ole tarpeen hävetä nimeään oli se mikä vaan. Ja että on sen verran itsetuntoa että uskaltaa korjata väärän lausunnan tai naurahtaa sen muun konferenssiyleisön mukana. Nuo sun perustelut on yhtä hyvät kuin, että vastusta kaikkea erilaista "kun sitä kuitenkin kiusataan koulussa". Ja ei, mun lapsen nimeksi ei ole tulossa Fanni eikä Fanny, mutta täysin eri syistä kuin sun mainitsemista.
 
[QUOTE="vieras";24641535]Kun luet miten riepu vastasi OTSO-nimestä esitettyyn kommenttiin, niin ei jää mitään epäselvää[/QUOTE]

Oksettava = perussuomalaiset? Otso nimestä ei tykätä = kaikki ulkomaalaiset kontaktit pois Suomesta?
 
[QUOTE="vieras";24641535]Kun luet miten riepu vastasi OTSO-nimestä esitettyyn kommenttiin, niin ei jää mitään epäselvää[/QUOTE]

Ihan niin kuin se olisi joku salaisuus, että mun poikani nimi on Otso.

Itse asiassa - ei ole yllättävää ollenkaan, että juuri Otso-nimi kirvoitti noin vuolaan haukkumisen. Itse asiassa melkein sanasta sanaan saman kommentin olen saanut yyveellä. Huonosti salattua katkeruutta.
 
Ken guru
Ai niin, Luka, tai Luca on mun mielestä myös kauheita nimiä. Tuttavapiirissä on aivan ihastuttava, syötävän suloinen Luka poika, mutta silti, mulla aina soi se omaan korvaan kauhea: My name is Luca, I live on the second floor...biisi.
 

Yhteistyössä