Tuttipullojen keittämisen lopetus?

Jostain muistaisin kuulleeni että tuon pullojen keittämisen voisi lopettaa kun alkaa syömään kiinteitä? Tottakai niitä välillä täytyy keitellä mutta ei varmaankaan joka pesun yhteydessä?

Täällä alotettiin just kiinteet mutta ollaan silti kokoajan keitetty pulloja edelleen ja aateltiin niin ainakin jonkun aikaa tehdä, mites te muut ootte tehny/aiotte tehdä tuon keittelyn kanssa ja tietääkö joku jotain faktaa?
 
en muista miten kahden ekan kanssa lopetettiin keittely (tai itse asiassa, meillä on ollut aina semmonen mikrosterilisaattori), mutta tän kolmannen kanssa pullojen sterilointi lopetettin 2kk iässä, kun lähdimme lomamatkalle. ja se sitten vain jäi. kiinteät aloitettiin vajaa 2kk. mitään mahavaivoja ei tullut. välillä pesemme koneessa mutta eniten käsin noita pulloja. tutteja emme ole steriloineet ollenkaan, vesipesua vain. faktoja en siis tiedä, mutta näin meillä.
 
Sama täällä. Kun alotettiin soseet niin lopetin keittelyn. Joskus saatan keittää tuttiosat vaihtojen välissä. Pesen pullot yleensä käsin fairylla ja väliin laitan ne astianpesukoneeseen.
 
Vääntäkääpäs rautalangasta vielä tyhmälle...
Jos vauva alkaa kiinteille vasta 6 kk ikäisenä, niin kai sen keittämisen voi silti lopettaa jo esim. 4 kk iässä, jolloin moni siirtynyt jo kiinteille? Eli kai se on pikemminkin siitä lapsen iästä kiinni?
 
Aattelinpa ittekin lopetella pikkuhiljaa pullojen keittämisen... Tyttö nyt reilu 3kk, ei saa vielä mitään kiinteitä, mutta laittaa kaiken suuhunsa minkä käsiinsä saa. Kai ne pöpöt sitäkin kautta saa... :p
 
Meille neuvolan täti sanoi kun tyttö oli 1kk, että ihan turha keitellä pulloja. Eihän lapsi saa mistään suolistoonsa bakteereja jotka lisää vastustuskykyä, jos kaikki mitä suuhun tungetaan on steriiliä. Tuttejakaan ei olla sen koommin keitetty eikä ongelmi ole ollut. Normaali tiskaus vaan ja uudestaan suuhun.
 
Pakko laittaa tännekin tää ... :)
mulla loppui sterilointi nääs tähän tuttisoppaan:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1195640.jpg
:LOL: :LOL:

ikää vauvalla n 4 viikkoa , ja äidillä vähän dementiaa kun pääs palamaan pohjaan :) himmpusen vain , ja kaasut oli mahtavat.

Panin meidän ketjuun taidenimikkeellä 'Darker side of the Motherhood'

papu & viuviu nyt 6 viikkoa
 
Täällä lopetettiin pojan ollessa 3kk kun aloitettiin maissivelli ja poika alkoi jo silloin nuoleskella kaikkea ja laittaa suuhunsa niin totesin jotta pullot ne nyt puhtaimmat on, tiskaan aina käsin ja tutit keitän silloin tällöin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Möörwa:
Mä olen keittänyt kaikki pullot ja tutit tasan kerran. Siis ennen ku on otettu käyttöön. Ei jaksa... :ashamed:
Joo, siis meillä sanottiin neuvolassa jo ennen vauvan syntymää, että mihinkään pullonkeittorumbaan on ihan turha ruveta, jos muuten pesee ne hyvin ja pitää huolta perushygieniasta. Eihän äidin tissikään ole steriili!

Pullojen keitto on jäänne siltä ajalta, kun ei ollut juoksevaa vettä ja vesivessoja...
 

Yhteistyössä