Tuttipullon tuttiosat->pehmeään juomanokkaan?

Hei!

Esikoisen äiti kyselee :) ...Voiko tuttipullojen tuttiosat vaihtaa kokonaan pehmeään juomanokkaan, jos lapsi 7kk juonut lähes koko pienen ikänsä tuttipullosta ja nyt hallitsee jonkinasteisesti venttiili-nokkamukista juomisen? Tai voisiko kaikki päivänaikana tarjotut maidot antaa tästä nokkamukista, jolloin tuttipullo jäisi kokonaan pois käytöstä?

Olisiko täällä ketään, joka näin olisi menetellyt? Ajattelin, että olisiko helpompi luopua pullosta myöhemmällä iällä, jos nyt totuttaa vauvan nokkamukiin? Mukista ei olla tarjottu vielä mitään (hörpyyttämälläkään). Missä vaiheessa sitä hörppyyttämistä voi alkaa harjoittelemaan?

Paljon (tyhmiäkin =) ..) kysymyksiä.

Kiitokset etukäteen kaikille vastaajille! :flower:
 
Meillä tyttö tarrasi itse kiinni kerran mukiin kun isi joi vettä, antoi sitten siitä samasta mukista ja hyvin meni.. kauan oli kyllä seurannutkin miten sitä juodaan.. =)
Oli tuolloin jotain 6 kk ja nyt 7.5 kk ja välillä hörppyytän ja pullosta saa pääasiassa vielä kun nokkamukin kanssa on yhtä sotkua..
Kohta taas kokeillaan nokkamukia jos se alkaisi paremmin luonnistumaan. :)
 
Minä siirtyisin saman tien nokkamukiin, jos vaan kelpaa =) Meillä kyllä onnistui suht helposti pullosta luopuminen 1-vuotiaana, mutta tosi monelta olen kuullut, että mitä vanhemmaksi menee, sitä vaikeampaa se on (paitsi joidenkin kohdalla taas tosi helppoa). Eli siirry vaan, jos vauveli kelpuuttaa.

Ja hörpyttämistä meillä kokeiltiin ekaa kertaa puoli vuotiaana, kun laitoin vahingossa kaikki pullot yhtä aikaa tiskikoneeseen ja just sillon vauva vaati maitoa, hyvin onnistui lasista, mut varsinaisesti ruettiin mukia kokeilemaan sen jälkeen, kun täytti vuoden.
 

Yhteistyössä