Tuttu kertoi, että ei koskaan laita ruokaa vaan syö aina ulkona tai syö takeawayta

En voinut uskoa korviani, kun yksi tuttu kertoi että ei ikinä laita kotona ruokaa, vaan syö aina iltaisin ns. ulkona tai sitten syö takeawayruokaa. Ovat siis lapseton pariskunta. Olin ajatellut että tällaista on vaan sinkkuelämää-sarjassa...

Onko tällainen yleistäkin? En voi kuvitella että suostuisin vuodesta toiseen syömään pelkkää ravintolaruokaa tai takeawaymössöä. Yöks.

Kyllä se näkyy ajan mittaan vyötärölläkin, koska eihän nuo takeawayt tai ravintolaruuat mitään kevyitä ole. Kukkarosta puhumattakaan.
 
Sirkkeli
Tiedän yhden pariskunnan, ja useamman poikamiehen jtoka eivät laita itse ruokaa. Muija kun muutti äipän helmoista poikaystävän kanssa yhteen, niin lihos samantein 10 kiloa.
 
Keittiönoita
Riippuu ihan siitä, missä asuu. Helsingin keskustassa on ravintoloita, joissa ainakin lounasaikaan saa ihan vaikka makkarakeittoa. Mä olen nyt syönyt ravintolaruokaa jo pidemmän aikaa keittiörempan vuoksi ja alkaa tulla korvista.
 
vieras
Me syötiin paljon ulkona/takeawayna, kun oltiin lapseton pariskunta. Ei nyt joka ilta, mutta monta kertaa viikossa kuitenkin. Lasten myötä se on vähentynyt, mutta edelleen me käydään ravintolassa syömässä vähintään kerran parissa viikossa.
 
laiskimus maximus
Mä teen kotona ruokaa kerran-pari viikossa, muuten syödään aina miehen kanssa ulkona tai sit jotain pakastepitsaa. Mutta nyt on vauva tulossa, joten kaipa se on pakko sitten lapsen synnyttyä viimeistään alkaa tekemään ruokaa päivittäin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me syötiin paljon ulkona/takeawayna, kun oltiin lapseton pariskunta. Ei nyt joka ilta, mutta monta kertaa viikossa kuitenkin. Lasten myötä se on vähentynyt, mutta edelleen me käydään ravintolassa syömässä vähintään kerran parissa viikossa.
Eikö se tule ihan älyttömän kalliiksi? kotiruokaa tekee paljon edullisemmin.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Kommentti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me syötiin paljon ulkona/takeawayna, kun oltiin lapseton pariskunta. Ei nyt joka ilta, mutta monta kertaa viikossa kuitenkin. Lasten myötä se on vähentynyt, mutta edelleen me käydään ravintolassa syömässä vähintään kerran parissa viikossa.
Eikö se tule ihan älyttömän kalliiksi? kotiruokaa tekee paljon edullisemmin.
Kaikille se raha ei ole kynnyskysymys. Samat ihmiset pesettävät lakanoitaan myöten kaiken pesulassa. Oma aika tärkeämpää kuin raha ja palkka on hyvä. Saahan siitä toiset työpaikkoja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Sääliks käy... Ei se koskaan ole samanlaita kun kotiruoka! Puulta nekin alkaa maistumaan jos vuodesta toiseen vetää..
Ja paskat. Kunnon pihvit ja lihat hyvässä ravintolassa, kotiruokaravintolat, ja joskus pikaruoka. Nam :p Mulle maistuisi vaikka aina. Ihan turha väittää, että maistuu puulta. Kai se nyt maistuu jos samoja ruokia ja samoja paikkoja käyttää. Mutta ainahan voi valita ja vaihdella.

Kyllä ne ravintola ruoat ihan oikeasti monenkin perheen arkimössöt voittaa mennen tullen. Kyllä se maistuu se kotiruokakin puulta hyvin useassa perheessä.. Suuri osa ihmisistä ei osaa edes kokata kunnolla vaikka on tehnyt sitä vuosikausia. Syödään jotain mautonta makaronilaatikkoa joka viikko ja keitetään yhtä mauton lihakeitto. Totuus on, että lähes kuka vaan söisi ravintolassa useammin tai ottaisi jonkun valmiin kokin laittamaan kunnon ateriat jos olisi rahaa tällaiseen. Ei kukaan huvikseen mitään makkarakastiketta tällöin alkaisi pikku pannullaan lieden äärellä kärventämään.

Eikä se ravintol ruoka sen enempää lihota, painonhallintaan pätee sellainen hyvin yksinkertainen sääntö, että syö sen minkä kuluttaa tai vähän alle. yksi kunnon ateria ravintolassa vaikka joka päivä ja aamu-iltapalat ei taatusti ketään vielä lihota.
 
Non compos mentis
Vastanaineena me exän kanssa söimme useimmiten ulkona, kun hän tuli töistä. Asuimme USAssa, jossa hinnat hieman halvempia ja palkat suurempia. Mutta joo, valintoja. Minä olin kotirouva, mutta en laittanut ruokaa oikeastaan lainkaan ekan 1,5 vuoden aikana.
 
Qaz
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kommentti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me syötiin paljon ulkona/takeawayna, kun oltiin lapseton pariskunta. Ei nyt joka ilta, mutta monta kertaa viikossa kuitenkin. Lasten myötä se on vähentynyt, mutta edelleen me käydään ravintolassa syömässä vähintään kerran parissa viikossa.
Eikö se tule ihan älyttömän kalliiksi? kotiruokaa tekee paljon edullisemmin.
Kaikille se raha ei ole kynnyskysymys. Samat ihmiset pesettävät lakanoitaan myöten kaiken pesulassa. Oma aika tärkeämpää kuin raha ja palkka on hyvä. Saahan siitä toiset työpaikkoja.
Saattaisin syödä aina ulkona, mutta vaatteitani en pesettäisi.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Qaz:
Saattaisin syödä aina ulkona, mutta vaatteitani en pesettäisi.
Esim. Töölössä monissa vanhoissa asunnoissa keittiöt ja kylppärit olemattomia, vaikka muut huoneet valtavia. Siitä sitten Tin tin tangoon aamiaiselle ja kolikkopesukoneeseen pyykit, jos ei raaski viedä pesulaan.
 
no huh
MIlestäni pahempaa tästä on vielä se että ei tee 5 vuotiaalle mitään oikeeta ruokaa vaan syöttää pilttiruokia. Itse vanhemmat syövät mikropitsoja, -hampurilaisia, ja ranskanperunoita. Ostaisivat edes sille lapselleen niitä terveellisempiä valmisruokia, jos eivät itse halua laittaa ruokaa.
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Sääliks käy... Ei se koskaan ole samanlaita kun kotiruoka! Puulta nekin alkaa maistumaan jos vuodesta toiseen vetää..
Ja paskat. Kunnon pihvit ja lihat hyvässä ravintolassa, kotiruokaravintolat, ja joskus pikaruoka. Nam :p Mulle maistuisi vaikka aina. Ihan turha väittää, että maistuu puulta. Kai se nyt maistuu jos samoja ruokia ja samoja paikkoja käyttää. Mutta ainahan voi valita ja vaihdella.

Kyllä ne ravintola ruoat ihan oikeasti monenkin perheen arkimössöt voittaa mennen tullen. Kyllä se maistuu se kotiruokakin puulta hyvin useassa perheessä.. Suuri osa ihmisistä ei osaa edes kokata kunnolla vaikka on tehnyt sitä vuosikausia. Syödään jotain mautonta makaronilaatikkoa joka viikko ja keitetään yhtä mauton lihakeitto. Totuus on, että lähes kuka vaan söisi ravintolassa useammin tai ottaisi jonkun valmiin kokin laittamaan kunnon ateriat jos olisi rahaa tällaiseen. Ei kukaan huvikseen mitään makkarakastiketta tällöin alkaisi pikku pannullaan lieden äärellä kärventämään.

Eikä se ravintol ruoka sen enempää lihota, painonhallintaan pätee sellainen hyvin yksinkertainen sääntö, että syö sen minkä kuluttaa tai vähän alle. yksi kunnon ateria ravintolassa vaikka joka päivä ja aamu-iltapalat ei taatusti ketään vielä lihota.
Ihan juurikin näin!! Eihän sitä noutoruokaa tarvitse aina välttämättä sieltä mäkkäriltä hakea. =)

Meillä syödään noutoruokaa ehkä pari kolme kertaa kuussa, thaimaalaista pääasiassa, herkkua. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Vastanaineena me exän kanssa söimme useimmiten ulkona, kun hän tuli töistä. Asuimme USAssa, jossa hinnat hieman halvempia ja palkat suurempia. Mutta joo, valintoja. Minä olin kotirouva, mutta en laittanut ruokaa oikeastaan lainkaan ekan 1,5 vuoden aikana.
Oi, kerro minkälaista on asua amerikas? ihan kaikki.. mä oon niin amerikka fani ja haluisin joskus asua sielä :) Asutko nyt Suomes?
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Vastanaineena me exän kanssa söimme useimmiten ulkona, kun hän tuli töistä. Asuimme USAssa, jossa hinnat hieman halvempia ja palkat suurempia. Mutta joo, valintoja. Minä olin kotirouva, mutta en laittanut ruokaa oikeastaan lainkaan ekan 1,5 vuoden aikana.
Oi, kerro minkälaista on asua amerikas? ihan kaikki.. mä oon niin amerikka fani ja haluisin joskus asua sielä :) Asutko nyt Suomes?
En suosittele ja kyllä asun.
 
vieras
Kyllä mä voisin tuolleen joskus syödä, mutta jo se että käyn lounaalla kaupungilla on välillä sellaista ettei mikään oikein meinaa miellyttää mitä ravintolasta saisi. Kyllästyttää aina ne samat annokset, salaatit jne. Ja tykkään siitä että jääkaapissa ja pakastimessa on aina valmiiksi (itse) paistettuja kanan rintafileitä ja paistijauhelihaa, että saan suht vähärasvaista ruokaa nopeasti kun on nälkä.

Eli en vois elää kovin pitkään pelkällä noutoruoalla tai pizzalla jos kyseessä ei olis joku tosi iso kaupunki. Mutta jos hintataso olis lähempänä sitä mitä esim. briteissä on pubiruoka niin useammin kuin nyt tulis kyllä syötyä ulkona koko perheen voimin.
 

Yhteistyössä