tuttu meinaa tehdä abortin koska miehensä muutti mieltä, ei enää tahdokaan lasta

  • Viestiketjun aloittaja "Jonna"
  • Ensimmäinen viesti
Ksantippa S.
Vaikeita valintoja, joiden taustoja ei koskaan täysin tiedä kukaan muu kuin asianosainen itse. Itse olisin ennemmin jäänyt lapsettomaksi kuin tehnyt lapsen jota tämän isä ei tahdo, mutta en usko että minusta olisi kuitenkaan ollut aborttiin.
 
Mun mielestä vähän...... no, 'no ei sitte!!!!' meininkiä.

MUN mielipide. Mun mielestä siihen pitäis olla vankempi peruste. Mutta enhän tunne tätä naista- turha siis kenenkään on tämän takia kiviä alkaa viskoa.
 
zxc
Mä en kyllä pystyisi antamaan anteeksi miehelle mielenmuutosta. Jos siis etukäteen oli sovittu, että lasta yritetään ja sitten kun tärppää, niin mieli muuttuukin. Pitäisin lapsen ja lähtisin litomaan.
 
"jeps"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24499621:
On aika epäreilua vain muuttaa mieltänsä, kun kyse on kuitenkin ihmiselämästä. Olen ollut huomaavinani, ettei sikiötä pidetä ihmisenä, eikä lapsia muutenkaan oikein pidetä oikeina ihmisinä.
Tarkoitat varmaan alkioita? Sikiöitä onneksi harvemmin abortoidaan vaikka sitä tapahtuu paljon siltikin. Mun mielestä abortti on jokaisen oma asia, se on jokaisen oikeus päättää omasta kropastaan ja se on hieno asia että on mahdollisuus tehdä keskeytys. Kyllä tässäkin maassa huostaanotettujen lasten lukumäärä olisi maksimaalinen jos kaikki lapset olisi pakko synnyttää.
 
Ksantippa S.
Mä en kyllä pystyisi antamaan anteeksi miehelle mielenmuutosta. Jos siis etukäteen oli sovittu, että lasta yritetään ja sitten kun tärppää, niin mieli muuttuukin. Pitäisin lapsen ja lähtisin litomaan.
Niin, aloituksesta ei käy ilmi, onko lasta varsinaisesti yritetty vai ei. Eikä sekään, kumpi osapuoli on lasta alun alkaen toivonut, vai onko kumpikaan.
 
"vieras"
[QUOTE="jeps";24499701]Tarkoitat varmaan alkioita? Sikiöitä onneksi harvemmin abortoidaan vaikka sitä tapahtuu paljon siltikin. Mun mielestä abortti on jokaisen oma asia, se on jokaisen oikeus päättää omasta kropastaan ja se on hieno asia että on mahdollisuus tehdä keskeytys. Kyllä tässäkin maassa huostaanotettujen lasten lukumäärä olisi maksimaalinen jos kaikki lapset olisi pakko synnyttää.[/QUOTE]

Eivätkä nämä abortinvastustajat olisi varmasti ensimmäisenä jonossa tarjoamassa sijaiskotia.
 
[QUOTE="vieras";24499760]Eivätkä nämä abortinvastustajat olisi varmasti ensimmäisenä jonossa tarjoamassa sijaiskotia.[/QUOTE]

Mutta halukkaita adoptioon ottajia on oikeasti pilvin pimein. Yksikään suomessa syntynyt vauva ei jää ilman adoptiovanhempia, jos vaan adoptioon annetaan.

ja anteeksi nyt vaan, mutta minusta on aikuisilta ihmisiltä, jotka kumminkin niitä siemeniään ilolla kylvää, aika omituista yhtäkkiä muuttaa mieltään niin, ettei tahdokaan omasta lapsesta huolehtia, eikä toivo oman lapsen edes olla olemassa. Jotenkin aika kylmä maailma. Sterilisaatioita pitäisi tehdä helpommin. se ei maksa kenenkään henkeä.
 
Saa tehdä niinkuin parhaaksi kokee. Itse laittaisin luultavasti miehen pihalle ja pitäisin lapsen. Jos tosiaan on tilanne se, että lapsesta tulee isätön (eikä isä vain ole aborttiin "kallellaan", mutta hyväksyisi myös toisen päätöksen ja olisi tukena). En ikinä, ikinä, ikinä pysyisi yhdessä miehen kanssa, joka uhkaa jättää jos ei tee aborttia. Se on sitten eri asia, minkälainen tilanne on muuten ja kykeenekö lapsen pitämään.
 
"jeps"
Niin, aloituksesta ei käy ilmi, onko lasta varsinaisesti yritetty vai ei. Eikä sekään, kumpi osapuoli on lasta alun alkaen toivonut, vai onko kumpikaan.
Ei niin. Ja tuomitaan äiti joka päättää keskeyttää olosuhteiden pakosta ja järjen mukaan. Isä joka ei halua lasta on vain ikäänkuin tekosyy tälle julmalle ja brutaalille teolle.

Ap mun mielestä sun kaveri toimii fiksusti ja on varmaan ihan vastuuntuntoinen ihminen joka on joutunut vaikean paikan eteen ja päättää keskeyttää raskauden. Kaikkihan me tiedämme äiteinä että tuo tuskin on se ainut syy miksi tämä ihminen on kyseiseen päätökseen päätynyt. Ollut varmaan piste iin päälle vain tämä isän punainen valo.
 
___
Yritettiin mun miehen kanssa lasta reilu kuus vuotta. Tulin raskaaksi, ja mies totes ettei sittenkään halua lasta eikä perhettä, vaan haluaa erota. Sai sitten ottaa eron, ja muutti pois kiireen vilkkaa. En mä tuollaista miestä haluaiskaan. Mies häipyi jo raskausaikana. Lapsen synnyttyä hän ei mitään muuta haluaiskaan kuin perhe-elämää ja "lastenhoitoa", mutta ei paljoa enää kiinnosta lämmitellä vanhoja. Toki hän saa käydä poikaansa tapaamassa, mutta en ryhdy enää miehen kanssa parisuhteeseen. Ero, jonka laittoi vireille, viedään loppuun.
 
zxc
Niin, aloituksesta ei käy ilmi, onko lasta varsinaisesti yritetty vai ei. Eikä sekään, kumpi osapuoli on lasta alun alkaen toivonut, vai onko kumpikaan.
Ehkä sitten luen liikaa aloituksesta, kun siinä sanottiin että mies muutti mielensä, ei enää tahdokaan lasta. Jossain vaiheessa oli siis ainakin tahtonut. Oliko sovittu ehkäisyn jättämisestä pois, siitä ei mainittu.
 
Ksantippa S.
Ehkä sitten luen liikaa aloituksesta, kun siinä sanottiin että mies muutti mielensä, ei enää tahdokaan lasta. Jossain vaiheessa oli siis ainakin tahtonut. Oliko sovittu ehkäisyn jättämisestä pois, siitä ei mainittu.
Tilannehan on voinut olla vaikka sellainen, että nainen ei ole erityisemmin lasta tahtonut, mutta mies on taivutellut naisen jättämään ehkäisyn pois. Tällöin olisi varsin loogista, että nainen tahtoisi abortin - ja heittäisi mieltään muuttaneella ukolla vesilintua.
 
Jos lasta on alun alkaen yritetty niin aika itsekästä mieheltä toi käytös. Ei noissa asioissa voi joka päivä muutella mieltään. Ihmiselämästä on kuitenkin kyse. Toinen juttu jos ei sitä olla edes yritetty/haluttu alun alkaenkaan.
 

Yhteistyössä