tuttujen koiran hankinnasta

  • Viestiketjun aloittaja aurinko
  • Ensimmäinen viesti
aurinko
niin siis yhet tutut ovat hankkimassa perheen 11v lapselle koiraa, koirasta tulee ns. pihakoira, eli ei pääse sisälle. vanhemmat ovat sanoneet että jos 11v ei hoida koiraa niin se lähtee piikille! Minusta aika typerästi sanottu.

Itse olen sitä mieltä että aikuisten pitää myös vastata koiran hoidosta! Koira elää yleensä yli 10v, siinä kerkee tulla murrosiät sun muut lapselle, muutenkin koira tarvitsee aikuisen ohjausta.
 
No tuo nyt on mielestäni älytöntä hankkia lapselle eläin, jos se haluaa!!!!!
Täytyy siinä aikuisenkin haluta. Päävastuu eläimestä kuitenkin aina aikuisella.
V*ttu että ärsyttää tommoset kommentit, että koira joutuu piikille jos 11 v ei sitä hoida... ei voi muuta sanoo, kun että MORO!
 
Rukoilijasirkka
Jos lapselle ostetaan eläin, niin miksi se sitten joutuu olla vaan pihalla? Mikä ilo lapsella on siitä? Ei siitä ole lapselle mitään iloa, pelkkää vaivaa ja vastuuta vain. :(
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jos lapselle ostetaan eläin, niin miksi se sitten joutuu olla vaan pihalla? Mikä ilo lapsella on siitä? Ei siitä ole lapselle mitään iloa, pelkkää vaivaa ja vastuuta vain. :(
Et taida olla koiraharrastaja? :D
 
Typeriä vanhempia :kieh:
Mutta toivotaan, että lapsi hoitaa koiran hyvin. Itse sain ensimmäisen oman koiran 12-vuotiaana ja se oli kokonaan minun vastuulla. Siitä lähtien minulla onkin sitten ollut aina koira / koiria.. eli nyt jo 20 vuotta tauotta =)
 
Mullekki hommattiin koira suunnilleen samoilla ehdoilla olin silloin 10wee...Ja koira on vieläkin minulla :) Tosin tuo on sisäkoira... 12vuotta on yhteistä taivalta takana ja mielestäni olen koiraa jaksanut hoitaa siinä teini-iän ongelmien ohella :) Onhan se typerää uhkaila tollaisella mutta se taitaa olla ainut joka tehoa...Ja varmasti ne vanhemmatki ottaa koirasta vastuun mutta eihän sitä kannata sanoa samalla periaatteella voisi itsekkin kun poika on isompi ottaa sille koiran...Mutta olisimme kummis itsekkin vastuussa siitä....
 
Naapurin täti
Alkuperäinen kirjoittaja aurinko:
niin siis yhet tutut ovat hankkimassa perheen 11v lapselle koiraa, koirasta tulee ns. pihakoira, eli ei pääse sisälle. vanhemmat ovat sanoneet että jos 11v ei hoida koiraa niin se lähtee piikille! Minusta aika typerästi sanottu.

Itse olen sitä mieltä että aikuisten pitää myös vastata koiran hoidosta! Koira elää yleensä yli 10v, siinä kerkee tulla murrosiät sun muut lapselle, muutenkin koira tarvitsee aikuisen ohjausta.
Soita eläinsuojeluun ja pyydä heitä jutteleen tuttavillesi enne koiran ostamista, jos saisivat järkeä päähän paukutettua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:
No tuo nyt on mielestäni älytöntä hankkia lapselle eläin, jos se haluaa!!!!!
Täytyy siinä aikuisenkin haluta. Päävastuu eläimestä kuitenkin aina aikuisella.
V*ttu että ärsyttää tommoset kommentit, että koira joutuu piikille jos 11 v ei sitä hoida... ei voi muuta sanoo, kun että MORO!
juuri näin. ei kannata ottaa koiraa, jos myös vanhemmat ei sitoudu sitä hoitamaan.
 
Gluteus maximus
Lapselle ei osteta koskaan eläintä lahjaksi tai muutenkaan!!! Jos perheeseen tulee koira niin se tulee vanhemmille ja lapset voi toki siitä huolehtia, mutta vanhemmilla päävastuu!!!! Tämä nyt on ihan selvää! |O
 

Yhteistyössä