tuulen viemää!?

  • Viestiketjun aloittaja hyvä sydän
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä sydän:
työnsikö se rhett sen scarletin alas portailta vai kaatuiko se vahingossa? miksi rhett ei mennyt alkussa armeijaan ja oliko se scarletin isä sokea? mihin se rhett lähti kun se jätti scarletin? saiko ne lopulta toisensa?
Ne tappeli ja Scarlett horjahti kun yritti käydä Rhettin kimppuun ja Rhett väisti. Ei siis Rhett työntänyt häntä alas.

Scarlettin isä ei ollut sokea.

Rhett ei mennyt armeijaan varmaankaan siitä syystä, että piti koko sotaa typeränä ja etelän joukkoja ylimielisinä jotka eivät koskaan pärjäisi sodassa. Ja häviöhän sieltä tuli.

Elokuvassa ei selviä mihin Rhett lähti, mutta Tuulen viemään on tehty jatko-osa eri kirjailijan tekemänä. Jatko-osan nimi on Scarlett ja siitä on tehty neliosainen sarja 90-luvulla. Mutta olisiko tuo kuitenkaan ollut Margaret Mitchellin näkemys siitä miten tarina jatkuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Misty:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Minua keljutti jo lapsena se, ettei se saanut sitä Ashleytään. Inhoan ja vihaan Rhettiä!!!!
Hyi, musta se Ashley taas oli semmonen lällylillu-mies, johon en itse koskisi pitkällä tikullakaan. Hyvä ehkä joo, mutta tylsä ja mitättömän näköinen. Melanie oli hyväsydäminen eikä yhtään turhamainen, joten Ashley oli hänelle oikein hyvä valinta. Mutta sitä mä en tajua miten Scarlett saattoi olla niin sokea! Rhettissä on sitä jotain... :)
Juu ei kiitos Ashleytä tälle Scarlettille vaan mä haluan Rhettin. :p :D
 
Wide
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä sydän:
työnsikö se rhett sen scarletin alas portailta vai kaatuiko se vahingossa? miksi rhett ei mennyt alkussa armeijaan ja oliko se scarletin isä sokea? mihin se rhett lähti kun se jätti scarletin? saiko ne lopulta toisensa?
Siis etkö sä kattonut sitä leffaa vai miten sulta on mennyt ohi näin paljon..Kirjakin on muuten hyvä, siinä on paljon sellaista mitä ei leffassa ollut.

Riitelivät joten periaatteessa tönäisi Scarletin alas.
Rhett sai rahaa kauppasaarron kiertelystä ja arvosti sitä enemmän kuin sotaa.
Ei ollut Gerald sokea vähän sekaisin vaimonsa kuolemasta.
Saavat lopulta toisena jatko-osissa scarlett 1 ja 2.. Sekä lapsen Cat :)
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Misty:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Minua keljutti jo lapsena se, ettei se saanut sitä Ashleytään. Inhoan ja vihaan Rhettiä!!!!
Hyi, musta se Ashley taas oli semmonen lällylillu-mies, johon en itse koskisi pitkällä tikullakaan. Hyvä ehkä joo, mutta tylsä ja mitättömän näköinen. Melanie oli hyväsydäminen eikä yhtään turhamainen, joten Ashley oli hänelle oikein hyvä valinta. Mutta sitä mä en tajua miten Scarlett saattoi olla niin sokea! Rhettissä on sitä jotain... :)
Minä pidän lällylillu-miehistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä sydän:
työnsikö se rhett sen scarletin alas portailta vai kaatuiko se vahingossa? miksi rhett ei mennyt alkussa armeijaan ja oliko se scarletin isä sokea? mihin se rhett lähti kun se jätti scarletin? saiko ne lopulta toisensa?
Ne tappeli ja Scarlett horjahti kun yritti käydä Rhettin kimppuun ja Rhett väisti. Ei siis Rhett työntänyt häntä alas.

Scarlettin isä ei ollut sokea.

Rhett ei mennyt armeijaan varmaankaan siitä syystä, että piti koko sotaa typeränä ja etelän joukkoja ylimielisinä jotka eivät koskaan pärjäisi sodassa. Ja häviöhän sieltä tuli.

Elokuvassa ei selviä mihin Rhett lähti, mutta Tuulen viemään on tehty jatko-osa eri kirjailijan tekemänä. Jatko-osan nimi on Scarlett ja siitä on tehty neliosainen sarja 90-luvulla. Mutta olisiko tuo kuitenkaan ollut Margaret Mitchellin näkemys siitä miten tarina jatkuu...

Eikös se jatko ole kuitenki Mitchellin alottama vai muistanko väärin? Ja miten oli lopun suunnitellu niin sitähän ei tiedä - musta kyl loppu ihan oikein
 
Alkuperäinen kirjoittaja lue se kirja:
entäpä se..siis menettikö se scarlett sen toisen lapsen siinä kun se tippui ne portaat alas? miksi se rhett vei sen bonnien mukanaan lontooseen?
Siksi, kun Bonnie oli ihan täysin isin tyttö. Scarlett ei välittänyt lapsistaan. Hänellähän oli kaksi muutakin lasta jotka elokuvasta vain on jätetty pois.

Rhettin ja Scarlettin suhteen alamäki alkoi aikalailla Bonnien syntymästä mutta Bonnie ei kuitenkaan siihen ollut syypää.[/quote]

Joo kannattaa lukea se kirja. Siitä selviää paljon asioita joita ei elokuvassa ole. Esim. just ne Scarlettiin kaksi muuta lasta on jätetty pois.

Scarlettilla oli muuten kirjassa lapsia kolmelle eri miehelle... :whistle: Palstamammojen kauhistus! :LOL: :LOL:
 
Wide
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä sydän:
työnsikö se rhett sen scarletin alas portailta vai kaatuiko se vahingossa? miksi rhett ei mennyt alkussa armeijaan ja oliko se scarletin isä sokea? mihin se rhett lähti kun se jätti scarletin? saiko ne lopulta toisensa?
Ne tappeli ja Scarlett horjahti kun yritti käydä Rhettin kimppuun ja Rhett väisti. Ei siis Rhett työntänyt häntä alas.

Scarlettin isä ei ollut sokea.

Rhett ei mennyt armeijaan varmaankaan siitä syystä, että piti koko sotaa typeränä ja etelän joukkoja ylimielisinä jotka eivät koskaan pärjäisi sodassa. Ja häviöhän sieltä tuli.


Hih aika jännä miten näkemykset eroavat :)
Elokuvassa ei selviä mihin Rhett lähti, mutta Tuulen viemään on tehty jatko-osa eri kirjailijan tekemänä. Jatko-osan nimi on Scarlett ja siitä on tehty neliosainen sarja 90-luvulla. Mutta olisiko tuo kuitenkaan ollut Margaret Mitchellin näkemys siitä miten tarina jatkuu...
 
hyh
Scarlett on yksi huonoimpia kirjoja mitä ikinä on kirjoitettu ja se minisarja... Voi hyvänen aika sentään! Miten huonosta kirjasta voi saada vielä sitä kirjaakin rutkasti huonomman sarjan aikaiseksi?? Timothy Dalton ja hammaskivinen, ruskeasilmäinen "Scarlett" my ass...

Nythän tuli vielä uusi jatko-osa jonka nimi luonnollisesti on Rhett. Se oli hieman Scarlettia parempi mutta harmittaa että senkin luin.

Margaret Mitchell kuoli auto-onnettomuudessa Peachtree Streetillä ja kirjan jatko-osaa ei ehtinyt kirjoittaa. Nuo kirjat ovat todella, todella, todella kaukana Tuulen Viemän hengestä ja maailmasta.
 
hyvä sydän
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä sydän:
työnsikö se rhett sen scarletin alas portailta vai kaatuiko se vahingossa? miksi rhett ei mennyt alkussa armeijaan ja oliko se scarletin isä sokea? mihin se rhett lähti kun se jätti scarletin? saiko ne lopulta toisensa?
Ne tappeli ja Scarlett horjahti kun yritti käydä Rhettin kimppuun ja Rhett väisti. Ei siis Rhett työntänyt häntä alas.

Scarlettin isä ei ollut sokea.

Rhett ei mennyt armeijaan varmaankaan siitä syystä, että piti koko sotaa typeränä ja etelän joukkoja ylimielisinä jotka eivät koskaan pärjäisi sodassa. Ja häviöhän sieltä tuli.

Elokuvassa ei selviä mihin Rhett lähti, mutta Tuulen viemään on tehty jatko-osa eri kirjailijan tekemänä. Jatko-osan nimi on Scarlett ja siitä on tehty neliosainen sarja 90-luvulla. Mutta olisiko tuo kuitenkaan ollut Margaret Mitchellin näkemys siitä miten tarina jatkuu...
kiitoksia! miksi se margaret mitchell ei kirjoittanut tuulen viemää kirjalle jatko-osaa? kuoliko se?
 
hyvä sydän
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä sydän:
työnsikö se rhett sen scarletin alas portailta vai kaatuiko se vahingossa? miksi rhett ei mennyt alkussa armeijaan ja oliko se scarletin isä sokea? mihin se rhett lähti kun se jätti scarletin? saiko ne lopulta toisensa?
Siis etkö sä kattonut sitä leffaa vai miten sulta on mennyt ohi näin paljon..Kirjakin on muuten hyvä, siinä on paljon sellaista mitä ei leffassa ollut.

Riitelivät joten periaatteessa tönäisi Scarletin alas.
Rhett sai rahaa kauppasaarron kiertelystä ja arvosti sitä enemmän kuin sotaa.
Ei ollut Gerald sokea vähän sekaisin vaimonsa kuolemasta.
Saavat lopulta toisena jatko-osissa scarlett 1 ja 2.. Sekä lapsen Cat :)
katsoin leffan vasta, mutta minulta meni jotkut kohtaukset täysin ohi enkä ymmärtänyt kaikkea kunnolla. kirjassa olen vasta alussa.
 
hyvä sydän
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja lue se kirja:
entäpä se..siis menettikö se scarlett sen toisen lapsen siinä kun se tippui ne portaat alas? miksi se rhett vei sen bonnien mukanaan lontooseen?
Siksi, kun Bonnie oli ihan täysin isin tyttö. Scarlett ei välittänyt lapsistaan. Hänellähän oli kaksi muutakin lasta jotka elokuvasta vain on jätetty pois.

Rhettin ja Scarlettin suhteen alamäki alkoi aikalailla Bonnien syntymästä mutta Bonnie ei kuitenkaan siihen ollut syypää.
Joo kannattaa lukea se kirja. Siitä selviää paljon asioita joita ei elokuvassa ole. Esim. just ne Scarlettiin kaksi muuta lasta on jätetty pois.

Scarlettilla oli muuten kirjassa lapsia kolmelle eri miehelle... :whistle: Palstamammojen kauhistus! :LOL: :LOL: [/quote]

eikö ne kaikki lapset ollu rhettin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Hih aika jännä miten näkemykset eroavat :)
Miten niin?
Meinaisko Wide just siltä kannalta, et pettikö Rhett Scarletia vai ei jne. :)

Mä oon sitä mieltä, et ei se Belle ja Rhett vaan jutustellukaan. Varsinkaan sen jälkeen, kun oma akka ilmotti Bonnien syntymän jälkeen, et seksiä ei sit ole luvassa, ettei tule lisää lapsia. Rhetthän sanoi silloin, et saa hän sen muualtakin. =)

Eikä se muutenkaan ois niin paljon rahaa sille Bellelle syytänyt ihan vaan jutusteluseurasta.. :xmas:

 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onkos muuten Tuulen viemää ihan fiktiota?
Tarina itsessään on mutta siinä on paljon aineksia Mitchellin omasta suvusta ja pahat kielet sanovat, että hänessä oli paljon samaa piirrettä kuin Scarlettissa.

No mitä, sen ajan pissishän se vaan oli.
 
ehei
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä sydän:
eikö ne kaikki lapset ollu rhettin?
No ei todellakaan. Niiden liittokin solmittiin vasta, äh, nyt en enää muista miten monta vuotta tutustumisen jälkeen, mutta useita vuosia kuitenkin. Ja Rhett oli kuitenkin herrasmies, vaikka ei niin aina käyttäytynyt, eikä mennyt Scarlettin lakanoihin ennen papin aamenta. Se aamen oli Scarlettille jo kolmas.

Joskus teini-iässä osasin tuon kirjan ihan ulkoa ja olisi kaikki vuosiluvutkin pudonneet kuin apteekin hyllyltä, nyt en enää muista. =)

 
Wide
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Hih aika jännä miten näkemykset eroavat :)
Miten niin?
Meinaisko Wide just siltä kannalta, et pettikö Rhett Scarletia vai ei jne. :)

Mä oon sitä mieltä, et ei se Belle ja Rhett vaan jutustellukaan. Varsinkaan sen jälkeen, kun oma akka ilmotti Bonnien syntymän jälkeen, et seksiä ei sit ole luvassa, ettei tule lisää lapsia. Rhetthän sanoi silloin, et saa hän sen muualtakin. =)

Eikä se muutenkaan ois niin paljon rahaa sille Bellelle syytänyt ihan vaan jutusteluseurasta.. :xmas:

Sitä :) Ja yleensäkkin leffoissa on hauskaa se kuinka eritavalla ihmiset näkee ne !

Tuli tästä mieleen että oletteko kattoneet Jaettua maata?
Se on samanhenkinen sarja..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Hih aika jännä miten näkemykset eroavat :)
Miten niin?
Meinaisko Wide just siltä kannalta, et pettikö Rhett Scarletia vai ei jne. :)

Mä oon sitä mieltä, et ei se Belle ja Rhett vaan jutustellukaan. Varsinkaan sen jälkeen, kun oma akka ilmotti Bonnien syntymän jälkeen, et seksiä ei sit ole luvassa, ettei tule lisää lapsia. Rhetthän sanoi silloin, et saa hän sen muualtakin. =)

Eikä se muutenkaan ois niin paljon rahaa sille Bellelle syytänyt ihan vaan jutusteluseurasta.. :xmas:

Sitä :) Ja yleensäkkin leffoissa on hauskaa se kuinka eritavalla ihmiset näkee ne !

Tuli tästä mieleen että oletteko kattoneet Jaettua maata?
Se on samanhenkinen sarja..
Niin mä en siihen Bellen ja Rhettin väliseen suhteeseen ole sanonut vielä mitään. Mun käsitys siitä oli sellainen, että panivat kyllä ja Belle oli Rhettille vain hupia. Belle taas tuntui olevan rakastunut Rhettiin. Rhett taas rakasti Scarlettia.
 
Wide
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Hih aika jännä miten näkemykset eroavat :)
Miten niin?
Meinaisko Wide just siltä kannalta, et pettikö Rhett Scarletia vai ei jne. :)

Mä oon sitä mieltä, et ei se Belle ja Rhett vaan jutustellukaan. Varsinkaan sen jälkeen, kun oma akka ilmotti Bonnien syntymän jälkeen, et seksiä ei sit ole luvassa, ettei tule lisää lapsia. Rhetthän sanoi silloin, et saa hän sen muualtakin. =)

Eikä se muutenkaan ois niin paljon rahaa sille Bellelle syytänyt ihan vaan jutusteluseurasta.. :xmas:

Sitä :) Ja yleensäkkin leffoissa on hauskaa se kuinka eritavalla ihmiset näkee ne !

Tuli tästä mieleen että oletteko kattoneet Jaettua maata?
Se on samanhenkinen sarja..
Niin mä en siihen Bellen ja Rhettin väliseen suhteeseen ole sanonut vielä mitään. Mun käsitys siitä oli sellainen, että panivat kyllä ja Belle oli Rhettille vain hupia. Belle taas tuntui olevan rakastunut Rhettiin. Rhett taas rakasti Scarlettia.
Aijaa..
Mut hyvä leffa siitä ei pääse!
 
voi että, mä en olekaan katsonut tota leffaa yli 10 vuoteen! toi on ihana =) katsoin sen joskus teininä moneen kertaan. se loppu siinä leffassa on niin huippu. miten se menikään? eiks se ollut jotenkin et scarlet tippui rappusista ja rhett oli jättämässä sitä. kyseli rhettiltä mitä mä nyt teen ja miten pärjää tai jotain sinne päin ja rhett sanoi "frankly my dear, I don't give a damn!". ja se oli niin oikeen scarletille! mut scarletin hahmon sitkeydestä mä tykkäsin. eiks leffan loppulause ollut "but then again, tomorrow is another day"! ihana elokuva =)
 
Misty
Alkuperäinen kirjoittaja anski77:
kyseli rhettiltä mitä mä nyt teen ja miten pärjää tai jotain sinne päin ja rhett sanoi "frankly my dear, I don't give a damn!".
Juu, toi on munkin lempikohtaus, jotenkin hienoa kun naikkonen sai vihdoinkin maistaa kylmästi omaa lääkettään. Kaikki muut miehet on siihen mennessä vaan mielistelly sitä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Misty:
Alkuperäinen kirjoittaja anski77:
kyseli rhettiltä mitä mä nyt teen ja miten pärjää tai jotain sinne päin ja rhett sanoi "frankly my dear, I don't give a damn!".
Juu, toi on munkin lempikohtaus, jotenkin hienoa kun naikkonen sai vihdoinkin maistaa kylmästi omaa lääkettään. Kaikki muut miehet on siihen mennessä vaan mielistelly sitä.
juu, se on mahtava kohtaus!
 

Yhteistyössä