tuulimuna-millaiset oireet?

Täällä varmaan jollain ollut se kurja tilanne että ollut joskus tuulimuna raskaus.
Itse jotenkin pelkään,kun tuhruttelee,ilman muita km:n liittyviä oireita.
Pahoinvointi kyllä valtavissa mittasuhteissa,mutta oon ymmärtänyt että voikin olla vaikka olis tuulimuna...:|
Kokemuksia kaipaisin!
 
mulla alkoi rv 8 tuhrutella, ja samana päivänä ultrassa todettiin että raskauspussi ja ruskuaispussi näkyy, ei muuta. 2 vkoa myöhemmin edelleen sama tilannne. se lääkäri sanoi ett oli mahdollisesti Keskeytynyt km, koska ruskuaispussi näkyi (kehittyy alkion kanssa samasta..)
muita oireita ei ollut.
 
Minullakin oli mieletöntä pahoinvointia ja vuotoa alussa (viikkoja en muista tarkasti) ja neuvolasta lähetettiin tuulimunana kaavintaan. Onneksi lääkäri ennen kaavintaa kysäisi minulta ja mieheltäni, emmekö todellakaan halua tätä vauvaa!!!
Saimme 13vuoden odotuksen jälkeen ihanan tyttövauvan :heart:
Tuulimuna-aurinkoisemme on nyt 7vuotias :heart:
 
mulla ei tuulimunaraskaudessa ollut mitään raskausoireita. Ei siis yhtään mitään. Ihmettelin itsekin sitä, mutta en arvannut että olisi jotain vikaa. 8+0 alkoi vaaleanpunainen valkovuoto, sitten oli päivä että ei mitään, sitten taas seuraavana päivänä tuli pyyhkiessä vähän kirkasta verta. Siitä menikin sitten kaksi päivää ja kunnon vuoto alkoi lorisemaan 8+4. Välissä kävin ultrassa toteamassa että tm: sikiöpussi näkyi ja vastasi vko 6 mutta sikiöstä ei kaikua. Eli mulla alkoi hyvin pienellä vuodolla eka kunnes sitten hanat aukesi :(

Ja ainiin mullekin sanottiin että mahdollisesti oli myös keskeyntynyt keskenmeno, mulla alkoi toi vuoto silloin kun olis normisti alkanut menkat. Eli ehkäpä oli niin että raskaus oli keskeytynyt ja tuli pois vasta sitten kun normi menkatkin olis vuotanut. Sikiöpussi vastasi tosiaan jotain viikkoa 5-6, eli sikiöstä ei löytynyt kaikua. Kuitenkin oli mahdotonta että olisin raskautunut myöhemmin. Ja sittenhän se tulikin pois..

Ja vielä se että mä en saanut koskaan testiin vahvaa viivaa, oli aina haileempi kuin kontrolliviiva, mutta kuitenkin oli ihan selkeä viiva. Eli kirkkaanpunaista viivaa ei tullut koskaan.
 
Viimeksi muokattu:
Valitettavasti tuulimunasta kokemusta. Vajaa viikko sitten todetiin rv 7+3!:( Keskiviikkoaamuna alkoi iiiiihan niukka tiputtelu. Varastin HETI ajan yksityiselle, koska en kestä epätietoisuutta. Todettiin tuulimuna. Kohtu oli kyllä suurentunut jne. ja vatsakin jo vähän pömpötti, oli huono olo ja väsy ja liitoskipujakin. (Liitoskipuja on edelleenkin...koska hormonit vielä veressä, silti vauvaa ei tule:'().
Olen iloinen, että ehdin mennä sinne ultraan, koska muuten en tietäisi, että olisi ollut tuulimuna!!!!!!!!! Sain yksityseltä lähetteen sairaalaan ja siellä odotellessani onneksi vuoto alkoi itsestään. Ja runsastui sitten päivän mittaan...kivutkin alkoi ja 2h kesti kovimmat kivut ja silloin tuli suurimmat hyytymät jne. edelleen vuoto jatkuu..nyt vaan menkkamaista "normaalia". Toivottavasti kontrolliultrassa kohtu on tyhjä, ettei joudu kaavintaankin. Koitin huvikseni tehdä raskaustestin ja vielä ihan supervahva viiva piirtyy testiin. Hormonin lasku kestää varmaan viikkoja.
Mutta tosiaan raskausoireet olivat vahvat ja ihan pientä tiputteluvuotoa vain tuli. Seuraavissa mahdollisissa raskauksissa pääsen suoraan varhaisultraan... mutta siis todellakin suosittelen menemään sinne ultraan, että saa itselle mielenrauhan!!! Vuodot alussa ovat ilmeisesti todella yleisiä vaikka kaikki olisikin hyvin! Mutta jos ei olekkaan niin ei tarvitse sitten kärvistellä sinne np-ultraan! Tai jos tulisi km tietäisi olisiko tuulimuna vai mikä!
JA sairaanhoidon puhelimessa sanottiin, että "kaikki raskaudenaikainen vuoto tulisi tutkia ja sitä on oikeus vaatia"! Eli pitäisi kyllä päästä kunnalliseenkin!!! Itse olin vaan niin paskana, etten jaksanut itkien soitella ympäri kaupunkia ja neuvoloita, joten siksi soitin vaan suoraan Mehiläiseen.
Toivottavasti sinun kohdallasi olis kaikki hyvin! Paljon tarrasukkia pienelle!!!:heart:
 
Niin ja vielä piti lisätä, että sairaalassa ennen kuin aloittivat tutkimukset niin sanoivat, että voitais odotellakin vielä n. viikko ja tehdä uusi ultrja JOS sattuiskin, että olis vaan niin alussa. (Tosin itse tiesin koska oli ollut viimeinen yhdyntä) ja tosiaan se vuotokin minulla alkoi sitten siellä itsestään. Mutta jos ei olis alkanut niin ei olis varmaan vielä aloitettu lääkkeellistä tyhjennystä/kaavintaa. Ja onhan niitä tarinoita netti pullollaan, että onkin sitten viikon päästä löytynyt syke tms. Mutta itsellä tosiaan oli jo rv7+ joten olis siellä jotain pitänyt näkyäkin..
 
Olen saanut kunnon plussan testiin ja digillä :raskaana 3+.
Pahoin vointi tosiaan kovaa ja noita kohdun kannattimen vihlomisia on paljon.
Väsymys on kovaa.
Mutta eihän ne tosiaan kerro mitään...
Tilasin nyt yksityiselle ultran,huomenna klo 10 selvii missä mennään vai mennäänkö ollenkaan.
Nytkin housuissa rusehtavaa vuotoa,ns vanhan veren näköistä tuhrua.Siteen laitoin varmuudeksi:(
 
Mä tein niitä viikkotestejä kans ja nousi ihan niinkuin pitääkin niiden mukaan se hcg ja viimesin tulos oli rv 5+ se "raskaana 3+".... mutta siis tosiaan tuulimunaraskaudessahan kaikki menee niinkuin oikeastikin, mutta sikiö vaan puuttuu...:( Itellä kyllä esikoisen raskausaikaan verrattuna niin tässä tm-raskaudessa maistui kahvi eikä olo ollut ihan niin huono kuin esikoista odottaessa..mutta ajattelin vain, että raskaudet on erilaisia!:(
Hyvä, että pääset huomenna aamulla ultraan!!! Mulla se tiputtelu oli kylläkin kirkasta tai vaaleanpunaista ei rusehtavaa! Ja olen kuullut että se rusehtava olis just "turvallisempaa"! Tsemppiä kovasti! Tule huomenna sitten kertomaan kuulumiset, jooko! Hengessä mukana täällä...toivotaan, että siellä pienenpieni sydän lyö kovaa vauhtia!:heart:
 
Mitä toi tuulimuna sit tarkottaa.. onks se vaarallinen jos se huomataan myöhäses vaihees? Ja missä vaihees se yleensä viimestään huomataan?

Mulla oli ruskehtavaa valkovuotoa yhtenä päivänä viikko sitten, parin päivän päästä tuli vähän beigeä valkovuotoa mutta oksennus kyl lentää ja olo on samanlainen ku edellises raskaudes. Eikä vuotoja oo tullut puoleentoista viikkoon.

Mut ei terkka laittanu mihkää ylimääräseen tutkimukseen vaikka kerroinkin tuosta. Nyt olis viikkoja 7+5 ja eka ultra vasta rv 12.
 
mymosa
Tuulimuna siis on nimitys raskaudesta, jossa sikiöpussi ja ruskuaispussi kehittyy, mutta alkio ei. Todetaan yleensä ar-ultrassa, jos sellaiseen menee, viimeistään sitten np-ultrassa, ellei vuoda aiemmin pois.
Oireethan voi olla täysin samalaiset kuin raskaudessa, koska tuulimunassakin tapahtuu kiinnittyminen.
 
Ultrassa kaikki hyvin:heart: Pienenpieni vastasi rv 6+5-7+1 ja sydän sykki vimmatusti.Hauskinta tässä on että tämän koosta arvioidun la:n mukaan(10.5) olisin plussannut jo 5-6 päivää hedelmöittymisestä:O

Kiitos teille kaikille ja Voimia,Erityisesti Chamon:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: syysmyrsky
Alkuvuodesta tein positiivisen raskaustestin, ja mulla oli selkeät raskauden oireet, rinnat arat, väsymystä, lievää etovaa oloa ja kohdunkasvukipuja. N. vkolla 8 minua ja miestäni säikäytti kovasti selkeä, tuoreen veren tiputteluvuoto, jota oli kahteen eri kertaan saman viikon aikana. Olin ennättänyt varata yksityiselle sektorille gynelle ajan alkuraskauden ultraan ja jännityksellä sinne menimme kun selkeää veristä vuotoa tuli edellisenä päivänä ensiksi ihan tippumalla vessanpönttöön ja sen jälkeen vielä paperiin pyyhkiessä. Lisäksi minulla oli silloin menkkamaista selkä/mahasärkyä enemmän kuin koko alkuraskauden aikana. Onni onnettomuudessa, ultrassa oli kaikki hyvin ja pikkuinen sydän sykki vimmatusti. Syytä tähän alkuraskauden verenvuotoon ei kohdallani löytynyt muuta kuin "haamukuukautiset" joita on osalla saattanut tulla useammankin kuukauden aikana hedelmöittymisestä aina niihin aikoihin kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Nyt mennään jo raskausviikolla 37+5 ja odotellaan esikoisen syntymää :)

t:Viipsu
 

Yhteistyössä