Tuulimuna?

Heips!

Kyselisin teidän mahdollisia kokemuksia tuulimunaraskaudesta. Itselläni nyt rv 8+5 ja ns. pelko persiissä. Esikoisen kanssa tiesin jo ennen testin tekemistä olevani raskaana ja nyt ei tunnu yhtään siltä että mahassa mitään olisi. Tein kaksi positiivista raskaustestiä 15.3 mutta hyvin haalea viiva tuli kumpaankin (kaksi siksi että olen syönyt jatkuvasti e-pillereitä eli en uskonut ekan testin tulosta oikeaksi..). Tässä raskaudessa ei juurikaan ole oireita ollut, ehkä hieman rintojen aristusta ja närästystä (jota minulla ei muuten ole, vaan raskaana ollessani), mutta toka raskaushan on usein helpompi kuin eka ja tuulimunassahan voi olla samat oireet kuin normaalissa raskaudessa eli en nyt tiedä mitä ajatella.. Neuvolasta laittoivat lähetteen verikokeisiin: kävin eilen toisessa ja huomenna toisessa ja sen huomisen näytteen raskaushormooniarvo pitäisi olla kaksinkertainen eilisen arvoon verrattuna jos kaikki on niinkuin pitää. Onko kellään kokemuksia näistä verikokeista ja niiden arvoista? Onko teillä tuulimuna oireillut ihan samalla tavalla kuin normi raskaus? Monennellako viikolla tuulimuna todettiin ja miten?

Olen kuullut että joillain eivät hormoonitasot ole nousseet normaalisti mutta silti ultrassa todettu normaali raskaus. Kertokaahan omia kokemuksianne ja tarinoitanne!
 
Kannattaa melkein varata aika yksityiselle varhaisraskauden ultraan, niin saat ainakin varmuuden raskaudellesi!! Itse kävin, koska yksi keskenmeno takana ja yli 3 vuotta yritystä takana niin en ollut uskoa todeksi että olen oikeasti raskaana, nyt olen viikolla 26+3!! Kyllä varmasti sinullakin on kaikki hyvin!!! :)
 
Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000
 
Kiitos anu84! Toi oli mielenkiintonen toi taulukko noista hormoonien määristä raskauden aikana, eipä oo tollasta tullu mulla vastaan :) Mä ite mietin kanssa tota varhaisultraa että vois ainakin ottaa vähän selvää hinnoista ja miten aikoja on ylipäätään saatavilla.. Mun pitäs ylihuomenna saada ne verikokeiden tulokset niin jos ei niistä mitään järkevää saa irti niin sitten painelen kyllä suorinta tietä ensimmäiseen vapaaseen varhaisultraan! on tää tuntemattoman odottaminen sen verta hanurista.. Mutta kertokaa muutkin ihmeessä omia kokemuksianne lisää! Kiinnostaa tietää!
 
Minä en arvannut omaa tuulimunaani, koska mitään viitteitä ei ollut. Toki olin pessimistinä varma, että kaikki ei kuitenkaan mene putkeen, mutta en osannut konkreettisesti arvata jonkin olevan pielessä. Raskausoireina rintojen kipu, vessassa ravaaminen ja kuukauden kestänyt voimakas pahoinvointi ja oksentaminen ympäri vuorokauden. Sanottiin vain, että viittaa siihen, että ainakin vauvalla kaikki on hyvin, koska oireet niin voimakkaat, ettei kotoakaan pystynyt lähtemään. Mitään vuotoja tai kipuja ei ollut. Ensimmäisessä ultrassa karu totuus sitten ilmeni, kun eivät löytäneet sikiötä. Istukka ja tyhjä sikiöpussi kyllä löytyi. Eivät aloittaneet tyhjennystä samantien (kuten yleensä), koska raskauden kestoa ei voida varmaksi määritellä ja haluavat olla täysin varmoja siitä, mitä tekevät. Uusi ultra viikon päähän, jolloin sitten tyhjennyskin aloitetaan. Toivoa eivät antaneet, enkä itsekään sitä ole itselleni suonut - mistäpä se sikiö sinne viikossa ilmestyisikään.
Tuntuu kohtalon ivalta, että kun lopulta raskaaksi tulee, niin on ensin kärsittävä järkyttävästä olosta kuukausi - tyhjän takia. Sitten vielä viikko oksentelua ja henkistä kipua tietäen, että oksentamiselle ei enää ole mitään hyvää syytä.
Tämän ei ole tarkoitus pelotella, mutta kerroinpahan oman kokemukseni tästä ikävästä aiheesta :( Muistuttaa ainakin siitä, että se, että kaikki olisi hyvin, ei koskaan ole itsestäänselvää.
 
Minä komppaan Usvanaa. Itselläni todettiin tuulimuna eilen ultrassa vkoja oli 11+1. Tyhjennykseen olen menossa huomenna. Mitään muita ns. tuulimunaan viittaavia oireita ei ollut muutakuin rusehtavavuoto.

Toivottavasti sinulla Suvi87 on kaikki hyvin!
 
Voi Epa_88! Muistan sinut jostakin kuumeilijoiden ketjusta (itse en kirjoitellut silloin, lueskelin vain). Tunnen tuskasi. Lohdutuksen sanoja en ole keksinyt itselleni tai läheiselleni, joten toivon sinulle vaan mielettömästi sisua huomiseen. Itselläni vielä viisi tuskallisen pitkää päivää odoteltavana.
 
Kerronpa nyt kuulumiset, ettekä usko mitä kaikkea tänään on tapahtunut!

Aamulla soitettiin neuvolasta verikokeen tulokset mutta niistä ei pystynyt juurikaan mitään päättelemään: maanantain verikokeen raskaushormoonia oli n. 40 000 ja keskiviikon 55 000 eli ei lähellekään kaksinkertaistunut. Alkoivat jo pelottelemaan että kyseessä saattaa olla kohdun ulkopuolinen raskaus tai sitten viikkoja ei olekaan niin paljon kuin on laskettu menkkojen perusteella ja pistetään lähete Kättärille varhaisultraan, jonne pääsy voi kestää ties kuinka kauan.. Minähän sitä itkin hulluna muutaman tunnin peläten pahinta. Sitten otin itseäni niskasta kiinni ja varasin ajan yksityiselle varhaisultraan. Sain onneks ajan vielä samalle päivälle! Jotenkin oli huono aavistus ja olin varma että vähintäänkin viikot heittää tai sitten ei ultrassa näy mitään.

Ekana kun menin vastaanotolle, selitin tilanteeni lääkärille joka sanoi että verikokeet, jotka minusta oli otettu, olivat täysin turhia koska raskaushormoonin määrä ei juurikaan mitään kerro raskauden "laadusta" mutta kuulemma noilla minun arvoilla kyseessä ei voinut olla tuulimuna tai kohdun ulkoinen ja lääkäri sanoi heti että jotakin siellä mahassa on. Pahimpaan varautuneena en meinannut uskoa silmiäni kun yhtäkkiä ultraäänilaitteen näytössä näkyi pieni mytty, jonka sydän löi! Itkuhan siinä tuli mutta eri syystä kuin aiemmin tällä ja viime viikolla eikä itkua yhtään laannuttanut se, että lääkäri laittoi sydänäänet kuuluviin :D Kuulemma täysin viikkoja (8+6) vastaava alkio, mitat hyvät, sydänäänet normaalit eli KAIKKI HYVIN!!! Mutta tunteeni tuulimunasta oli oikea sillä alunperin kyseessä on ollut kaksosraskaus, mutta vain toinen "alkioista" on tuulimuna. Siitä on todisteena ultraäänikuvassa näkyvä tyhjä sikiöpussi. Nyt siis innolla ja helpotuksella odotamme perheeseemme pikkukakkosta syntyväksi 20.11.2011 ja voin sano että tätä onnen määrää ei voi kuvailla! Kiitos vielä teille kaikille jotka olitte hengessä mukana ja tsemppasitte! Ootte ihania :) <3
 

Yhteistyössä