Tyhjennys rv 6+4 Millainen tarkkailu sairaalassa?? Kokemuksia

eli eilen otin mifegynen(ei vuotoa eikä kipuja ainakaan vielä)
torstaina osastolle ottaan cytotecit ja tarkkailuun

sairaalat pelottaa hirveesti ja haluaisin kysyä millasta tuol tarkkailus on?
eli joutuuko sielä joihinki letkuihin ja koneisiin tms kunnon tarkkailuun, vai perustuuko se vaan ulkoapäin tarkkailuun.
pelkään hirveesti myös kaikkia neuloja, kokemuksia?: /
 
Tarkkailevat vuodon määrää ja sitä että sikiö ja istukka tulevat ulos kohdusta.
Ultralla tutkitaan tietysti tilannetta. Mulla ei ainakaan ole mitään muita letkuja ja koneita ollut lääkkeellisen tyhjennyksen yhteydessä.
Pahoittelut keskenmenostasi:hug:
 
ei ole letkuja. makailet osastolla ja saat kipulääkettä, jos tarvitsee. kyselevät vuotaako paljon ja saattavat katsoa ultralla. jos sitten vuoto on älyttömän kovaa eikä lopu niin tekevät kaavinnan, jolloin sulla on kyllä taju kankaalla. sekään ei ole kamalan paha, kanyylista lääke käsivarteen ja tietty pöhnä lääkkeistä. se on kai aikas harvinaista että kaavinnan tarvetta tulisi kuitenkaan.

eiköhän se mene ihan hyvin. henkisesti rankempaa kuin fyysisesti. voimia jatkoon..
 
Tuohon elinooran kommenttiin lisäisin vielä että kaavinta on kyllä aika yleisestä. Moni(itseni mukaan lukien) valitsevat lääkkellisen tyhjennyksen, mutta vaikka vuoto ei olisikaan ongelma, usein kohtu ei tyhjenny joko ollenkaan tai kunnolla ja näin seuraa kaavinta. Mutta mutta, sitä ei kannata jännittää, sen jälkeen tiedät että tilanne on ohi ja materiaali on poistunut. Kaavinnasta voi olla pääsääntöisesti haittaa jos niitä joutuu tekemään monia ja niihin liittyy tulehduksia yms. (itselläni tuli vielä tulehduskin, mutta ei se silti jättänyt mitään jälkiä vaan kohtu on täysin kunnossa ja uusi yritys päällä). Kaavinta kestää vain 10miuuttia ja tehdään lyhyessä nukutuksessa ja on pääsääntöisesti kivuton kun operaatio on ohi.

Siis paljon voimia ja valoa ja kohti uutta yritystä kun aika on valmis :)
 
Kertokaas tytöt, mistä syystä jotkut on sairaalassa tarkkailussa ja toiset laitetaan kotiin? Mulla alkion kasvu jäi viikolle 6+2. Tänään olis ollut 8+3. Perjantaina kävin polilla ottamassa mifegynen ja eilen laitoin cytotecit. Ja ihan kotosalla olen. Eivät edes ehdottaneet sairaalaan jäämistä.
 
Kertokaas tytöt, mistä syystä jotkut on sairaalassa tarkkailussa ja toiset laitetaan kotiin? Mulla alkion kasvu jäi viikolle 6+2. Tänään olis ollut 8+3. Perjantaina kävin polilla ottamassa mifegynen ja eilen laitoin cytotecit. Ja ihan kotosalla olen. Eivät edes ehdottaneet sairaalaan jäämistä.
Mulla tehtiin eka tyhjennys kanssa kotona, oli niin vähän viikkoja. Olisin saanut jäädä osastolle mut halusin kotia. Nyt sit viikkoja on niin paljon enemmän että pitää mennä osastolle sen takia että vuoto voi olla rajua.
 
Vastailen kanssa vähän nyt aloittajan viestin vierestä, että myös minulle tehtiin tyhjennys 7, raskausviikolla ja ihan kotona olin koko sen ajan. Sairaalalla vain ultrattiin ja varmistettiin raskausviikot, annettiin ne ekat lääkkeet ja sitten kotiin. Ei ollut mitään puhetta, että olisi tarvetta jäädä osastolle. varoittelivat vaan, että vuotoa voi tulla todella paljon.
 
Mua on ihmetyttänyt ihan sama! Mulla keskenmeno todettiin rv12+0 ultrassa, sikiö vastasi noin rv8:aa. Ei ehdotettu tyhjennyksen tekemistä osastolla (en tosin olis halunnutkaan sitä), annettiin vaan cytotecit ja kirjallinen ohje kouraan ja lähetettiin kotiin. En saanut edes mitään mifegyneä, mitä se sitten onkaan. Kaavintaa ei suositeltu kun on tehty sektio.
 

Yhteistyössä