Tyhmä kyselee taas! Miten tulkitset tämän tehtävänannon...

Kirjoittelenpa tässä kesäillan ratoksi harjoittelurapsaa :xmas: Se alkaa olla melkolailla valmis, mutta yksi kohta vielä puuttuu... Mitä sinä ajattelisit seuraavan tehtävänannon tarkoittavan?

"Analysoi asiakkuuden muotoutumista yksilöllisten ja yhteiskunnallisten toimintaedellytysten näkökulmista"

Kyseessä lastensuojeluala. Ja minen vaan mitenkään tajua, että mitä mun pitäis tohon kohtaan keksiä. Niin ja kyllä, maikalta on tähän kohtaan useampikin opiskelija pyytänyt selvennystä, mutta sitä ei saada.

Hölmö mikä hölmö :saint:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Kirjoittelenpa tässä kesäillan ratoksi harjoittelurapsaa :xmas: Se alkaa olla melkolailla valmis, mutta yksi kohta vielä puuttuu... Mitä sinä ajattelisit seuraavan tehtävänannon tarkoittavan?

"Analysoi asiakkuuden muotoutumista yksilöllisten ja yhteiskunnallisten toimintaedellytysten näkökulmista"

Kyseessä lastensuojeluala. Ja minen vaan mitenkään tajua, että mitä mun pitäis tohon kohtaan keksiä. Niin ja kyllä, maikalta on tähän kohtaan useampikin opiskelija pyytänyt selvennystä, mutta sitä ei saada.

Hölmö mikä hölmö :saint:

Eli miten sinä henkilökohtaisesti voit vaikuttaa asiakkuuden muotoutumiseen, miten kenties asiakkaan oma tilanne vaikuttaa siihen. Mitä yhteiskunta sanoo asiasta, lait ja säädökset yms.
 
Niin siis ajattelin, että tuo yksilöllinen näkökulma on juuri se asiakkaan näkökulma. Mun ammatillinen osaaminen liittyen aiheeseen on sitten eri tehtävänannossa...

Mutta just mitä nämä toimintaedellytykset on? Mikä on yksilöllinen toimintaedellytys esim? Tai yhteiskunnallinen? En tiedä mitä toi sana tarkoittaa vaikka kuin pyörittelen sitä päässä :ashamed:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Niin siis ajattelin, että tuo yksilöllinen näkökulma on juuri se asiakkaan näkökulma. Mun ammatillinen osaaminen liittyen aiheeseen on sitten eri tehtävänannossa...

Mutta just mitä nämä toimintaedellytykset on? Mikä on yksilöllinen toimintaedellytys esim? Tai yhteiskunnallinen? En tiedä mitä toi sana tarkoittaa vaikka kuin pyörittelen sitä päässä :ashamed:
Älä takerru siihen sanaan. Yhteiskunnallinen toimintaedellytys on esim. ne säännöt ja velvoitteet joita yhteiskunta on asettanut lastensuojeluasioissa kunnille.


 
Minusta
yksilöllinen toimintaedellytys vois olla sitä, mitä juuri sen asiakkaan kanssa voidaan tehdä -> mitkä ovat realistisia juuri tälle nimenomaiselle yksilölle. Onko yhteiskunnalla jotain sellaista, mikä palvelisi tätä asiakasta ja hänen tilannettaan.
 
Non compos mentis
Mitä asiakkuus meinaa yksilölle, mitä yhteiskunnalle; miten nämä mahdollisesti eriävät näkökulmat vaikuttavat siihen, millainen se asiakkuus on ja miten se koetaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Niin siis ajattelin, että tuo yksilöllinen näkökulma on juuri se asiakkaan näkökulma. Mun ammatillinen osaaminen liittyen aiheeseen on sitten eri tehtävänannossa...

Mutta just mitä nämä toimintaedellytykset on? Mikä on yksilöllinen toimintaedellytys esim? Tai yhteiskunnallinen? En tiedä mitä toi sana tarkoittaa vaikka kuin pyörittelen sitä päässä :ashamed:
Onhan toi aika kapulakieltä. Yksilölliset toimintaedellytykset vastaa suunnilleen samaa kuin se, mikä asiakkaan kapasiteetti on minkäkinlaiselle toiminnalle. Yhteiskunnalliset toimintaedellytykset menee aika pitkälti sen mukaan, mikä toimintatapa ja tavoite millekin tapaustyypille on ohjeistettu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Niin siis ajattelin, että tuo yksilöllinen näkökulma on juuri se asiakkaan näkökulma. Mun ammatillinen osaaminen liittyen aiheeseen on sitten eri tehtävänannossa...

Mutta just mitä nämä toimintaedellytykset on? Mikä on yksilöllinen toimintaedellytys esim? Tai yhteiskunnallinen? En tiedä mitä toi sana tarkoittaa vaikka kuin pyörittelen sitä päässä :ashamed:
Onhan toi aika kapulakieltä. Yksilölliset toimintaedellytykset vastaa suunnilleen samaa kuin se, mikä asiakkaan kapasiteetti on minkäkinlaiselle toiminnalle. Yhteiskunnalliset toimintaedellytykset menee aika pitkälti sen mukaan, mikä toimintatapa ja tavoite millekin tapaustyypille on ohjeistettu.
Joo sepä se :kieh: Kun edes meidän harjoitteluohjaaja, siis opettaja, ei osaa yhtään selittää, että mitä tuolla haetaan. Että miten se istuu meidän harjoitteluihin ja miten sitä pitäisi soveltaa ja raportoida. Notta kiva sitten itse koittaa miettiä mitä siihen jaarittelisi.
 
vieras
Mitenhän ton selittäis helpoiten ton toimintaedellytyksen... No ajatellaan vaikka, että sulla on hiustenkiharrin, sen toimintaedellytys on, että sulla on sähköä käytössä että se toimis.

Sulla on ammattitaito, mutta onko sulla ominaisuuksia käyttää sitä taitoa eri tilanteista tulevien asiakkaiden kanssa, sitä voit analysoida. Mitä taitoja jne tarvitaan että asiakkuus muotoutuu hyväksi.

Yhteiskunta on luonut säännöt ja lait, ovatko ne sinun mielestäsi toimivia tähän päivään jne?

Tuosta lähtisin.
 

Yhteistyössä