Tyhmä kysymys supistuksista...

  • Viestiketjun aloittaja älytyhmä ensisynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti
älytyhmä ensisynnyttäjä
...ensisynnyttäjältä.

Voiko supistukset tuntua vähän samalta kuin vatsassa kiertäisi? Tämä tunne on vaan alavatsalla.
Minulla kun ei ole mitään tietoa kun odotan vasta ekaa vauvaa :(

Vatsassa itsessään ei siis ole ongelmaa.
 
ap
Mitähän ihmettä tämä sitten on? Vatsa on täysin kunnossa.

Ja nämä tuntemukset on suht säännöllisiä noin 10 min välein... Pahalta tuntuu, mutta ei varsinaisesti satu.
 
No jos siis tarkoitat että samalta kuin ilma kiertäisi mahassa, niin voin myös sanoa, että ei ainakaan minulla.

Ennemminkin omalla kohdalla supistus tuntui miedoimmillaan siltä, kuin olisi vatsa sekaisin ja maha kramppaa sen takia. Ja sen lisäksi menkkajomotusta selässä ja reisilihaksia veti ikävästi. Sitten kun alkoi ponnistus supistuksista johtuvat kivut, tuntui vain todella kovaa painetta persiissä ja muuten olikin jo kivut ihan toisen laisia, ei siis enään tuossa vaiheessa juuri muuta kuin kovaa kovaa painetta.

Muoks.
Milläs viikoilla olet?
 
no
Mulle sanottiin , että kyllä sen sitte tietää kun synnytys käynnistyy.
Ja se oli ihan totta. Niissä kivuissa en olis jäänyt kotiin istuskelemaan ja miettimään , että onkohan tää nyt sitä ? Harjoitussupistukset voi tuntua tuolta tai miltä vaan , lievältä , mutta kun synnytys käynnistyy , sä et kysele täällä.
 
Miulla meni "turpa valkoseksi" myös. Eli semmoinen kalpea kolmio nenästä alaspäin lähtien otsalohkosta. Saikohan tuosta mitään tolkkua? Ja sitten ihan tulessa koko kroppa, justiinsa kuten tuossa oli jo ansiokkaasti lueteltu.

Ja vatsa oli sekaisin koko raskauksien ajan.

Paljonko viikkoja, kysyy tääkin täällä.
 
hmm..pakko tuohon ylläolevaan vielä sanoa, että tämä toinen synnytys meni niin vauhdilla ja kivut oli niin minimaaliset esikoisen synnytykseen verrattuna, että jos eivät olisi vedet menneet, en olisi varmasti ehtinyt sairaalaan ajoissa. Ja siis toki tunnistin supistukset oikeiksi kun ne vesien menon jälkeen alkoi, mutta olisin silti varmasti empinyt, että onkohan nyt tosi kyseessä, mutta onneksi vedet meni ja ei tarvinnut ihmetellä :D
 
Tyttö88
mulla ei supistukset tehnyt yhtään kipeetä, ennen viimeisiä avaavia sairaalassa, (ne sitten sattuikin ihan tosissaan) mutta kummankaan kanssa en meinannut osata sairaalaan lähteä ajoissa
 
mutsi
No mielestäni voi! Minulla kuusi lasta.
Kun maha menee sekaisin ja vääntää oikeen tosissaan, se tuska on kyllä supistuksiin verrattavaa mielestäni...ja yleensä synnytyssupistukset laittavatkin sitten mahan sekaisin ja suoli tyhjenee ennen synnytystä, luonto tekee tilaa vauvan tulla. :)
 
mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No joo... selvä homma. Nyt taisi sitten vessareissulla irrota se kuuluisa limatulppa eli...

Apua! Paniikki meinaa kohta iskeä :(
No taitaa olla homma käynnissä! :D Älä panikoi!
Nokka pystyyn, kukka rintaan ja ei muuta kun tulta munille!

;) TSEMPPIÄ!!!!!
 

Yhteistyössä