tyhmälle selvitys kirpputorilla myymisestä

eli
ikinä en ole kirppiksellä mitään myynyt.
siis itsepalvelukirppiksellä.
miten käytännössä homma toimii. pöydän varaukset,sopimukset(?), lappujen kirjottelut äsh. ihan ihan kaikki pikkuseikat.
 
...
Mä taas en ole koskaan käynytkään muualla kuin itsepalvelukirppiksellä.

No siis varataan pöytä, laitetaan hintalaput paikalleen, kun joku ostaa tavaran, maksaa sen kassalle ja hintalappu (missä on sun pöydän numero) otetaan talteen ja sitten se kassa laskee aina paljonko on tullut myyntiä ja saat ne rahat ja hintalaput itelles.
 
...
No täällä ainakin saa heti tietää pöydän numeron ja se sitten kirjoitetaan kotona niihin hintalappuihin samalla kun hinnotellaan tavaroita. Ei täällä ainakaan mitään kummempia sopimuksia ole ollut.. varmaan ihan kirpputorista riippuu.
 
"Hopping"
Voi viedä tavaroita pitkin viikkoa ja se on suositeltavaa, samoin sen oman paikan siivoaminen vähintään päivittäin. Oon jutellut kirpparipitäjien kanssa ja sellaiset pöydät mihin tuodaan kauhea sekainen ja liian suuri kasa tavaraa ekana päivänä, annetaan olla viikko ja tullaan hakemaan pois viikon kuluttua myy todella surkeasti, vaikka siinä olisi kuin loistavaa tavaraa. Ihmiset ei jaksa penkoa sotkukasoja. Eli vie todellakin vain niin paljon tavaraa kuin paikkaasi sujuvasti mahtuu kerralla ja käy siivoilemassa parin päivän välein + vie täydennystä.
Käytännön asioista saat varmasti opastusta kun käyt varaamassa pöydän. Meilläpäin paikkavuokraan kuuluu valmiit hintalaput, joihin on painettu paikkanumero. Ja meilläpäin tehdään myös ihan kirjallinen sopimus ja saadaan myyntiohjeet kirjallisena kun maksetaan paikka....
 
"Hopping"
Pöytä on mulla maksanut 23-32 euroa kirpparista riippuen. Viikkohinta on ollut edullisempi, jos on sitoutunut useampaan kuin yhteen myyntiviikkoon. Myymällä pääasiassa leikki-ikäisen tytön vaatteita oon tehnyt noin 150-200e tienistiä viikossa.
 
"Hopping"
Niin siis ei pitänyt kirjoittaa, että siivoaminen vähintään päivittäin. Ei hitto, en miekään siellä noin usein oo rampannut. :D En tiedä miten noin kirjoitin. Parin päivän välein riittää käynti ihan hyvin.
 
okei. voisin vaikkapa huomenna käydä kyselemässä kun kerrankin päivällä pääsee että mikä on käytäntö. ikinä ei huvita mitään kysellä kun iltasin menee ja porukkaa on niin pirkuleesti.
 
mulla on tavoitteena lähinnä että saisin ainakin sen pöytähinnan takaisin ja pääsisin edes osasta vaatteita ja tavaraa eroon. ei vaan aina huvittaisi antaa ihan täysin ilmaiseksi kaikkea pois kun kumminkin itse lähes kaikesta maksaa vaikka tuota rahaa ei kovin kauheasti olekkaan.
 
"Hopping"
Niin joo, lisään vielä niistä hintalapuista, että niihin tavataan kirjoittaa hinta, tuotteen kuvaus ja koko jos on vaate kyseessä. Jonkinlainen kuvaus on hyvä olla, koska jos on vain hinta, epärehelliset ostajat voi vaihtaa kalliiseen tuotteeseen halvan hintalapun, eikä kukaan voi sanoa mitään, ettei se siihen kuulu... Mutta jos siinä lukee "lasten kumisaappaat, koko 32, 2 euroa", eipä sitä voi vaihtaa hinnaksi "lasten toppahaalariin 15e". ;)
 
kiitokset kauniit :)
nyt ehkä uskallaudun.
mulla on joku älytön ujouskynnys mennä kyselemään mihinkään tai soitella.
netti on niin ihanan helppo kun voi tyhmimmätkin kysymykset kysellä.:D
vaikka sitten joka kerta joudun toteamaan että hyvin ois voinu vaan suoraan mennä ja kysyä.:D
sosiaalinen ihminen kaikenkaikkiaan olen.
 
vieras5
[QUOTE="Hopping";22775201]Niin joo, lisään vielä niistä hintalapuista, että niihin tavataan kirjoittaa hinta, tuotteen kuvaus ja koko jos on vaate kyseessä. Jonkinlainen kuvaus on hyvä olla, koska jos on vain hinta, epärehelliset ostajat voi vaihtaa kalliiseen tuotteeseen halvan hintalapun, eikä kukaan voi sanoa mitään, ettei se siihen kuulu... Mutta jos siinä lukee "lasten kumisaappaat, koko 32, 2 euroa", eipä sitä voi vaihtaa hinnaksi "lasten toppahaalariin 15e". ;)[/QUOTE]

Niin ja kannattaa muuten kirjoittaa hinta selvästi. Esim. Lasten kumisaappaat 2,00 €. Minulle soitettiin kirpparilta, jossa pidin pöytää, että kassalle oltiin tultu tuotteideni kanssa, joissa oli muokkailtu hintaa. Eli olin kirjoittanut hintalappuun vain Takki ja 5€, joka oltiin sitten muokattu 0,5€: ksi.
 

Yhteistyössä