Tykkääkste runebergin tortuista?

foodia
Niiden ei vissiin kuulus olla kovin kuivia, jos olen oikein käsittänyt, ja tykkään. Just mietin niiden leipomista muttei jakseta koko satsia popsia muutamalla hengellä.
 
"Sirkkeli"
No juurikin tänään ajattelin niitä, ja kommenttini voisi olla aivan samanlainen. Olen tosi perso kaikelle makealle, mutta nuo tortut jätän rauhaan, jos ne on sillä manteliliköörillä? maustettu.
 
Tykkään!

Ei niistä pidä tehdä kuivia...... ne pitää kostuttaa! Ellei taikina ole sellainen, että siitä muodostuu syystä ja toisesta kosteita torttuja :D

Valtaisa leipomus, vähän niinkuin hedelmäkakku- taikinaan voi työntää likipitäen mitä tahansa kaappien perukoilta!
 
En tykkää -varsinkaan työpaikan kuivista vaginahilloviivatortuista :ashamed:

(Ne tehdään meillä töissä pellille mokkapalatyyliin ja leikataan neliöiks, sit koristellaan sillä valkosella neliön päälle ( ja ) ja keskelle viiva sitä vattuhilloo. Voin kertoo mitä tulee mieleen ja tekeekö mieli syödä :x :ashamed: )
 
En tykkää - RAKASTAN! Saksasta niitä ei tietenkään saa, mutta olen jemmannut IKEA:n pipareita ja teen itse. Viime vuonna leipomiani kehuttiin maailman parhaiksi :p Salaisuutena on, että en käytä karvasmantelia vaan kostutan tortut yön yli manteliliköörillä. Lapsille noita ei tietenkään tarjota.
 
En kait mitenkään erityisemmin, en ainakaan muista kokeneeni koskaan mitään himoa esim. maksaa niistä niin tuhottomasti kuin pyydetään.. Eikä nuo reseptitkään saa kuolaa valumaan.

Itse täytetyt laskiaispullat onkin sitten eri asia, paljon mantelia tai hilloa ja kermavaahtoa....
 
[QUOTE="Sirkkeli";25588847]Okei, siis mikä mantelimaustejutskahässäkkä siinä on, mikä tekee niistä pahoja? Ei jaska kuuklettaa.[/QUOTE]

Karvasmanteliöljy tai manteliaromi. (itse laitan taikinaan kaikki makusteluaineet, saa lapsetkin sitten)

Mä taas rakastan noitten makua!

Oikeaoppisesti ne kaiketi kuuluis kostuttaa punssilla- siitäkin tykkään.

Rommivesiseosta käyttää jotkut- hyvää tämäkin.
 
Miä
Miä en tykkää mistään makeasta mutta kerran luokkakaveri kävi meillä leipomassa keskellä kesää kyseisiä torttuja :D Ne oli HYVIÄ! Ja miä en tosiaankaan pidä makeasta yleensä että ne ilmeisesti oli oikeesti onnistuneita :D
 

Yhteistyössä