Tykkäätkö jos päiväkodissa hoitaja suukottelee lastasi poskelle tai päähän?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä minusta suukottaa saisi, jos ei ihan suulle suukottelisi. Jos se olisi sellaista luonnostaan tulevaa hellyydenosoittamista ja nousisi aidosta halusta hellitellä lasta. Ja lapseni kokisi sen mieluisaksi, eikä rimpuilisi pois halauksista. Mutta jos se olisi sellaista teatteria, jolla haluttaisiin näyttää vanhemille ja henkilökunnalle, että katsokaa, miten lapsirakas olen, soisin sellaisen hellittelyn jäävän" tekemättä."
 
  • Tykkää
Reactions: Kerpele
[QUOTE="minä";24004347]Totta tuokin. Silti jostain syystä en tykkää. En mä siitä sanoisi hoitajalle tai mitään, mut jotenkin vaan tuntuu hassulta. En mäkään suukottele työssäni vanhuksia. Halaan kyllä ja esim. otan kädestä, tapauskohtaisesti tietysti. :)[/QUOTE]

No vanhukset ovat muutenkin eri asia. Opiskelen terkkariksi ja teen keikkatyötä vanhainkodissa, eikä tulisi mieleenikään vaihtaa vanhuksen vaippaa tai koskea sukuelimiin ilman hanskoja. Lastenosaston harjoittelussa huomasin, kuinka lääkärikin tutki lapsen sukuelimet ihan paljain käsin.

Lapsella se pää on usein sopivalla suukottelukorkeudella :)
 
[QUOTE="aloittaja";24004429]Eli asiaa ei voi pitää itsestäänselvyytenä että KAIKKI vanhemmat tykkäsi ja hyväksyisi asian :)[/QUOTE]

ei voi. Joillekin siinä suukottelussa menee jonkinlainen koskemisen raja. Vaikkei siihen liitäisikään mitään seksuaalista merkitystä, osa vanhemmista katsoo suukottelun olevan vain perheen / lähisuvun/ ystävien tapa osoittaa hellyyttä lapselle.
 
Kyllä minusta suukottaa saisi, jos ei ihan suulle suukottelisi. Jos se olisi sellaista luonnostaan tulevaa hellyydenosoittamista ja nousisi aidosta halusta hellitellä lasta. Ja lapseni kokisi sen mieluisaksi, eikä rimpuilisi pois halauksista. Mutta jos se olisi sellaista teatteria, jolla haluttaisiin näyttää vanhemille ja henkilökunnalle, että katsokaa, miten lapsirakas olen, soisin sellaisen hellittelyn jäävän" tekemättä."
Moi =)
Ja näin on, aitoa sen pitää olla.

Mua ei haitannut ollenkaan, että hoitajat silitteli mun lasten päätä tai halas, kun ne teki sen sillain oikeesti. Tuo "oikeesti" on aika helppo tunnistaa.
 
"vieras"
entä saako lasta sanoa rakkaaksi?

erehdyin kerran sanomaan lapselle että "lapsi rakas, keskity nyt pistämään ne kengät jalkaasi...."... kantautui vanhemman korvaan ja vanhempi ei ollut tykännyt.
 
Ölli
Mullekin se vaan kertoi että mun lapsesta pidetään ja siitä tuli hyvä olo. En nähnyt siinä mitään väärää. Lapsen reaktiosta sen olis huomannut, jos siinä olis ollut jotain sopimatonta.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";24004558]entä saako lasta sanoa rakkaaksi?

erehdyin kerran sanomaan lapselle että "lapsi rakas, keskity nyt pistämään ne kengät jalkaasi...."... kantautui vanhemman korvaan ja vanhempi ei ollut tykännyt.[/QUOTE]

Itse olen lasten kanssa tekemisissä ja olen kyllä kanssa sanonut että lapsi rakas tai voi rakas ystävä :) Silloin pitää kunnioittaa sitä vanhemman tahtoa vaikka siinä ei mielestäni ole mitään pahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ölli;24004578:
Mullekin se vaan kertoi että mun lapsesta pidetään ja siitä tuli hyvä olo. En nähnyt siinä mitään väärää. Lapsen reaktiosta sen olis huomannut, jos siinä olis ollut jotain sopimatonta.
Näin minustakin. Jos hoitaja aamulla ottaa lapsen vastaan kyykyssä halaten ja samalla poskelle suukottaen, tai kun tulen hakemaan niin lapsi istuu sylissä ja hoitaja suukottaa lasta hyvästiksi päälaelle, niin eipä tulisi mieleenikään siitä pahastua. Hyvä mieli jäisi :)
 
Blue
[QUOTE="aloittaja";24004597]Itse olen lasten kanssa tekemisissä ja olen kyllä kanssa sanonut että lapsi rakas tai voi rakas ystävä :) Silloin pitää kunnioittaa sitä vanhemman tahtoa vaikka siinä ei mielestäni ole mitään pahaa.[/QUOTE]

Mä sanon myös välillä että Kulta tai Muru hoitolapsille. Vanhemmat eivät tykkää pahaa. :)
 
"Gemma"
Munkin mielestä suukottelu menee jo niin "intiimille" alueelle, että en pitäisi. En siis tarkoita tällä mitään seksuaalista, vaan suukottelu mielestäni vaan on ihan perhepiirin juttu. Vähän vierastaisin isovanhempienkin (lapseen kohdistamaa) suukottelua. Halailu yms. on ihan ok.
 
hhhh
Meillä lapsen hoitaja kyllä suukottaa poskelle (lapsi 2,5 v.). Täytyy sanoa, että välillä oon mustasukkainen, koska tunnen myös huonoa omaatuntoa pitkistä työpäivistäni. Mutta silti oon sitä mieltä, että on ihan OK. Hoitaja on lapselle tosi tärkeä ja rakas.
 
[QUOTE="aloittaja";24004630]Nyt ei ollut kyse silittelystä vaan suukkojen antamisesta poskelle ja päähän mutta ei suulle :)[/QUOTE]

Mulla ei ole kokemusta, kun ne meidän hoitajat ei suukotelleet. Eikä kaikki edes halailleet tai silitelleet. Vain se tietty hoitaja sai halata ja silitellä (siis, että näin, että se oli lastenkin mielestä kivaa).
Mutta tosiaan suukottelu on asia erikseen. En mä pusua poskelle pistäisi pahakseni. Vaikka toisaalta, onhan tuo suukottelu oikeestaan ihan meän perheen oma juttu.

Mutta en mä varmaan kuitenkaan pitäisi sitä pahana. Höh, en tosiaan tiiä, kun en ole moista kokenut.
 

Yhteistyössä