TYKS hoidot 2013!

Eilen illalla lenkin jälkeen tuli pyyhkiessä verta paperiin mittän kipuja ei ole voiko vaan johtua limakalvoista? aamulla ei ollut mitään ja nyt tuli taas pientä tiputtelua. vois joko tänään taikka huomenna käydä apteekista hakemassa uus raskaustesti ja kattoo onko vielä raskaana vai ei. täytyy seurata tätä hommaa ja olla sitten johonkin yhteydessä.
 
Meillä hoidot tulee jatkumaan elokuussa, toivon mukaa sillä sit tärppää.. Onko muuten kuin moni täällä niin viljattomalla ruokavaliolla, et on siirtynyt täysin gluteenittomalle ruokavaliolle? Mä ajattelin kokeilla jos sillä sais jotain muutosta tohon monirakkulaisuuteen
.
 
Toivotaan hannuliini tärppää pian uusiksi!

Itse olen ihan vhh ruokavaliolla ollut jo neljä vuotta. En siis pysty eri terveysongelmien takia syömään riisiäkään, en gluteiinittomia tuotteitakaan. Eli täysin viljatonta pitää olla..
 
Ihan monipuolisesti kasviksia, erilaisia lihoja, siis kanaa, kalaa, possua, nautaa..
Täysrasvaisia tuotteita. Itsetehtyjä leivänkorvikkeita, munakkaita ja mitä herkullisimpia munarullia. Marjoja ja rahkaa.. Monipuolisesti kaikkea muuta paitsi pottua ja viljoja.
Lihapullat ilman korppujauhoja, kaalikääryleet ilman riisiä, kastikkeet kermasta ja tomaattisoseesta. Keitot kasalla kasviksia, leiväkkeet mantelijauhosta, verilettuja soijajauhosta ja mantelijauhosta, maksalaatikkoa ilman riisiä ja tilalle kaalia. Gratiineja, laatikoita, salaatteja, grilliruokia, smetanalohta ja sitruunakasvikset jne. Eli todella paljon monipuolisemmin kuin ennen vhh. Jolloin söin pottua ja pastaa eri muodoissa, joskus vähän salaattia, jauhokastikkeita ja leipää..
 
hannuliini, pahoittelut! Kurjia juttuja nuo... Toivottavasti pian onnistuisi uudestaan paremmalla onnella.

Täällä menossa 2. PAS kierto, ovulaatiotestin positiivisuutta odotellaan, siirtoon mennään todennäköisesti loppuviikosta... Katotaas kuinka tällä kertaa käy.
 
Mä söin elokuun alussa yhen tero-kuurin mut ei sillä saatu vuotoa aikaseks. Sen verran mun tilanteesta, et mä jatkan terolutin syöntiä seuraavat 10 päivää annostus nostetaan 2 tablettiin päivässä ja sit sen jälkeen kun vuoto alkaa niin jatkuu piikittely, nyt sit annostuta vähän muokattiin, et jos saataisiin parempaa vastetta pienemmässä ajassa. sitä vaihtoehtoa myös mietittiin et jos mulla ei olis ollut kohdun limakalvoa niin olis voinut alottaa he piikittely, mut sieltä löytyi 6mm limakalvo ja ihmetteli sitä ettei oo vuotanut pois.
ja mun muusta lääkityksestä ollaan vähän erimieltä. yks lääkäri on sitä mieltä ettei metut auta mun tilanteessa, mut tän päivän lääkäri oli sitä mieltä et jatkan niiden syömistä, kun se pinentää keskenmenon riskiä, jos ja kun alkaa taas uus raskaus. Onko joku täällä käynyt juttelemassa psykologin tai psykiatrin kanssa tämän hoitotaipaleen aikana, mullekin sitä eilen ehdotettiin mut en viel sanonut siihen mitään. Lähinnä eilinen lääkäri oli oikeesti huolissaan mun henkisestä jaksamisesta, kun tässä jonkin verran mennyt hoidot läskiks ja sit kun saatiin ovulaatio aikaseks niin sit tuli keskenmeno.
 
hannuliini: me käytiin tänään psykologin juttusilla, kun on koko kesän stressannut ja ahdistanut niin kauheasti ja parisuhde on tässä paineessa yhtä tappelua. Ihan ok käynti, oltiin tyksin psykiatrian polilla siis. Ei ehkä ihan mun tyylinen psykologi ja vähän ihmeellisesti sukupuolitti meitä koko ajan silleen tyyliin miehet tekee näin ja naiset näin ja eiks olekin kiva miehenä kuulla tällaista. Kuitenkin empaatttinen tyyppi ja puolisoni mielestä hyvä käynti. Kannattaa varmasti mennä jos käyntiä tarjoavat. Meille tämä psykologi kertoi paljon siitä että erilaiset hankalat ja isot tunteet ja vaikeudet on ihan normaaleja ja tavallisia hoidossa olevien parien keskuudessa, ajatuksena oli kai lohduttaa ettei olla yksin tai epänormaaleja..
 
Mä koitan vähän nostaa tätä keskustelua, jos vaikka tää taas aktivoituis taikka sitä mä vaa oon ainut joka ei oo vielä tullut raskaaksi sen keskenmenon jälkeen. mä aattelin täällä kysästä sitä et kuinka pitkät jonot tyksistä on ivf-hoitoon? kun voi olla et meillä on jossain vaiheessa edessä siirtyminen niihin hoitoihin..
 
Heippa.

Mä en olekaan tässä ketjussa kirjoitellut, mutta voin vastata sinulle hannuliini nyt ihan tuoreesta tilanteesta. Eli lokakuussa saatiin aika suunnittelukäynnille joka oli tänään. Nyt sitten odotellaan vielä kahdet menkat ennen hoidon aloitusta eli tod.näk. helmi- maaliskuussa meillä eka IVF. Saattaisi olla "nopeampikin" jono, jos tämä joulu ei sekottaisi aikatauluja. Tammikuun hoitoon ei vielä päästä sen vuoksi että siellä jo paljon pareja johtuen joulutauosta. Muuten oltaisiin varmaan jo päästy siihen. Eli pari kuukautta hoidon suunnitteluun ja sitten tilanteesta riippuen alkaa hoito. Meillä tehtiin tuossa suunnitteluajan odotusaikana vielä viimeinen (3.) tulokseton inssi.
 

Yhteistyössä