Tyksin kätilöt?

Tuuripeliä
Heippa!
Jokainen on erilainen..minä olin salissa yli 14h, ja siinä kerkesi vuoro vaihtua. Aluksi oli hyvin asiantunteva nainen, yöllä, kun tuli ongelmia, rutiinitkin tuntuivat tekevän tiukkaa yövuoron kätilöltä.

Mene avoimin mielin..
 
Tyks on iso sairaala ja sinne mahtuu monenlaista hoitajaa ja kätilöä.
Itse synnytin aikamoisen "ruuhkahuipun" aikaan, mutta se ei kyllä näkynyt mitenkään kätilöiden käytöksessä ts. ei jäänyt sellaista oloa, että heillä ei olisi ollut minulle aikaa.

Koita olla miettimättä asiaa etukäteen. Jos kätilön kanssa menee sukset ihan ristiin, voi pyytää toista, mutta ei se välttämättä onnistu.

Olin itse puhunut synnytykseen liittyvistä toiveistani hyvin tarkkaan mieheni kanssa etukäteen ja hän siis pystyi puhumaan paljon minun puolestani. En tarkoita tällä nyt mitään "että haluan sitä ja tätä" jne. hyvin tarkkoja suunnitelmia vaan ihan yleisesti, mikä minua pelottaa, mitä kivunlievityksiä toivoisin yms.
 
Sain pari vuotta sitten esikoiseni Tyksissä ja täytyy sanoa, että synnärillä oli silloin todella mahtava kätiö. Hän otti tunteeni huomioon ja kävi välillä tarkistamassa tilanteen jne. Poika syntyi lopulta imukupilla 6.38 ja kätilön vuoro olisi loppunut klo.7.00 , mutta hän halusi itse hoitaa minut loppuun asti. Eli ommella epparin ja katsoa että kaikki on ok. Lopuksi hän viel tuli käymään osastolla meitä katsomassa ja juttelemassa tuntemuksista. En olisi ikinä pärjännyt synnytystä niin hyvin ilman hänen kannustusta ja rohkaisuja jne.
 
Mun kokemukseen mahtuu kaksi aivan erilaista kätilöä. Ensimmäinen oli melko iäkäs kiukkuinen nainen, suorastaan pelkäsin häntä. Aamuvuorossa onneksi jatkoi aivan ihana ja empaattinen nuori kätilö... Loputkin ympärillä pyörivät kätilöt oli kaikki kivoja ja ystävällisiä, joten älä huoli!
 
Esikoista synnyttäessä ensimmäinen kätilö aivan mahtava,vuoro vaihtui ja tilalle p:stä oleva kätilö.
Kuopusta synnyttäessä mukava kätilö.
Niin monta mieltä kuin ihmistä,joku mukava joku ei.
 
Kaikissa neljässä eri osastossa(?) missä olen Tyksissä joutunut joko käymään tai viipymään pitempään olen törmännyt vain ammattitaitoisiin ja mukaviin kätilöihin.

Lähde avoimin mielin synnyttämään niin hyvin menee! :)
 
moiks! synnytin tyksissä vuotena 2004 ja mulla oli todella mukava keskiikäinen naiskätilö. ihmettelin kyllä yhtä juttua, kun saavuin sinne ja otettiin käyrät ennen huoneeseen siirtymistä, niin minut jätettiin yksin näiden supistusten kanssa 20 minuutiksi! soitin ja soitin kelloa mutta kukaan ei tullut, ei hoitajaa eikä muutakaan henkilökuntaa. sitten kun sama nainen joka oli ottanut minut sisälle saapui takasin, kysyin asiaa ja hän sanoi olleensa tarkistamassa onko synnyttäneiden vuodeosastolla tilaa!!!! kyllä tuli kiukku, eikö muka kukaan muu voinut sitä tarkistaa ja varmasti sen tietokannastakin oisi saanut tietää.huh! yksin olin siis synnyttämässä ja hienosi meni, synnytys kesti 4h 21minuuttia ja tuli terve tyttö! sano siis ehdottomasti jos et halua jäädä hetkeksikään yksin!
 

Yhteistyössä