tyksissä hoidoissa olevat

Saariin miehen kanssa lähete jatkotutkimuksiin tyksiin kun on lasta yritetty jo reilu vuoden päivät. Haluaisin tietää että tyksissä kauheat jonot näissä lapsettomuusasiossa vai saako ajan suht nopeasti kun se aika sinne joskus tulee? ja millaisia lääkäreitä siellä tyksissä on?
 
Hei!

Meille tuli kutsu viikon päästä lähetteen laittamisesta (elokuu). Aika oli vajaan kahden kk:n päähän (lokakuu). Tuolloin päästiin heti seuraavassa kierrossa aukiolotutkimukseen (lokakuu) ja sen tuloksen perusteella IVF-suunnitteluun kahden kk:n päähän (joulukuu). Siitä seuraavassa kuussa tositoimiin (tammikuu).

Tämä oli vuosi sitten syksyllä eli tilanne saattaa tietysti olla jo muuttunut mutta olen siinä käsityksessä että ainakin ensikäynnille pääsee suht nopeaan. Jatko riippuukin sitten tietysti siitä millaisia hoitoja teille suunnitellaan ja onko vielä tutkimuksia tehtävänä. Onnea hoitoihin! :)
 
Meillä menny kuukaus kohta jo kun kävin ykityisellä gynellä ja vieläkään ei ole tullut kutsua sinne vastaanotolle. Jotenkin olen odottanut sitä kuin kuuta nousevaa et saatais jotenkin lisätietoa et miten tässä hommassa edetään, mulla sain 60kpl primoluteja tasamaan kiertoa mut kun epäilen et se ei yksin riitä saamaan meille sitä vauvaa. mies menee ens viikolla antamaan väestöliitolle sen spermanäytteen ja sit vaan taas odotetaan niitä tuloksia ja ilmetellään et mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Muutan kuukauden päästä tulee 1,5v täyteen kun ollaan lasta yritetty.
Olitteko molemmat mukana siel ekalla käynnillä?
 
Hmm, aloin muistelemaan et noissa lähetteissähän on joku kiirellisyysluokitus myös. Meilläkään ei mitään sen kiireellisempää tk-tutkimuksissa tullu ilmi, mutta nuori lääkäri kysyi tosissaan meiltä, että kuinka kiire teillä on tämän asian kanssa? Mies vastasi että kyllä olisi mahdollisimman pian kiva päästä niin tämä lääkäri sanoi että hän sitten koittaa kiirehtiä asiaa. Olinkin ihan unohtanut tuon, ja ihmettelin kyllä että niin nopeasti tuli se kutsu.

Sinne polillekin voi varmasti ihan soittaa jos ihmetyttää sen kutsun viipyminen. Hyvä kuitenkin et teette noita tutkimuksia valmiiksi niin sitä nopeemmin pääsee aloittamaan. Meillä tehtiin tyksissä aukiolotutkimus ja miehen näyte tutkittiin, ja sitten lähetettiin infektioerikokeisiin IVF:ää varten. Oltiin tosiaan molemmat siellä ensikäynnillä, kutsussa ohjeistettiin näin. Sen kutsun mukana tuli myös esitietolomake missä oli kaikenlaisia henkilökohtaisia kysymyksiä.

Me ollaan oltu tyksissä hoidoissa nyt reilun vuoden, raskautta ollaan yritetty 2,5vuotta.
 
Muistakaa aina että sieltä tyksistä voi kysyä ;) Minä olen tyksin "kanta-asiakas" ja ravaan siellä kolmen osaston asiakkaana satunnaisen säännöllisesti. On hyvin todennäköistä että lähetteet häviävät, katoavat, höyrystyvät, palavat tai vaan eksyvät oikealta reitiltään... :D Kun saat lähetteen tyksiin niin sieltä pitäisi tulla kirje kotiin melko nopeastikin jossa sitten on se ensimmäinen aika... "jonottaminen" on sitten eri juttu eli aika voi tulla kuukausien päähän...

Luuri käteen ja kysymään siis... Hopi hopi...
 
Onks sinne polille joku soittoaika? voisin huomenna sinne soitella kun pääsen töistä aikasemmin niin ei tartte työkavereiden kuulle sinne sit soittaa. hyvä tietää sitten mut miten menee työpoissaolot joutuuko mahdollisesti tekemään tunnit takaisin?
 

Yhteistyössä