Työaikani on 8-16, samoin pph:n. Mites tehdään?

  • Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti
"neuvoton"
Niin, siinäpä se tulikin. Oma työaikani on 8-16 kuten pph:n. Hoitopaikkaa hakiessa laitoin hoito-ajaksi alkavan varttia vaille ja loppuivan varttia yli että kerkeän siirtyä työpaikalle ja sieltä pois. Päiväkotiin lapset eivät päässeet vaikka toive oli ja nyt paikka siis ppeh:lla- Sanoivat että työaika hällä on tuo eikä siitä voi joustaa. Myöhästynkö nyt siis joka aamu töistä ja joudun lähtemään aiemmin? Siis mitä ihmettä!
 
Täällä päin sellaiset lapset siirtyivät päiväkotiin, jotka eivät tuohon 8 tuntiin mahtuneet.... tiedä sit, mä oon pph ja teen yli 9 tunnin päivää olosuhteiden pakosta, vaikka ei saisi.. tosin tilanne tulee lähiaikoina luultavasti muuttumaan, mutta nyt mennään näillä...
 
..
onko lapsilla isää?
soitat sille joka asioista päättää ja ilmoitat ettei käy? otat osittaista hoitovapaata? voiko pomon kanssa sopia että teet vajaata päivää ja yhtenä pivänä viikossa jäät pitempäään tekemään ne tunnit pois, jolloin joku mummi tai kummi tai joku hakee lapset?
 
"hoitsukka"
Höpö höpö, olet ilmoittanut hoitoajan matkoineen päivineen ja sinulle on osoitettu paikka pph:lle niin silloin se on ok ja joustaa sen vähän.Turhat kauppareissut yms pitää jättää pois. Tod näk pph pitää vapaita välillä noiden ylitöiden vuoksi ja silloin olette varahoitopaikassa.
 
"vieras"
Otappa yhteyttä päivähoidonohjaajaan. Jännä että on noin joustamaton pph. Varmasti työt aloittaessaan tiesi, että monella se työ loppuu klo:16, ja työmatka päälle
 
"pph"
Ei se jumaliste johdu joustamattomuudesta! PPh tekee just sen työajan mikä sille on määrätty! Ettehän te mene pankkiinkaan varttia ennen kun se aukeaa, tai yritä mennä, ja valita sitten että on se kumma kun ei pankki jousta ton vertaa! Ymmärrättekö että jos se pph joustaisi (eli tekisi työtä ilman palkkaa, ja huom, lapsen vakuutuksethan eivät olisi voimassa) juuri sinun, ap, suhteen, alkaisivat muutkin perheet vaatimaan joustoa ja sitten se pph tekisikin koko viikon palkatonta ylityötä.

Miettikää nyt vähän mitä näppikseltänne päästätte.
 
  • Tykkää
Reactions: St. Brigitten
älyvapaita äitejä täällä
Pph tekisi tapauksessasi päivässä tunnin ylimääräistä työtä jos joustaisi. Viikossa palkatonta työtä tulisi 5 tuntia. Kuukaudessa....laskekaapa itse ja miettikää, olisitteko itse valmiit tekemään niinkin paljon palkatonta työtä.
 
"neuvoton"
No näin se sanoi. Koko juttu on muutenkin todella outo ollut alusta asti. Meillä oli ISO toive päästä päiväkotiin eikä ollut edes ehdolla pph. Mutta meiltä kysymättä tekivät siirtoja että lapset joputuivat sitten sinne. Meillä oli monta painavaa syytä sijainnin yms takia miksi juuri päiväkotiin. Toiveita ei kuunneltu ollenkaan, meille vain ilmoitettiin näin. Ja se ei tule kysymykseenkään että tekisin yhtään lyhyempää päivää, päin vastoin, tuo on ihan minimi ja eikun vaan kutistuu kun siirto-ajot miettii tuohon päälle.

Tätäkö tämä nyt sitten on. Toiveita ei kuunnella? Ei oteta huomioon ettei haluttu olenkaan pph:lle vaan päiväkotiin? Työajasta joutuu tintkimään? Mitä vielä? Varmaan joudun jäämään kotiin lasten kanssa jos pph sairastuu?
 
"neuvoton"
Alkuperäinen kirjoittaja älyvapaita äitejä täällä;24403346:
Pph tekisi tapauksessasi päivässä tunnin ylimääräistä työtä jos joustaisi. Viikossa palkatonta työtä tulisi 5 tuntia. Kuukaudessa....laskekaapa itse ja miettikää, olisitteko itse valmiit tekemään niinkin paljon palkatonta työtä.

No kerroppa mulle miten minä teen edes _täyden_ työpäivän jos lasten vienti ja haku on pois omasta työajastani?
 
aluperäiselle
Kun ei päiväkotiin mahdu niin ei mahdu. Tai saatatte te nyt mahtua, johonkin hevon kuusessa sijaitsevaan, ja sitten täällä taaaas valitettaisiin...

monet vanhemmat ovat joutuneet järjestämään uudelleen työaikansa juuri sen vuoksi kun pph:t siirtyivät työaikalain piiriin. Eli järjesteleppä sinäkin tai hoida kotona. Pph ei saa poiketa määrätystä työajasta.
 
alkuperäiselle
[QUOTE="neuvoton";24403362]No kerroppa mulle miten minä teen edes _täyden_ työpäivän jos lasten vienti ja haku on pois omasta työajastani?[/QUOTE]

Se on sun ongelmas, ei pph:n. Järjestelet sen työs jotenkin. Niin ne muutkin ovat joutuneet tekemään.

Ota yhteys päivähoidon ohjaajaan ja selitä asia hänelle. Turhaan täällä jeesustelet. Ja turhaan täällä sitä asiaa pph:n syyksi laitetaan. Kyllä ne haukut kannattaa suunnata suoraan sinne esimiehille jotka nämä asetukset laittavat. Pph noudattaa niitä hänelle määrättyjä työaikoja.
 
"neuvoton"
Tottakai ymmärrän sen että pph:lla on työaina enkä missään nimessä halua että hän joutuu joustamaan mutta hei, entäs minun työni? Eikö koskaan ikinä kenelläkään muulla ole ollut samaa ongelmaa?
Ei tämä pph:n vika ole vaan järjestelmän, eli kenen loppukädessä?

Miten muut äidit/isät vie lapset hoitoon ja kerkeäävät silti työpaikalleen ajoissa?
 
"hmm"
[QUOTE="neuvoton";24403362]No kerroppa mulle miten minä teen edes _täyden_ työpäivän jos lasten vienti ja haku on pois omasta työajastani?[/QUOTE]

Mutta pph:n pitäisi tehdä puol tuntia ylimääräistä joka päivä ihan tosta noin vaan?
 
Ei pph
Yhteydenotto päivähoitotoimistoon tms. ja kerrot tilanteen. Pph ei tarvitse (eikä kuulukaan) asiassa joustaa, mutta teille tulee sitten järjestää hoitopaikka, jossa lapset voivat olla hoidossa tarpeen vaativan ajan.
 
Onko siusta ap oikein, jos hoitaja joutuu tekemään palkatonta ylityötä ?
Se on pois myös hoitajan omasta vapaa-ajasta.
Tekisitkö sinä jatkuvasti ylitöitä ilman korvausta ?
Joustatko sie itse yhtään ?
 
Pph:n vika se ei ole. Hän on velvollinen noudattamaan (muuttunutta) työaikalakia. Ja mietippä nyt itsekin... Joka kuukausi 10 tuntia ylitöitä vain sinun takiasi, ja sitten muiden perheiden vaatimukset päälle.

Ota yhteys kuntasi päivähoidon johtajaan.
 
"xXx"
Tässä se taas nähdään että subjektiivinen päivähoito-oikeus ei toteudu työssäkäyvien kohdalla, joiden takia koko systeemi on alunperin luotu. Et todellakaan ap ala tekemään vajaata työaikaa, KUNNAN on taattava sulle hoitopaikka työssäkäynnin ja työmatkojen ajaksi. Ota yhteys päivähoidon ohjaajaan (vai mikä lie pomo onkin nimeltään). Ottakoot yhden äitiyslomalaisen tai työttömän lapsen pois hoidosta niin siinä on sulle paikka.
 
joustaa my ass
[QUOTE="neuvoton";24403384]Tottakai ymmärrän sen että pph:lla on työaina enkä missään nimessä halua että hän joutuu joustamaan mutta hei, entäs minun työni? Eikö koskaan ikinä kenelläkään muulla ole ollut samaa ongelmaa?
Ei tämä pph:n vika ole vaan järjestelmän, eli kenen loppukädessä?

Miten muut äidit/isät vie lapset hoitoon ja kerkeäävät silti työpaikalleen ajoissa?[/QUOTE]

Toi sana "joustaa" ei kuulu tähän keskusteluun. Tai samalla sitten voitais kiukutella kun just ne pankit ei jousta, virastot ei jousta, mikään instanssi jolla on määrätyt ajat ei jousta....kummasti vaan ne jotka hoitaa teidän lapsianne pitäs joustaa joustaa joustaa vaan.....

:X
 
"hei"
[QUOTE="neuvoton";24403350]Varmaan joudun jäämään kotiin lasten kanssa jos pph sairastuu?[/QUOTE]

No hehheh.. onhan aina varahoitopaikka keksitty, vai etkö tiennyt?? ;)
Taidat nyt tehdä kärpäsestä härkäsen. Kysy päivähoitotoimistosta asiaa, eiköhän tuo selkene paremmin. Ja toisaalta, jos isä vie lapset kun äiti menee aiemmin töihin, sitten taas iltapv äiti hakee lapset kun pääsee aiemmin töistä tai toistepäin!?!?
 
"minä"
Ongelman ratkaisua pitää lähteä hakemaan pph:n työnantajalta eli päivähoidonohjaajalta. Pph voi toimia vain hänelle annettujen sääntöjen valossa, aivan kuten ap toimii omassa työpaikassaan.

Kipin kapin siis iskemään nyrkkiä pöytään sinne osoitteeseen mihin kuuluukin, eli kuntaan/kaupunkiin. Siellä sitten järjestävät asian niin, että saadaan homma toimimaan. :)
 
"huh huh"
soita sille joka noi hoitopaikat on jakanut. aivan järjetöntä ehdottaa että tekisit lyhennettyä työaikaa! tottakai teet töitä oman työaikasi mukaan ja lapsille osoitetaan sen mukainen hoitopaikka. jollei pph voi pidentää työaikaansa niin sitten lapsille toinen hoitopaikka!!
 
Mä laitoin anomukseen, että lapsi tarvitsisi hoitoa 6:30-16:00.. Pph:lle menee ja paikka saatiin. Työt alkaa kylläkin vasta marraskuussa mutta ei tuossa ajassa käsittääkseni ollut mitään ongelmaa. Ei meidän työpaikalla voi järjestää niin, että lähtee aikaisemmin tms. ja matkaan menee puolisen tuntia.

Aika outoa, että ei sellaista paikkaa muka löytynyt, jossa tuo aika onnistuu. Lähes kaikillahan on se työaika 8 tuntia ja matkat päälle.:confused: Toki ymmärrän, että pph:llakin on työaikansa, mutta aika hyödytön pph jos lapsia ei voi sinne sen työpäivän ajaksi viedä, kun sen takia kuitenkin lapsi hoitoon laitetaan.
 
duunari
Ota yhteys päivähoidon vastaavalle, selitä tilanne ja sano, että teidän on saatava paikka päiväkodista työaikojen vuoksi. Siirtäköön jonkun kotona lusmuilevan äidin virikelapsen pph:lle, kotiäiti varmasti ehtii viedä lapsen myöhemmin hoitoon ja hakemaan ajoissa ennen 16.00.
 

Yhteistyössä