Työhöntulotarkastus

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Heipskukka.

Elikkä mä kävin tänään allekirjoittaa työsopimuksen varastonhoitaja alalle ja työt alkaa huomenna.

Siellä sitten työnantaja sanoi että koeaikana (4kk) täytyy käydä työhöntulotarkastuksessa.

Mä olen aloittamassa korvaushoito, mulla olisi alkamassa se n. 1kk päästä, mutta pahoin pelkään että en sitä voi aloittaa sillä joutuisin olemaan sen 3vko laitoksessa (Kai?) Aloittaakseen sen enkä halua työn aloitettua olla heti 3vko Poissa.

Joten kysyn tässä 2 asiaa,
1. Onko mahd. korvaushoidon aloittaa jollain muulla tavalla ettei tarttisi olla niin kauaa Poissa töistä?
2. Miten ihmeessä selviän työhöntulotarkastuksesta kun kerran subu siellä näkyisi?

Kiitän ja kumarran valmiiksi
 
vierailija
Miksi laitoksessa? Eikö nykyään enää voi käydä nappaamassa sitä lääkettä terkkarissa saikun valvovan silmän alla? Oon ollu joskus muutamia vuosia sitten tk:n polilla työaharjottelussa hotsuopiskelujen aikana, niin siellä oli just sillon kaksikin typpiä, jonka kanssa toimittiin näin.
 
vierailija
No voi sun perskeles... just hetki sitte täällä joku rötöstelijä murehti, kun on saanu töitä, että miten päästä käräjille ilman, että työt kärsii ja nyt joku nisti...
Tuhansia ja taas tuhansia raittiita "kunnon ihmisiä" on vailla töitä ja rikolliset ja narkkarit saa työpaikat. Hohhoijaa!
 
M42
No voi sun perskeles... just hetki sitte täällä joku rötöstelijä murehti, kun on saanu töitä, että miten päästä käräjille ilman, että työt kärsii ja nyt joku nisti...
Tuhansia ja taas tuhansia raittiita "kunnon ihmisiä" on vailla töitä ja rikolliset ja narkkarit saa työpaikat. Hohhoijaa!
Oletko kateellinen? Eikö ole kuitenkin hyvä, että saavat mahdollisuuden muuttaa elämänsä kurssia? Ja joo, toki on töitä, jossa ei voi työskennellä, jos on huume- tai muuta rötöstaustaa, mutta myös paljon aloja, jossa taustasta ei ole haittaa, kunhan ongelmat sillä hetkellä eivät ole akuutteja.
 
  • Tykkää
Reactions: Fantzu
No voi sun perskeles... just hetki sitte täällä joku rötöstelijä murehti, kun on saanu töitä, että miten päästä käräjille ilman, että työt kärsii ja nyt joku nisti...
Tuhansia ja taas tuhansia raittiita "kunnon ihmisiä" on vailla töitä ja rikolliset ja narkkarit saa työpaikat. Hohhoijaa!
Nämä on varmaan niitä paikkoja mitkä ei "kunnon ihmisille" kelpaa
 
vierailija
olet sen verran hyvässä kunnossa ja saanut työpaikankin, että rittäisikö avomuotoinen hoito. ota selvää.
jos et tarkastuksessa todenperäisesti kerro asioita, lausunto voi raueta jos tulee myöhemmin ilmi valehtelu ja näin ollen työpaikkakin ehkä mennä alta.
Kaikkiin tarkastuksiin ei kuulu automaattisesti huumetestaus, onko siitä työnantaja kertonut että on ehto työpaikan saamiselle. Epäilystä voi hoitaja/lääkäri myös otattaa huumetestin. ja jos siihen ei mene, jättää työntekijä tarkatuksen kesken eikä sopivuutta voida arvioida eikä lausuntoa työpaikkaa varten.
Ja sitten toinen asia, jos työnkuvaan kuuluu autolla ja trukilla ajamista voi miettiä onko se kuinka terveellistä "pöllyssä" ajaa ja olla tapaturmariski aika monelle.
 
vierailija
Kiitos asiallisesta viestistä,


Oletko kateellinen? Eikö ole kuitenkin hyvä, että saavat mahdollisuuden muuttaa elämänsä kurssia? Ja joo, toki on töitä, jossa ei voi työskennellä, jos on huume- tai muuta rötöstaustaa, mutta myös paljon aloja, jossa taustasta ei ole haittaa, kunhan ongelmat sillä hetkellä eivät ole akuutteja.
Semmonen asia että joo myönnän olevani addikti . Mutta älä mua rupee arvostelee ja pitämää mua ala-arvoisempana kuin mitä itse olet.

Olen hoitanut asiani kuntoon ja ei ole oheiskäyttöö. Subu tekee mut vaan terveeksi.

Olen ollut 5krt katkol ja 4krt kuntoutuksessa.

Silti olen koukussa vaan sivuun.

Oot nähtävästi sitä mieltä että en ansaitse tätä työpaikkaa tmv. Mä tein niin paljon sen eteen jotta sain vakituisen työpaikan.

Oon ollut 6 vuotta työttömänä ja tekemättä mitään melkein. 6kk sit menin naimisiin ja 1,5kk sitten sain koulupaikan logistiikkapuolelta, kerkesin olemaan koulussa n.1,5kk kunnes päätin hakea töihin 2-vuorosee, soitettiin seuraavana päivänä ja pyysivät haastatteluun. Haastattelun jälkeen sain puhelun 4pvä päästä että mut on valittu :) kerroin opettajalleni ja hän oli niin onnellinen mun puolesta, ja sanoi että saan suorittaa mun opiskelun sen työn ohella mikä on IHANAA :)

Subu ei tee musta toimintakyvystä tai huonompaa ihmistä kuin kukaan muukaan.

Mä tein 4x kovemmin töitä sen eteen että sain sen työpaikan.

Se oli ensimmäinen hakemus ja ensimmäinen haastattelu, ja olin niin onnellinen kun minut päästettiin töihin.

En olisi ikinä uskonut juuri sen takia kun musta tuntuu myös että olen ala-arvoisempi kuin muut juuri minun addiktioni vuoksi. ;)
 
vierailija
Onnee työpaikan saamisesta! Meidän kaupungissa korvaushoito voidaan tietyissä tilanteissa aloittaa myös polikliinisesti eli ettei osastojaksoo tarvittais siinä alussakaan ollenkaan. Kannattaa olla yhteydessä sua hoitavaan tahoon (a-klinikka tms) ja kertoa tosta työpaikasta.
 
vierailija
No voi sun perskeles... just hetki sitte täällä joku rötöstelijä murehti, kun on saanu töitä, että miten päästä käräjille ilman, että työt kärsii ja nyt joku nisti...
Tuhansia ja taas tuhansia raittiita "kunnon ihmisiä" on vailla töitä ja rikolliset ja narkkarit saa työpaikat. Hohhoijaa!
NO HOHHOIJAA! Onpas sulla mielipiteet. Korvaushoidossa olevat ihmiset yrittävät saada asiansa kuntoon.
Itse useita vuosi korvaushoidossa olleena ja sen aikana olen suorittanut ammattikorkeakoulututkinnon, pärjään hyvin työssäni ja elämässäni. Se, että ihmisellä on ollut päihdeongelma, ei tarkoita, että ei saisi mahdollisuutta normaaliin elämään, saati sitten työsuhteeseen. Sulla ei taida olla tietoa korvaushoidosta ollenkaan. Se ei tarkoita "ilmaista douppia nisteille"-palvelua, vaan kuntoutusta siitä riippuvuudesta, joka muuten on sairaus.
 
vierailija
Kiitos asiallisesta viestistä,




Semmonen asia että joo myönnän olevani addikti . Mutta älä mua rupee arvostelee ja pitämää mua ala-arvoisempana kuin mitä itse olet.

Olen hoitanut asiani kuntoon ja ei ole oheiskäyttöö. Subu tekee mut vaan terveeksi.

Olen ollut 5krt katkol ja 4krt kuntoutuksessa.

Silti olen koukussa vaan sivuun.

Oot nähtävästi sitä mieltä että en ansaitse tätä työpaikkaa tmv. Mä tein niin paljon sen eteen jotta sain vakituisen työpaikan.

Oon ollut 6 vuotta työttömänä ja tekemättä mitään melkein. 6kk sit menin naimisiin ja 1,5kk sitten sain koulupaikan logistiikkapuolelta, kerkesin olemaan koulussa n.1,5kk kunnes päätin hakea töihin 2-vuorosee, soitettiin seuraavana päivänä ja pyysivät haastatteluun. Haastattelun jälkeen sain puhelun 4pvä päästä että mut on valittu kerroin opettajalleni ja hän oli niin onnellinen mun puolesta, ja sanoi että saan suorittaa mun opiskelun sen työn ohella mikä on IHANAA

Subu ei tee musta toimintakyvystä tai huonompaa ihmistä kuin kukaan muukaan.

Mä tein 4x kovemmin töitä sen eteen että sain sen työpaikan.

Se oli ensimmäinen hakemus ja ensimmäinen haastattelu, ja olin niin onnellinen kun minut päästettiin töihin.

En olisi ikinä uskonut juuri sen takia kun musta tuntuu myös että olen ala-arvoisempi kuin muut juuri minun addiktioni vuoksi.
"4x kovemmin töitä"
"ensimmäinen hakemus ja haastattelu"
Kovasti teit töitä..

Ja "subu tekee mut vaan terveeksi". No joo, auttaahan se refloihin. Mutta ei, ei se tervettä ole. Kaukana siitä. Ihme puolustelua ja itselleen valehtelua tuommoinen. Itsekin pääsin huumeista eroon kun kohtasin todellisuuden, myönsin ongelman, näin haitat ja lopetin tuollaisen lässytyksen.
 

Yhteistyössä