Työnhaku ahdistaa

Ahdistaa kun pitäisi hakea töitä ja samalla yrittää saada toista lasta. Työnantaja ei katso hyvällä pienen lapsen äitiä työnhakijana. Toinen lapsi saisi tulla heti kun ikääkin on jo yli 30. Sitten olisi helpompi hakea töitä kun työnantaja ei ajattele minun heti jäävän äitiyslomalle toisaalta 2 pienen lapsen äitikään ei ole työnhakutilanteessa vahvoilla. Mietityttää saako sitä koskaan omaa koulutusta vastaavaa työtä vai onko tullut opiskeltua turhaan? Nyt on ruvennut harmittamaan myös se, ettemme jo mun opiskeluaikana yrittäneet saada lapsia. Kommentteja kaivataan?

 
tuulituisku harmaana
Ymmärrän sinua hyvin. Hankala hakea töitä, jos on toinen lapsi toiveena ja työnanatajalle kurja ilmoittaa heti, että äitiysloma odottaa...Mitä jos opiskelisit vielä jotain ja jos toinen lapsukainen tulisi siinä välissä...Aivan kuin itse voisi päättää noin suuria asioita. Itse koen, että kahden pikkulapsen vanhempana voi saada yhtä hyvin töitä mitä lapsettomatkin, koska voi mainita että lapsilukumäärä on nyt täynnä..Ja pienet lapset tuovat elämään sisältöä ja mielestäni äiti on hyvä työnhakija, koska hyvää organisaatiokykyä tarvitaan työpaikoilla. Tässä oli mun ajatuksia :flower:
 
Huh
Minulla sama tilanne. Miettii että mitä tehdä ja millä aikataululla...Ikää kun tosiaan yli kolmekymmentä eli ei olisi varaa odotella ettei myöhemmin kadu. Ja toisaalta, työn ja tulevaisuuden takia pelottaa.
 
Meillä pomo on suhtautunut tosi upeasti lastenhankkimiseen. Tiesi miun saaneen keskenmenon ja itse ehdotti, että hakisin yhtä paikkaa. menin haastatteluun, tulin valituksi ja työsuhdetta jatkettiin vaikka olin kertonut uudesta raskaudesta. Ihana pomo, joka tuntee tasa-arvolain. :D Miun pitää vuosittain hakea duuniani, sillä se on määräaikainen. Eivät oikein voi olla valitsemattakaan, sillä sehän olisi syrjintää lastenhankinnan takia. Oi ihana Suomen maa toiseen kertaan :D
Mutta tietysti tässä on ollut tuuria matkassa. Paljon.

 
Nelthilta
Useimmat pomot ovat ihmisiä. Minäkin sain vakipaikan (siirryin yliopistosta firmaan), vaikka tuleva pomo tiesi vauvahaaveista. Siitä hyvästä annan aika paljon anteeksi (väkisinkin tulee välillä kränää, kun tuo ei tunnu tuntevan sen enempää kelloa kuin kalenteria).
 
Viltsu
Mulla on ikää 34, lapsia 4 (nuorin 6-vuotias, siis esikoululainen), akateeminen koulutus ja työkokemusta pätkätöistä (1 pv-5kk). Mutta ei työpaikkaa. En ole edes työhastatteluihin asti päässyt sanomaan, että lapsiluku on täysi ja mies valmis jäämään kotiin hoitamaan lapsia jos sairastuvat. Eli vaikka olen tehnyt osan lapsista ennen opiskelua ja loput opiskelun aikana, ei se ole saanut minua parempaan asemaan työnsaamisen suhteen. Minua ahdistaa tämä työttömyys!
 
sisutar harmaana
mutta haastatteluun asti en kertaakaan päässyt. Lisäksi en päässyt edes työkkärin joillekin ATK- tai kirjanpitomitäliekursseille koska olin raskaana ja olisin heti jäämässä kuitenkin äitiyslomalle. Näin sanottiin suoraan. Eli olin jonkun aikaa sitten siinä työttömänä ennen kuin syntyi tämä keskimmäinen lapsi.

Töissä olin reilun vuoden verran ennen tätä kolmatta lasta. Paikka oli määräaikainen, mutta olisi siinä saanut olla varmasti vaikka kuinka pitkään vielä. Luultavasti kyseisestä paikasta löytyisi jatkossakin töitä, mutta se on eri asia sitten, että kiinnostaako. Onneksi on aikaa miettiä näitä koulutus - työasioita vielä, vastaus varmasti tulee vastaan sitten kun on sen aika :D
 
kiinnostaisiko työ kotoa käsin ilman ikä-, koulutus-, paino-, ulkonäkö tai lapsiluku paineita? suoramyynti on kokoajan kasvava liike ja tähän tarvitaan paljon uusia ihmisiä.
TÄMÄ EI OLE OVELTA OVELLE!
pelkästään suomessa suoramyyntiä tehtiin viime vuonna miltei 100 tuhannella eurolla!!! tällä tavalla myydään jo ainakin naisten ja lasten vaatteita, kynttilöitä, pesuaineita, kuntoiluvälineitä, meikkejä...... lista on loputon. tämä ei vaadi isoa alkuinvestointia eikä tuotteet jää nurkkiin pyörimään.
kirjoittakaa rohkeasti meiliin niin otan yhteyttä!
kysymällä ette ainakaan menetä mitään!
kiiki7305@luukku.com
 
Ette voi tietää milloin raskaudutte. Ei lapsia voi ennustaa tulevaksi sovittuna aikana. Miksi jäädä laakereille makaamaan kun on mahdollista löytää töitä. On luonnollista että naiset tekevät lapsia. Työpaikka jossa ei haluta raskaana olevia naisia, valitsee miehiä työntekijöiksi. Kuitenkin tulevan lakialoitteen mukaan kustannukset tullaan jakamaan kummankin työpaikan kesken. Jos tulevaisuudessa työnantaja haluaa välttyä moisesta ottakoon homoja työntekijöiksi, eikä sekään mitään takaa. Homotkin voivat luovuttaa spermaa ja sitoutua isäehdokkaaksi. Jos Suomessa ei lisäännytä, mistä työntekijöitä kasvaa yrityksille, kun pakolais ja ulkomaalaispolitiikka on ollut perinteisesti sairaan nihkeää. Hitto vie, ei ole mikään pahe tehdä töitä ja ilmoittaa työehtosopimusten puitteissa paria kuukautta laskettua aikaa ennen työnantajalle raskaudesta. Teillä on pitkä sarka työn taipaleella eli loppuikä ennen eläkettä. Kyllä siinä ehtii vielä hyvänä työntekijänä yrityksiä auttaa menestymään.
 
Ette voi tietää milloin raskaudutte. Ei lapsia voi ennustaa tulevaksi sovittuna aikana. Miksi jäädä laakereille makaamaan kun on mahdollista löytää töitä. On luonnollista että naiset tekevät lapsia. Työpaikka jossa ei haluta raskaana olevia naisia, valitsee miehiä työntekijöiksi. Kuitenkin tulevan lakialoitteen mukaan kustannukset tullaan jakamaan kummankin työpaikan kesken. Jos tulevaisuudessa työnantaja haluaa välttyä moisesta ottakoon homoja työntekijöiksi, eikä sekään mitään takaa. Homotkin voivat luovuttaa spermaa ja sitoutua isäehdokkaaksi. Jos Suomessa ei lisäännytä, mistä työntekijöitä kasvaa yrityksille, kun pakolais ja ulkomaalaispolitiikka on ollut perinteisesti sairaan nihkeää. Hitto vie, ei ole mikään pahe tehdä töitä ja ilmoittaa työehtosopimusten puitteissa paria kuukautta laskettua aikaa ennen työnantajalle raskaudesta. Teillä on pitkä sarka työn taipaleella eli loppuikä ennen eläkettä. Kyllä siinä ehtii vielä hyvänä työntekijänä yrityksiä auttaa menestymään.
 
Samaa mieltä kuin "vieras", eli ei voi tietää, koska tulee raskaaksi ja toisaalta, koska työn suhteen tai vakipaikan suhteen tärppää. Voi mennä vuosi tai tapahtua heti. Eli kumpaakin voi samaan aikaan viedä eteenpäin. Ja pitääkin. Muutoin voi huomata, että ei ole kumpaakaan...
 
Samaa mieltä kuin vieras. Nainen se vielä toistaiseksi on se, joka ne lapset kantaa ja synnyttää. Nykymaailmassa on ihan älytöntä, että naisia syrjitään työmaailmassa sen vuoksi, että he kuitenkin kohta raskautuvat tai heillä on pieniä lapsia, jotka sairastavat. Ja sitten kun nainen on yli lastentekoiän, on hän jo liian vanha työnantajille. Pitäisi olla 25v, akateeminen koulutus, vähintään 5v työkokemusta, lapset tehtynä ja isoja ja tietysti hyvä olisi, kun olisi ulkomaillakin ehtinyt olla muutaman vuoden. Tämä on tietty kärjistys, mutta tuntuu, että näin pitää olla, jotta töitä saisi. Missäköhän se luuraa se työvoimapula?
 
Alkoi taaen ahdistamaan tuo aihe. Ei vakipaikkaa, nyt äitiyslomalla ja työnhaussa. Ja toista pitäisi alkaa yrittää koska pian 35. Eli jos vakipaikkaa tai paikkaa nyt saa, ja tulen raskaaksi, niin jäänkö sitten työnantajan toimesta työttömäksin sanoi laki mitä vaan (hankala näyttää että syynä raskaus jos koeajalla loppuu työt tms.) Ja lykätä ei yritystä tässä iässä uskalla, ei työn tai lapsen.

Hoitovapaa on erityisesti niille joille vakipaikka. Itse en muutoin uskaltaisi jäädä miehen ja yhteiskunnan armoille, sillä on pakkp ajatella lapsen ja omaa tulevaisuutta myös vuosien päästä. Suomessa ei ehkä jää heitteille mutta työtön 40-v. ei olisi kiva olla.
 
kuten ylempänä sanoin, ottakaa yhteyttä niin kerron lisää!
kiiki7305@luukku.com
tätä voi tehdä missä ja milloin vain. vaikka synnytysosastolla =) eikä siis vaadi mitään isoa budjettia tai toimitiloja. riittää kun on puhelin.
vie aikaa noin tunnin/päivä!

 
Onko tässä asiossa ts. ikäluokassa paljon pätkätyöläisiä ja erit. akateemisia sellaisia? Miten olette sumplineet lasten hankinnat???Siis jos vasta yli 3-kymppisinä olette kunnostautuneet sillä saralla?
 
Niin se vain on että naisilla kauheat paineet työ ja äitiys yhdistää. Turha niitä työnantajia on liikaa ajatella, ei muuta kun työhaku päälle ja vauvayritys myös. Minulla itsellä tärppäsi molemmat ja tyhmä työnantaja antoi vakkaripaikan :LOL: , ja sitten ilmoitinkin että jään äippälomalle. Ja nyt tosi onnellisena lomalla ja taatusti 3 v asti, myös todennäköisesti 4.lapsi suunnitteilla. Kyllä jokainen työnantaja tietää että on tosi että naiset niitä muksuja jossain vaiheessa haluavat. Työnhaku on kamalaa ja vastenmielistä, itse asiassa työntekokin..minä ainakin olen onnellisimmilllani kotiäiteenä! Yhteiskunta vain pakottaa olemaan liero :kieh: Ja muistakaapa hyvät naiset että työhaastatteluissa ei tarvitse vastata lastenteko kysymyksiin!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2005 klo 20:10 Vieras kirjoitti:
Ette voi tietää milloin raskaudutte. Ei lapsia voi ennustaa tulevaksi sovittuna aikana. Miksi jäädä laakereille makaamaan kun on mahdollista löytää töitä. On luonnollista että naiset tekevät lapsia. Työpaikka jossa ei haluta raskaana olevia naisia, valitsee miehiä työntekijöiksi. Kuitenkin tulevan lakialoitteen mukaan kustannukset tullaan jakamaan kummankin työpaikan kesken. Jos tulevaisuudessa työnantaja haluaa välttyä moisesta ottakoon homoja työntekijöiksi, eikä sekään mitään takaa. Homotkin voivat luovuttaa spermaa ja sitoutua isäehdokkaaksi. Jos Suomessa ei lisäännytä, mistä työntekijöitä kasvaa yrityksille, kun pakolais ja ulkomaalaispolitiikka on ollut perinteisesti sairaan nihkeää. Hitto vie, ei ole mikään pahe tehdä töitä ja ilmoittaa työehtosopimusten puitteissa paria kuukautta laskettua aikaa ennen työnantajalle raskaudesta. Teillä on pitkä sarka työn taipaleella eli loppuikä ennen eläkettä. Kyllä siinä ehtii vielä hyvänä työntekijänä yrityksiä auttaa menestymään.
Juurimpa näin. Minä jäin aikoinani työttömäksi kun tuli "ilmi" että olen raskaana, mutta korostan että työantajia on erilaisia. Ja minä en ainakaan kannusta kertomaan mahd.tulevalle työnantajalle että: "hei kuule, olemme suunnitelleet lapsia lisää" tms. On yksityisasiakin mitä kukin elämässään suunnittelee ja haaveilee =) Voi kuulostaa tylyltäkin mutta minä en sääli työantajaa, eihän hekään raskaana olevia naisia :eek: Itse olen ollut paljon elämäni aikana työttömänä joten kokemusta on työnsaannista ;) Ja tiedämpä sitten sellaisenkin esimerkin että eräs nainen sai vakituisen pestin vaikka ilmoitti olevansa raskaana, mutta eihän toki aina näin hyvin käy.

Voisin neuvoa sinua sen perusteella mitä kirjoitit, että kun sinusta kerran tuntuu siltä että haluaisit tehdä töitä niin tee ihmeessä, sillä se voi hyvin tod.näköisesti alkaa kaduttamaan jos et tee tuntemustesi mukaan. Ei kannata murehtia nyt että mitä se pomo sanoo sitten jos tulen raskaaksi, sillä se on sitä elämää! Esimerkkinä voin sanoa että itse olen ollut niin paljon työttömänä etten ole tähän ikään (34) mennessä kerinnyt juurikaan "hankkimaan" eläkerahoja :/ , tämä mua ottaa koko ajan päähän! Nyt haen kiivaasti töitä pudottuani keväällä työmarkkinoilta. Myös opiskelu kiiinnostaa jos sellaista omalta alaltani vain olisi tarjolla...meidän alalla kun olisi töitä, mutta kunta säästää \|O , eli kaikille ei taata jatkoa :( Nyt kyselen kiivaasti näitä täydennyskoulutus mahdollisuuksia että jos vaikka löytyisi jossain vaiheessa vaikkapa ensi vuoden alussa ellei muulloin ;)

Tsemppiä ap:lle! :flower:
 

Yhteistyössä