Työnteko hoitovapaalla

  • Viestiketjun aloittaja Äettä
  • Ensimmäinen viesti
Äettä
Eli kannattaako tehdä hoitovapaan aikana keikkaluontoisia työkeikkoja ilman, että menettää hoitolisän? Kyse olisi n. 20h/kk. Onko kellään omakohtaista kokemusta, KELAlta kun en saanut yksselitteistä vastausta...

Niin ja kiitos!
 
Mami-75
Hei!

Teen iltatöitä melkeen joka ilta ja saan kotihoidontuen. sitä ei häviä ennenkuin viet lapset kunnalliseen hoitoon. jos lapset hoidetaan kotona tai esim mummulassa niin saat sen tuen.. jos taas saat hoitolisää niin se kannattaa poistattaa siltä ajalta kun teet töitä.

Sitä voi hakea takautuvasti puolelta vuodelta ja kannattaa sitten hakea jos vaikka saisi jotain.

näin minulla..töitä teen ja saan silti hoitotukea

 
tein myös työpäiviä ollessani kodinhoitotuella,miehelläni oli vapaa päiviä hän hoiti lapset kun minä olin vuorostani töissä,vaikka ei niitä työ päiviä kuukaudessa tullut kuin alle kymmen. mutta ihan kivasti siitä rahaa sai. ja ehdottomasti kannattaa tiputtaa se lisä osa pois,ei tarvitse kelalle koko ajan olla ilmoittelemassa tulo tietoja.
 
Ollessani hoitovapaalla, tein töitä 25h/vko ja sain täyden kodinhoitotuen hoitolisineen. Joskus aikaisemmin tienasin n. 1800e/kk brutto ja sain lähes täyden tuen, lisä tippui muutamalla kympillä. Puolison tulot tietysti vaikuttavat. Itse olen yh.
 

Yhteistyössä