työpaikan vaihto äitiysloman ja hoitovapaan jälkeen

Hei!

Esikoinen on tuloillaan ja olen vakituisessa työssä kaupanalalla. Lapsen synnyttyä olemme muuttamassa muualle, jolloin työmatkani tulisi huomattavasti pidemmäksi. En haluaisi muutenkaan jatkaa nykyisessä työssäni enää äitiysloman ja hoitovapaan jälkeen... Nyt pohdinkin mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä? Käsittääkseni häviän rahallisesti jos irtisanoudun ennen äitiyslomani alkua työpaikaltani, mutta mikäli en irtisanoudu olen velvoitettu menemään tulevaisuudessa sinne takaisin töihin?
Vinkkejä ja ideoita kaivattaisiin... :headwall:
 
Älä ainakaan vielä irtisanoudu.Lomarahat kertyy ä-lomalla.Itselläkin on vakituinen paikka odottamassa ja nyt olen hoitovapaalla,en tiedä yhtään palaanko siihen paikkaan.Mut lykkään sen asian sen ajan murheeksi kun hoitovapaa on lopuillaan. :snotty:
 
Minä ainakaan en palaa enää äitiysloman ja hoitovapaan jälkeen vanhaan työpaikkaani. Just äsken vein irtisoutumisilmoituksen ja hoitovapaa olis päättynyt 15.4.09. Lomaltapaluurahat jää saamatta, kun en palaa, mutta kertyneet lomat saa rahana.
 
No ei sellasta sääntöä tietääkseni ole missään, että on "velvoitettu" palaamaan työpaikkaansa lapsen saannin jälkeen, jos sinne ei halua. Kyllähän ihminen nyt saa itsensä irtisanoa "millon vaan". Tai mä en ainakaan edes miettiny moista kun irtisanoin itseni hoitovapaalla. Ja työnantaja vielä kikkaillikin sen verran, että tuon "byrokratian" takia laitettiin irtisanomispäivät jne. mulle edullisimmin, eli oliko se nyt sitten n. kuukausi ennen virallista irtisanomispäivää. Tosin mulla oli jo paikka valmiina, mutta kuitenkin.

Ja kuten joku tuossa jo sanoikin, niin älä irtisano itseäsi vielä ( lomakertymät ), vaan sitten vasta, kun olet vapaasi pitänyt ja olet palailemassa työelämään / ennen muuttoa. Saatpahan nuista lomapäivistäkin muutaman lantin ylimääräistä... ;) Samoin, ei kannata pitää kesälomia tms., ennen mammaloman alkua ( jos et vointisi takia tarvitse tai muuten välttämättä halua ), vaan ottaa rahana sitten lopputilissä... On aika kiva summa muuten... ;)
 

Yhteistyössä