Työpaikan vaihto? kipeästi tarvisin neuvoja

Ensin vähän taustaa, ehkäisy jätetty pois, eli lapsi olisi tervetullut. Minulla on tällä hetkellä vakituinen työ (yli 2 vuotta). Nyt löysin toisen kivan työpaikan ja ajattelin hakea siihen. Eli tämä kaikki on siis jossittelua=)

JOS pääsen uuteen työpaikkaan, minulla on ensin koe-aika. Mitä jos tulen raskaaksi koe aikana tai ennen koe-aikaa ja minua ei palkatakkaan vakituiseksi, mitä tapahtuu raskausajan tuille? (tiedän että sen takia ei saa jättää palkkaamatta, mutta niin nyt todennäköisesti kävisi,mutta ei jäädä tähän asiaan)
 
uppiauppia=)

Toinen kysymys vielä, eli siis jos jään koe ajan jälkeen työttömäksi, saanko hoito vapalla vähemmän rahaa? Ja kun KAIKKI "raskausajan tuet" on loppu, saanko ihan normaalisti työttömyyskorvausta, ellen löydä töitä?
btw koska kaikki tuet loppuu?
 
Jos menet uuteen työpaikkaan ja jäätkin työttömäksi ennen äitiyslomasi alkua niin sinulla on mahdollista hakea äitiyspäivä rahaa joko 6kk tulojen perusteella tai sitten viimeksi vahvistettujen tulojen perusteella eli tänä vuonna jos haet niin ne ovat 2009 vuoden tulot.
Voit hakea myös molemmilla ja Kela katsoo sinun eduksesi sen.

Itse hain molemmilla kun luulin että 6kk tulot on suuremmat kun viimeksi vahvistetut mutta ne vahvistetut tulot olikin 6kk tuloja yli 8000e suuremmat, olin sillon -08 vuonna 2 työpaikassa samaan aikaan jokusen kuukauden ja sain siis äitiyspäivä rahan 2008 tulojen perusteella.

Ja kun äitiysloma loppuu ja sinulla ei ole työpaikkaa mihin palata voit ilmottautua työttömäksi työnhakijaksi ja nostaa liitosta päivärahaa sekä sen lisäksi kelasta kotihoidon tukea johon vaikuttaa siis tulot että paljon sitä saat sitten mutta kyllä se muutamakin kymppi on ihan hyvä lisä.

Itselläni loppuu äitiysloma kesäkuun alussa ja ilmoitan itseni työttömäksi sekä ilmoitan kelaan että olen työtön ja hoidan lapsen kotona joten haen samaan syssyyn sitten kotihoidon tuen koska nämä 2 on n. puolet enemmän mitä saisin kun jäisin hoitovapaalle.
 

Yhteistyössä