työpaikka

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kyllä suututtaa kun meni työpaikka sivu suun. Kaikki piti olla kohdallaan työkokemus, koulutus yms vaatimukset. Aina ei voi voittaa. onko muilla kokemusta että on tullut väärin kohdelluksi työnhaussa.
 
tekisi mieli sanoa
että kiva kun sullä kävi noin. Eli johtuu vain siitä että koen vahvaa kohtalotoveruutta kanssasi. Muutamassakin paikassa olen päässyt haastatteluihin asti, mutta lopulta käteen on jäänyt kokemusta..
 
vierailija
Ei nyt varmasti suoranaisesti väärin ole kohdeltu, mutta työnhaku täälläkin ahdistaa. Toisiin paikkoihin puuttuu kokemusta, toisiin on ylikoulutettu ja kolmansiin liikaa työkokemusta. Monta hakemusta täyttänyt, ja vastaukseksi pelkästään "kiitos mielenkiinnosta..." jos sitäkään. Eli kaikki ideat ammateista ja aloista joissa työaika suurimmalta osalta 8-16 (ma-pe) ja koulutuksen voi hoitaa "työnohella" tai mieluiten mahdollisimman paljon tenttimällä, otetaan vastaan!
 
vieras2
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän tää kemiastakin riippuu.
Valitettavasti riippuu. Koska mä en todellakaan ole parhaimmillani ja varsinkaan oma itseni haastattelutilanteessa. Ja jos sen perusteella työnantaja arvostelee mut niin todennäköisesti on pahasti pielessä verrattuna mikä oikeasti työelämässä olisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän tää kemiastakin riippuu.
Valitettavasti riippuu. Koska mä en todellakaan ole parhaimmillani ja varsinkaan oma itseni haastattelutilanteessa. Ja jos sen perusteella työnantaja arvostelee mut niin todennäköisesti on pahasti pielessä verrattuna mikä oikeasti työelämässä olisin.
No eipä ne työnantajat selvännäkijöitä ole, joten totta kai haastattelujen perusteellla tehdään lopulliset valinnat.
 
vieras2
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän tää kemiastakin riippuu.
Valitettavasti riippuu. Koska mä en todellakaan ole parhaimmillani ja varsinkaan oma itseni haastattelutilanteessa. Ja jos sen perusteella työnantaja arvostelee mut niin todennäköisesti on pahasti pielessä verrattuna mikä oikeasti työelämässä olisin.
No eipä ne työnantajat selvännäkijöitä ole, joten totta kai haastattelujen perusteellla tehdään lopulliset valinnat.
No niinhän se menee, että haastattelun perusteella luodaan susta jokin kuva. Kyllä itselle on monesti käynyt niin että ihminen ekaa kertaa tavatessa on ollut tosi mukavantuntuinen, mutta myöhemmmin totuus paljastunut. Vielä useammin toisin päin. Siitä oudosta linnusta on tullutkin luotettava ja yhteistyökykyinen työkaveri. Onneksi en joudu itse valitsemaan työntekijöitä, koska en luottaisi haastattelutilanteessa omiin arvioihini.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Liian monesti työpaikat menevät tutun tutuille yms..
Miksi liian monesti ? Yleensä työhönottaja valitsee sellaisen, joka on pätevä, sopiva ja erityisesti jonkun tuntema, joka voi suositella kyseistä henkilöä. En opi ikinä ymmärtämään näitä vinkujia, jotka eivät tajua, että sosiaalinen verkosto on tärkeä elämässä menestymisen kannalta.
Mitä enemmän tunnet sellaisia ihmisiä, joiden suhteita voit käyttää hyväksesi, sen parempi on tulevaisuutesi, jos sinusta yleensä on mihinkään.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän tää kemiastakin riippuu.
Valitettavasti riippuu. Koska mä en todellakaan ole parhaimmillani ja varsinkaan oma itseni haastattelutilanteessa. Ja jos sen perusteella työnantaja arvostelee mut niin todennäköisesti on pahasti pielessä verrattuna mikä oikeasti työelämässä olisin.
No eipä ne työnantajat selvännäkijöitä ole, joten totta kai haastattelujen perusteellla tehdään lopulliset valinnat.
No niinhän se menee, että haastattelun perusteella luodaan susta jokin kuva. Kyllä itselle on monesti käynyt niin että ihminen ekaa kertaa tavatessa on ollut tosi mukavantuntuinen, mutta myöhemmmin totuus paljastunut. Vielä useammin toisin päin. Siitä oudosta linnusta on tullutkin luotettava ja yhteistyökykyinen työkaveri. Onneksi en joudu itse valitsemaan työntekijöitä, koska en luottaisi haastattelutilanteessa omiin arvioihini.
Siksipä eri henkilöt ovat työhönottajia ja toiset taas työkavereita. Työnantaja ei niinkään arvosta aina mukavuutta ja kivaa rupattelijaa kuin tehokasta ja taitavaa työntekijää. Kaverit valitaan taas vapaa-ajalle.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi liian monesti ? Yleensä työhönottaja valitsee sellaisen, joka on pätevä, sopiva ja erityisesti jonkun tuntema, joka voi suositella kyseistä henkilöä.
Näinhän se on. Ja erityisen hyvä juttu on, jos se suosittelija on ollut töissä ( esimiehenä tai työkaverina ) samassa paikassa hakijan kanssa ja siten osaa kertoa, miten tämä hakija on aiemmassa työpaikassaan työnsä hoitanut.

 
Keittiönoita
Ap..onko sulla hakemuksessasi suosittelijoita? Jos ei, kysy aiempien työpaikkojen pomoiltasi, lupautuisiko joku/jotkut heistä suosittelijoiksi, kun seuraavan kerran haet saman alan töitä. Ja jos lupautuvat, laita heidän nimensä ja puhelinnumeronsa hakemukseesi suosittelijoiksi. Työpaikan saaminen saattaa joskus olla hyvin pienestä kiinni.
 

Yhteistyössä