Työssä käyvät pienten lasten äidit !!!!

  • Viestiketjun aloittaja miia
  • Ensimmäinen viesti
miia


Miten järjestätte kotiin jäämisen, jos lapsi sairastaa ?
Meillä 3 pientä lasta ja minä ikävä kyllä joudun olemaan aina kotona jos lapsi kipeänä, mies yrittäjänä niin ei mukamas pysty olemaan. Ei muuten haittaa, mutta pomo ei tykkää ja vihjailee mun olevan liikaa lasten sairastamisien takia pois...
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja miia:
Miten järjestätte kotiin jäämisen, jos lapsi sairastaa ?
Meillä 3 pientä lasta ja minä ikävä kyllä joudun olemaan aina kotona jos lapsi kipeänä, mies yrittäjänä niin ei mukamas pysty olemaan. Ei muuten haittaa, mutta pomo ei tykkää ja vihjailee mun olevan liikaa lasten sairastamisien takia pois...
lakisääteinen oikeus olla kotona tykkää pomo siitä tai ei
 
,.,.,.
pomolla ei ole oikeutta puuttua asiaan. jos sulla saikkutodistus, niin ei mitään hättä :)

meillä kaksi lasta jakun aloitin työt, niin ekan 10kk lapset oli jatkuvasti sairaana, ja vaikka miehen kanssa vuoroteltiin niin silti joka kuussa oli parin päivän poissaolot lasten vuoksi. nyt on helpottanut, lapset olleet tarhassa 2vuotta ja viime elokuun jälkeen ei kumpikaan ole ollut sairaana päivääkään, sano pomollesi, etä sairastelu kestaa aikansa ja helpottaa sitten kun vastustuskyky nousee.
 
Jätä vaan pomon kommentit omaan arvoonsa. Meilläkin yritti jossain vaiheessa kuittailla poissaoloista, mutta sanoin vaan takasin että "menetkös sinä sitten meidän lapsia kotiin hoitamaan" ? Loppu se kuittailu.
 
äiti
oma äitini ehdotti aikanaan miespuoleiselle pomolleen, että vaihtavat paikkaa, äitini tulee töihin ja pomo menee kahden sairaan lapsen kanssa meille....
jo loppui valitus, sillä ei se lomaa ole se sairaiden lastenkaan kanssa olo.
Itelläni vähän poissaoloja töistä ja vaari on päässyt joskus avuksi, silti ei aina pomot jaksa ymmärtää. Tsemppiä
 
Paha verrata, kun tilanne on ihan eri. me ollaan vuorotellen kotona / sen mukaan onko toisella tärkeitä työmenoja tms. Joskus tulee mummu apuun.

Sairasteleeko lapset erityisen paljon? Meillä on kaksi pk-ikäistä, ja ehkä 1-2 päivää kuussa pitää sairastaa kotona.
 
Me katsomme sen, kummalla on vähemmän töitä järkättynä päivälle. Se jää kotiin, joka siihen kykenee.
 
Saraldo
Mulla on mahdollisuus olla kolme päivää kerrallaan palkallisesti pois niin monta kertaa vuodessa kuin tarvis on, enkä tarvitse sairaslomatodistuksia. Joten minä jään aina kotiin.

Muoks: kun päiväkotielämä alkoi 1,5-vuotiaana, niitä sairaspoissaoloja oli harva se viikko. Nyt, kun lapsi on jo viiden, hän on sairaana ehkä joka toinen kuukausi, jos sitäkään.
 
mie
Ollaan miehen kanssa aika lailla vuorotelleen. Mullakin on mies yrittäjä, mutta kyllä hän pystyy järjestämään työnsä niin, että pystyy olemaan lasten kanssa himassa. Katsotaan vähän työntilanteen mukaan, töihin lähtee se, kummalla on "tärkeämmät" tehtävät tai tiukemmat deadlinet sille päivälle. Ollaan välillä tehty niinkin, että mä olen aamupäivän töissä ja iltapäivästä vaihdamme vuoroa.
 
meillä
mä jään yleensä aina kotiin, kun tyttö tukeutuu sairaana etenkin äitiinsä.
Mäkin saan olla 3 päivää palkallisesti, mutta todistus toki tarttee olla.
Tänä vuonna olen ollut yhden pätkän, jolloin 3 päivää ja vielä yksi palkaton, kun
oli niin sitkeä tauti. (tämäkin siis työnantajalle sopi, kun yhdessä sovittiin)

Eli meillä vaan yksi lapsi ja tosi harvoin sairastaa...
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mulla on mahdollisuus olla kolme päivää kerrallaan palkallisesti pois niin monta kertaa vuodessa kuin tarvis on, enkä tarvitse sairaslomatodistuksia. Joten minä jään aina kotiin.

Muoks: kun päiväkotielämä alkoi 1,5-vuotiaana, niitä sairaspoissaoloja oli harva se viikko. Nyt, kun lapsi on jo viiden, hän on sairaana ehkä joka toinen kuukausi, jos sitäkään.
Mullakin on mahdollisuus olla 3 päivä palkallisesti pois ilman todistusta, mutta siltikin vuorotelemme. Tosin, riippuu hiukan siitäkin, että mun työtehtäviä ei pahemmin tuurata, joten ne kasaantuu muuten ja aikataulut ovat aika tiukkoja alkukuusta.
 
tes
Se menee kyllä useimpien tessien mukaan niin, että isän ja äidin tulee olla vuorotellen pois töistä. Jos pomo voi näyttää toteen että isä on töissä, eikä koskaan jää kotiin, ei äidille tarvitse maksaa palkkaa.
Meillä töissä välillä seurataan että se on 50-50, ollaan jopa kysytty miehen työpaikalta onko hänellä vuoroa tänään, ja milloin viimeksi ollut pois.
 
vierailija
Me vuorotellaan.
Ja yleensä meidän ei tarvitse koko päivää olla poissa, kun muutenkin tehdään vuoroviikoin aamu ja iltavuoroja..
Eli jos mulla alkaa esim. iltavuoro klo.13, niin sellaisena päivänä miehellä aamuvuoro 6-14. Silloin olen lähtenyt töihin n.15.30-16 maissa. Tai esim. mulla aamuvuoro 7-15 ja miehen iltavuoro alkaa klo.14..niin ei silloin montaa tuntia myöhästy.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mulla on mahdollisuus olla kolme päivää kerrallaan palkallisesti pois niin monta kertaa vuodessa kuin tarvis on, enkä tarvitse sairaslomatodistuksia. Joten minä jään aina kotiin.

Muoks: kun päiväkotielämä alkoi 1,5-vuotiaana, niitä sairaspoissaoloja oli harva se viikko. Nyt, kun lapsi on jo viiden, hän on sairaana ehkä joka toinen kuukausi, jos sitäkään.
Mullakin on mahdollisuus olla 3 päivä palkallisesti pois ilman todistusta, mutta siltikin vuorotelemme. Tosin, riippuu hiukan siitäkin, että mun työtehtäviä ei pahemmin tuurata, joten ne kasaantuu muuten ja aikataulut ovat aika tiukkoja alkukuusta.
Mulla taas on se tilanne, että meidän työpaikalla kukaan ei ole korvaamaton. Toisin sanoen siellä ei ole sellaisia tehtäviä, etteikö joku muu niistä selviytyisi. Toisaalta mun mies on koulutuksessa, josta ei oikein parane olla pois. Ja jos on, niin joka kerta tarvitaan lääkärintodistus. Joten mun on huomattavasti parempi jäädä kotiin. Mulle ei ole ainakaan koskaan sanottu, että vanhempien pitäisi olla tasapuolisesti kotona. Mun vaan pitää vannoa ja vakuuttaa, että lapsen isä on ollut niinä päivinä töissä (tässä tapauksessa koulussa), kun itse olen ollut kotona.

Meidän pomo on onneksi muutenkin aika suopea näihin lapsista johtuviin poissaoloihin, vaikka omat lapset ovatkin jo isoja.
 
xx
Meillä taas mies ollut pois aina, kun on tarvinnut lapsien takia kotiin jäädä. Hänen on helpompi jäädä, kun voi osittain tehdä töitä kotoa käsinkin. Mulle pitää aina etsiä joku sijainen. Nyt olen itse eka kertaa töistä pois pojan kuumeen takia.
 

Yhteistyössä