Työtodistuksesta ja äitiyslomasta

Miten se nyt meni, saako työtodistukseen merkitä, että työ on päättynyt silloin, kun on jäänyt äitiyslomalle? Minulla oli vuoden työpaikka, mutta jäin puolen vuoden jälkeen äitiyslomalle. Työtodistukseen on merkitty, että lopetin silloin, kun äitiysloma alkoi. Onko tuo oikein?

Ja toinen kysymys, jos se on väärin, mutta todistus on 10 vuotta vanha, voinko enää pyytää korjausta?

Terveisin erittäin typerä ja yksinkertainen nainen.
 
Kiitos vastauksesta.

Tämä asia nousi mieleeni nyt, kun sain viimeisimmän työtodistukseni, täysin vastaavassa tilanteessa. Nyt oli merkitty heinäkuun loppuun saakka, vaikka olin jäänyt vuodenvaihteessa äitiyslomalle. Ja kuulin jostain jotain huhuntyylistä, että näin pitäisi ollakin. Eli tuo vanha paperi on ilmeisesti vääränlainen...

Kai niitten pitäisi virheensä korjata, vaikka tapauksesta onkin noin kauan aikaa?
 
On olemassa ja kai siellä samat henkilöt on edelleen. Yhdestä koulusta siis kyse ja käsittääkseni samainen rehtori siellä yhä vaikuttaa.

Itse asiassa tuossa on niin hullusti, että työtodistuksen mukaan työ loppuu helmikuun alkuun, vaikka oon sitten taas kesältä saanut palkkaakin. Eli asian pitäisi olla arkistoista selvitettävissä ihan kohtuullisen helposti. Muistaakseni sain juuri eläkeotteenkin, jossa oli merkitty tuo työsuhde oikein.
 

Yhteistyössä