Työtön ja raskaana

Mut irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä ja nyt sain tietää olevani raskaana. Lasta yritettiin jo alkukesästä saakka ja tietty juuri nyt tärppäsi, kesken yt-neuvotteluiden. Ihanaa, mutta mites töiden käy? Onko kukaan saanut töitä raskaana? Toinen mitä mietin on vanhempainrahakauden päättyminen. Lapsihan on silloin vasta 9 kk, enkä todellakaan halua niin pientä laittaa vielä päivähoitoon. Ilmoittaudunko sitten kuitenkin työttömäksi työnhakijaksi ja katselen tilannetta josko jotain tulisi. Mitäs sitten jos töitä ilmaantuukin eikä lapsi ole päivähoidossa? Päivähoitopaikan saamiseen saattaa mennä aikaa, vapaita paikkoja on eniten syksyisin ja vuoden vaihteessa. Jos päätän hoitaa häntä kotona noin 1,5 vuotiaaksi, eikö olisi parasta hakea kotihoidontukea? Se taas on huomattavasti pienempi kuin ansiosidonnainen päiväraha.

Miten muut olette tehneet vastaavassa tilanteessa? Tai onko jollain kokemusta siitä että on kotona työttömänä työnhakijana lapsen kanssa?
 
N85
Menisi varmaan ainakin niin, että jos ilmottautuisit työnhakijaksi ja töitä löytyisi, mutta et sitten niitä jostain syystä pystyis ottamaan vastaan, niin iskisivät kolmen kuukauden karenssin.
 
marjattam

mä olin vähän samantyyppisessä tilanteessa aiemmin tai ehkä vähän vieläkin... :(

pakko on rahaa saada ja aloin tehdä keikkatöitä. Hankalinta on niiden löytäminen... jos vain saisi tuttujen kautta tietää jotain, niin ois paras. Kaupan seiniltä ei paljon duuneja löydy argh.

Mun mielestä kannattaa kokeilla keikkailua...rahaa kun on pakko hankkia =)
 
Missäpäin asut?
Ainakin tutullani oli niin että oli työtön kun sai lapsen. Aikaa meni ja vierähti ja tahtoi töihin. Onnekkaana sai töitä ja tarkotus oli että isä hoitaa lasta kun oli hänkin työtön. No saipa isäkin töitä ja pieni paniikki että mistäs lapselle hoitaja. Kyseissä kunnassa kuitenkin käytäntö että kyseisissä tapauksissa hoitopaikan ON järjestyttävä kahdessa viikossa.
 

Yhteistyössä