Tyrmäystipat! Onko kellään kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja Tympä
  • Ensimmäinen viesti
Tympä
Mä olen alkanut miettimään, että yhdessä baarissa, baarin omistaja niitä varmasti juomiin laittaa.

3 olen ollut siellä kaljalla ja aina sama lopputulos. Mulla menee muisti, vaikka en montaa kaljaa ole juonut, olen ihan sekaisin, mua huippaa, en pysty kunnolla omin jaloin kävelemään. Seuraavana päivänä on ihan kauhea pääkipu ja krapula, vaikken tosiaan ole ottanut kuin sen 3-6, jotka eivät todellakaan mulle tuollaista oloa saa normaalisti.

Ja siis todella, aina tuolla kyseisessä baarissa ollessani. Baari on pieni kyläbaari ja omistajana on maahanmuuttaja, josta muutenkin kuuluu usein huhuja että on raiskannut ja onpa häntä vastaan nostettu syytekin tälläisestä.. Ei muutenkaan ole mikään "puhtaat jauhot" pussissa olevaa tyyppiä.

Mutta siis, millaisia oloja teille on näistä tyrmäystipoista tullut? Mä en vaan usko että olen ollut ihan normaali jurrissa, kun sellaisesta en tuolla määrällä mene ja aina sama juttu vain ja ainoastaan tuossa paikassa :/
 
"vieras"
mä olen saanut tyrmäystipat. ja join joku kolme sidua. muistikatkoksia, täysin holtiton käytös, ja siis rahaa oli menny alle 20 € koko illan aikana ja olin tarjonnu kaverillekkin...Seuraavana aamuna kurkku aivan kipeä ja ihme korinaa mun hengitys oli!Se Korina tai oikeastaan hengitysvaikeus oli ehkä isoin oire.
 
En tiedä koska en mennyt tutkimuksiin. Muisti meni, mitä ei koskaan aiemmin ole tapahtunut. Puhe takelteli, en löytänyt sanoja. Oli aivan outo olo, mitä ei ole koskaan ennen ollut. Harmittaa kun en mennyt tutkimuksiin, mutta se häpeä ja väsymys oli liikaa.
 
Ap
[QUOTE="vieras";21941096]mä olen saanut tyrmäystipat. ja join joku kolme sidua. muistikatkoksia, täysin holtiton käytös, ja siis rahaa oli menny alle 20 € koko illan aikana ja olin tarjonnu kaverillekkin...Seuraavana aamuna kurkku aivan kipeä ja ihme korinaa mun hengitys oli!Se Korina tai oikeastaan hengitysvaikeus oli ehkä isoin oire.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta! Siis olin viikonloppuna tuolla käymässä. Join 4 kotona ja en todellakaan ollut mitenkään humalassa. Kävin yhden tuopin juomassa kyseisessä baarissa ja mulla napahti yhtäkkiä ihan hirveä humala päälle. Ja siis tämän 1 tuopin jälkeen. Tuntu etten pystyssä pysy, mulla oli huono olo ja maailma ns. pyöri, ku olin niin humalassa. En muista ku olen tullut kotia ja aamulla kaverina hirveä pääkipu, joka kesti koko päivän. En vaan usko että mulla yhtäkkiä voi mennä tuommoiseen kuntoon, ns. ihan normi juomalla. :/
 
"vieras"
Mä en tiedä sainko tyrmäystippoja, mutta kahden drinkin jälkeen olin ihan holtittomassa kunnossa. Oksentelin, muisti meni osittain, jalat ei kantaneet ja en saanut puhetta tulemaan kunnolla. Lisäks mut raiskattiin, en pystynyt laittamaan vastaan.

Syytin itseäni niin paljon, etten tehnyt rikosilmoitusta. Nämä drinkit vielä tarjottiin mulle, tyhmä minä! Tätä ennen olin juonut pari kaljaa (hitaasti)
 
kerran pelästynyt
Mä kerran tapailin yhtä miestä ja olin sitten sen verran hölmö että menin hänen kämpilleen lasilliselle ennen kuin piti baariin lähteä. Kaksi lasia punkkua join ja johan lähti jalat alta. Onni onnettomuudessa oli se että oli sopinut tapaavani kaverin kaupungilla joka sitten soitteli koko ajan ja ihmetteli missä viivyn. Sellainen hämärä muistikuva mulla on että oltaisiin istuttu sen miehen sängyllä ja siinä oli selkeästi sellainen tilanne minkä oli "tarkoitus" johtaa johonkin. Jotenkin sain sitten seliteltyä että mulla on menkat ja sitten muistan kun lähdettiin sieltä kämpiltä... Mulla ei ole mitään muuta muistikuvaa koko illasta.

Kotoa heräsin ja kaveri oli siellä mun kanssa. Sanoi, että tuo mies oli minut sinne baariin tuonut ja selittänyt että oli juonut liikaa. En kuulemma pysynyt hereillä tai mitään tai pystyssä ja höpöttelin ihan sekavia. Kaveri sanoi heti ajatelleensa että jotain hämärää siinä oli koska oli alle tunti ennen sitä mun kanssa puhunut ja olin ihan selvin päin. Sitten yht äkkiä baarissa siinä kunnossa ja äijä oli vain hylännyt mut sinne ja lähtenyt äkkiä. Kaveri sitten tilasi taksin ja vei mut kotiin.

Jälkeenpäin olen ajatellut että selvisin todella vähällä! Se äijä oli tietysti vaihtanut numeroa, enkä muistanut koko nimeä tai tarkkaa osoitetta. Toisaalta olin sen verran pelästynyt koko asiasta, etten uskaltanut lähteä hänen kämppänsä lähelle miettimään muistaisinko mikä asunto oli kyseessä. Sinisilmäisyys loppui kyllä siihen!
 
määrä
Kiitos vastauksesta! Siis olin viikonloppuna tuolla käymässä. Join 4 kotona ja en todellakaan ollut mitenkään humalassa. Kävin yhden tuopin juomassa kyseisessä baarissa ja mulla napahti yhtäkkiä ihan hirveä humala päälle. Ja siis tämän 1 tuopin jälkeen. Tuntu etten pystyssä pysy, mulla oli huono olo ja maailma ns. pyöri, ku olin niin humalassa. En muista ku olen tullut kotia ja aamulla kaverina hirveä pääkipu, joka kesti koko päivän. En vaan usko että mulla yhtäkkiä voi mennä tuommoiseen kuntoon, ns. ihan normi juomalla. :/
Neljä mitä? ja tuoppi päälle?

Neljä sidukkatölkkiä on 76 grammaa alkoholia. Se on 80 kiloiselle miehelle promillen humala. 40 kiloiselle naiselle yli kahden promillen humala ja tottumattomalle sellaiselle kuolema. Siihen tuoppi päälle.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja määrä;21941178:
Neljä mitä? ja tuoppi päälle?

Neljä sidukkatölkkiä on 76 grammaa alkoholia. Se on 80 kiloiselle miehelle promillen humala. 40 kiloiselle naiselle yli kahden promillen humala ja tottumattomalle sellaiselle kuolema. Siihen tuoppi päälle.
4 kaljaa ja 1 kalja päälle ja en todellakaan mene tuosta määrästä tuollaiseen humalaan.
 
Ap
[QUOTE="vieras";21941210]mutta olet ap ihan hassu, jos syytät baarin omistajaa. Eikö hänen etunsa olisi, että ihmiset joisivat enemmän kuin sen yhden oluen? Vai onko sinut ryöstetty myös "aina" kun noin on käynyt?[/QUOTE]

Ok, olen hassu. Töissä ei ole kuin baarinomistaja, joka tosiaan on mm. saanut raiskaussyytteen, ei todellakaan ole mikään normaali kiva tyyppi, vaan usein jonku tutkinnan alla ja kylällä ihan yleisesti puheen aiheena hänen epärehellisyys. Mä en viitsi tästä vääntää, kun tyypin tosiaan tunnen jo monen vuoden ajalta.
 
psn
4 kaljaa ja 1 kalja päälle ja en todellakaan mene tuosta määrästä tuollaiseen humalaan.
Et ole siis ihminen.

Ihmiskehon koostumus on aikalailla vakio. Jos rasvaprosentti on normaalia korkeampi voi humalatila olla mainittua suurempi. Muuten luvut on tossa.

Jos kokemusta ei ole, niin ihminen on reilussa promillessa kovassa kännissä ja kuolemanvaara on kahdessa jo melkoinen. 40 kiloiselle 2 promillea on neljä tölkkiä.
 
owidnv
Ok, olen hassu. Töissä ei ole kuin baarinomistaja, joka tosiaan on mm. saanut raiskaussyytteen, ei todellakaan ole mikään normaali kiva tyyppi, vaan usein jonku tutkinnan alla ja kylällä ihan yleisesti puheen aiheena hänen epärehellisyys. Mä en viitsi tästä vääntää, kun tyypin tosiaan tunnen jo monen vuoden ajalta.
Ei voi saada anniskelulupaa, jos ei ole nuhteeton.
 
"vieras"
Et ole siis ihminen.

Ihmiskehon koostumus on aikalailla vakio. Jos rasvaprosentti on normaalia korkeampi voi humalatila olla mainittua suurempi. Muuten luvut on tossa.

Jos kokemusta ei ole, niin ihminen on reilussa promillessa kovassa kännissä ja kuolemanvaara on kahdessa jo melkoinen. 40 kiloiselle 2 promillea on neljä tölkkiä.
mä olen 100kiloinen ja voin vetää pitkin iltaa n. 10 siideriä ja olen ihan tolkuissani.

kun olin 50kiloinen, vetelin n. 5-8 sidua baari-illassa joissa oli 2-4cl kossua seassa. ja olin tolkuissani.
 
Ap
Et ole siis ihminen.

Ihmiskehon koostumus on aikalailla vakio. Jos rasvaprosentti on normaalia korkeampi voi humalatila olla mainittua suurempi. Muuten luvut on tossa.

Jos kokemusta ei ole, niin ihminen on reilussa promillessa kovassa kännissä ja kuolemanvaara on kahdessa jo melkoinen. 40 kiloiselle 2 promillea on neljä tölkkiä.
Siis ei herranjumala :eek:

Mä en tunne yhtään aikuista ihmistä joka olis aivan kauheassa jurrissa 5 kaljan jälkeen ja kyllä ihan ihmisiä ovat tähän asti esittäneet.
 
"vieras"
Ok, olen hassu. Töissä ei ole kuin baarinomistaja, joka tosiaan on mm. saanut raiskaussyytteen, ei todellakaan ole mikään normaali kiva tyyppi, vaan usein jonku tutkinnan alla ja kylällä ihan yleisesti puheen aiheena hänen epärehellisyys. Mä en viitsi tästä vääntää, kun tyypin tosiaan tunnen jo monen vuoden ajalta.
No miksi ihmeessä käyt sen baarissa, jos sulle on monta kertaa jo käynyt noin?
 
pdsv
Siis ei herranjumala :eek:

Mä en tunne yhtään aikuista ihmistä joka olis aivan kauheassa jurrissa 5 kaljan jälkeen ja kyllä ihan ihmisiä ovat tähän asti esittäneet.
Kokemus luo suoritusvarmuutta.

Se, että normaali ihminen on kuollut ei tarkoita sitä, että enemmän ryyppäävä olisi. Ihmisiä saadaan kiinni liikennevalvonnassa 5 promillen molemmin puolin. Tavallinen tallaaja olisi kuollut jo paljon pienemmillä alkoholimäärillä.
 
Ap
[QUOTE="vieras";21941276]No miksi ihmeessä käyt sen baarissa, jos sulle on monta kertaa jo käynyt noin?[/QUOTE]

No enpä ajatellut enään mennäkään ja eilen tätä vasta alkoin miettimään ja summailemaan asioita.

Mutta joo, meni taas niin ihmeellisen OT:ksi, että eiköhän tämä ollut tässä. Kaksplussa ei näköjään muutu koskaan -> Asiaan ei osata vastata aiheella.
 

Yhteistyössä